noesIdel Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Hei jeg skulle gjerne visst hvordan jeg kan skrive inn en ascii verdi i koden på programmet mitt og når jeg kjører det få tilbake den representerte bokstaven da æ, ø og å bytter ascii verdier i msdos. F ex blir å -122... Noen som har et svar? På forhånd takk
GeirGrusom Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 '\u7a' eller "\u7a" eller (char)122 eller (char)0x7a
GeirGrusom Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hvorfor bruker du desimaltall til dette? er det ikke endel enklere med hexadesimaler? kjører du programmet i MS DOS??!! :O
noesIdel Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Skrevet 27. januar 2008 Ja kjører i ms dos og orka ikke å gjøre omm te hexa desimal desimaler funker fett
noesIdel Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Skrevet 27. januar 2008 nei lager hele driten i c++ og kompilerer som tekstbasert brukergrensesnitt PS cmd er et tekstbaser brukergrensesnitt
Jaffe Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Men MS-DOS og cmd er da ikke det samme? Det eneste de deler er mange av kommandoene.
GeirGrusom Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 cmd er et program som tar imot kommandoer og viser det i et console vindu, men MS-DOS er et 16-bit operativsystem som Microsoft ikke lenger støtter. hehe, det er litt pirking, men det er viktig å vite forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå