Gå til innhold

Trening med resulat


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettop begynt å trene seriøst og målrettet etter mange år urutinert trening.

 

Har fått meg et bra split program. Eneste som mangler nå er litt veiledning og tips om kostholdet. Vet det er flere innlegg og flere meninger på dett, blir derfor forvirret av all den informasjonen som er her og ellers på nettet.

 

Jeg er 24år, 180høy, 82kg, er i nokså bra form og har god forbrenning. Mine måltider er:

 

06:00 havre gryn

09:00 4 skiver

12:00 6skiver

16:00 middag

 

Til middag pleier jeg å ha kyllingfille, ris, kjøttdeig, pasta etc. Skivene har jeg bare ost.

 

Føler ikke jeg har særlig fremgang med treningen. Har kuttet ut nesten alt snop.Fikk tips om at jeg burde begynne på protein pulver fordi jeg får sansynligvis ikke i meg nok gjennom kosten, og det var billig iforhold va kjøtt osv koster. Jeg tar meg alltid en banan etter trening da..

Hvis jeg begyner på proteiner, skal jeg ta det vær dag selv om jeg ikke trener? Trener 3ganger i uken. Isåfall før eller etter trening? Jeg jobber som tømrer så jeg har jo et nokså tungt yrke også.

 

Noen tips? Bytte ut 9pausen med en boks tunfisk? :) eller?

 

Håper på seriøse svar!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har nettop begynt å trene seriøst og målrettet etter mange år urutinert trening.

 

Har fått meg et bra split program. Eneste som mangler nå er litt veiledning og tips om kostholdet. Vet det er flere innlegg og flere meninger på dett, blir derfor forvirret av all den informasjonen som er her og ellers på nettet.

 

Jeg er 24år, 180høy, 82kg, er i nokså bra form og har god forbrenning. Mine måltider er:

 

06:00 havre gryn

09:00 4 skiver

12:00 6skiver

16:00 middag

 

Til middag pleier jeg å ha kyllingfille, ris, kjøttdeig, pasta etc. Skivene har jeg bare ost.

 

Føler ikke jeg har særlig fremgang med treningen. Har kuttet ut nesten alt snop.Fikk tips om at jeg burde begynne på protein pulver fordi jeg får sansynligvis ikke i meg nok gjennom kosten, og det var billig iforhold va kjøtt osv koster. Jeg tar meg alltid en banan etter trening da..

Hvis jeg begyner på proteiner, skal jeg ta det vær dag selv om jeg ikke trener? Trener 3ganger i uken. Isåfall før eller etter trening? Jeg jobber som tømrer så jeg har jo et nokså tungt yrke også.

 

Noen tips? Bytte ut 9pausen med en boks tunfisk? :) eller?

 

Håper på seriøse svar!

 

Mvh

Omg hadde ikke fått i meg så mange brødskiver, max 4.

Protein bør du ta før du trener siden kroppen trenger mye næring da. En sånn bixit fullkornsbar hadde vært fint ^^

 

Hvis du skal gå ned noen kilo bør du prøve kuren "ketolyse" Google den ^^

Lenke til kommentar

Tror du har misforstått kostholdet ganske kraftig. Dessuten er det ingenting som heter "jeg har god/dårlig forbrenning". Kroppens metabolisme endres via kosthold.

 

For å si det veldig mildt - du spiser ALTFOR lite (IE et totalt ubrukelig kosthold)! Spesielt når du også er tømrer som yrke. Du vil ikke se et snev av fremgang hvis du fortsetter som dette. Jeg gidder ikke si det som allerede er skrevet om i en milliard artikler allerede - så søk! Søk etter kosthold. (t-nation.com har mange gode artikler).

Lenke til kommentar
Du har nettopp begynt å trene sier du?

Nei, det sier han ikke. Les førstepost.

Ellers syns jeg, som mange andre, at det er veldig merkelig at du ikke spiser etter middag klokka fire. Etter det kan du i hvert fall slenge inn to måltider til.

 

 

useriøst er ikke ordentlig trening, du kan "trene" flere ganger i uka useriøst og får dårlig eller ingen fremgang

Lenke til kommentar
ja var det jeg sa da?

Du skrev: «Du har nettopp begynt å trene sier du?»

 

uansett så spretter ikke musklene frem de første ukene man løfter vekter "seriøst"
Nei, og det har da aldri trådstarter sagt heller.

 

"useriøst er ikke ordentlig trening, du kan "trene" flere ganger i uka useriøst og får dårlig eller ingen fremgang"

 

det skrev jeg... men han sier ikke hvor lenge han har trent seriøst, kan være dager, uker månder, kommer ann på hva han definerer som nettopp, hvis det er snakk om ett par uker synts jeg det er for tidlig og si at man ikke merker fremgang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...