Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

utleie av rom i leilighet


maetttis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

jeg har en 2-roms leilighet hvor jeg skal leie ut rom nr to til en kompis, hva må jeg gjøre for at dette skal være så lovlig som mulig? sånn er det noe jeg må si ifra til staten/boretslaget? kontrakter?

 

 

mvh

 

mathias

 

Er det no vits i å gjøre det lovlig i hele tatt a? Det er 1 soverom i din egen leglighet ikke sant?

Da kan du jo bare skrive en "kontrakt" med han også mota de pengene du eventuelt skal ha.

Så er jo den dealen grei. og siden det er en kompis av deg så erre hvertfall ikke noe farlig.

Er ikke noe vits i å melde i fra til kommunen din om det.

Lenke til kommentar
Hei!

 

jeg har en 2-roms leilighet hvor jeg skal leie ut rom nr to til en kompis, hva må jeg gjøre for at dette skal være så lovlig som mulig? sånn er det noe jeg må si ifra til staten/boretslaget? kontrakter?

 

 

mvh

 

mathias

 

Er det no vits i å gjøre det lovlig i hele tatt a? Det er 1 soverom i din egen leglighet ikke sant?

Da kan du jo bare skrive en "kontrakt" med han også mota de pengene du eventuelt skal ha.

Så er jo den dealen grei. og siden det er en kompis av deg så erre hvertfall ikke noe farlig.

Er ikke noe vits i å melde i fra til kommunen din om det.

 

 

Men han skal i militæret til høsten, så da kunne vi være så smarte at jeg får leie når han er der og, så da er egt spørsmålet om hva jeg trenger av dokumentasjon til han som han må ha med i militæret... om jeg trenger noe lisens eller noe for å leie ut? vet at han må ha med kvitteringer på de fire siste mnd før han drar i militæret for å dokumentere at han leier, men er det noe mer?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er skattefritt kun så lenge leieboeren leier mindre enn 50% av boligen dersom du bor i den selv. Dette løses jo greit hvis f.eks. du har større rom enn ham. Jeg renger med at dere vil ha det skikkelig pga militæret, ellers får vel han lite penger til å dekke bokostnadene mens han er der....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...