Gissan Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Noen som har noen forslag til kamerasekk? Må romme: 1D Mark II 300mm f/4 IS USM og 4-5 øvrige objektiver av forskjellig lengde (17-40/4L, 85/1.8, 35-70/3.5-4.5 og 70-200/4L) Sekken bør også tåle kulde og regn relativt bra. Takker for alle forslag!
ragamuffin Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 (endret) Jeg har to. Aldri med alt stasjet på en fotoøkt gang likevel. En Lowe Pro Minitrkker AW vil likevel romme vel alt det du nevner, og mer til i lommer på på utsiden (men som sagt, du har vel neppe med det alt, alltid..?) Den andre jeg har er en litt eldre Lowe Pro Phototrekker. Stor sekk, men elendig å bære (de nyere modellene er bedre). Den brukes til lager : ) Endret 25. januar 2008 av ragamuffin
Gissan Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Skrevet 25. januar 2008 Jeg har to. Aldri med alt stasjet på en fotoøkt gang likevel.En Lowe Pro Minitrkker AW vil likevel romme vel alt det du nevner, og mer til i lommer på på utsiden (men som sagt, du har vel neppe med det alt, alltid..?) Den andre jeg har er en litt eldre Lowe Pro Phototrekker. Stor sekk, men elendig å bære (de nyere modellene er bedre). Den brukes til lager : ) Hehe. Ok. Hvor godt tåler Lowepro Minitrekker AW vann / snø? Hvordan ser denne ut da? 695,- på nettet.
hill42 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Noen som har noen forslag til kamerasekk? Må romme: 1D Mark II 300mm f/4 IS USM og 4-5 øvrige objektiver av forskjellig lengde (17-40/4L, 85/1.8, 35-70/3.5-4.5 og 70-200/4L) Sekken bør også tåle kulde og regn relativt bra. Takker for alle forslag! Kanskje denne linken kan hjelpe deg: http://www.cambags.com/camera_mainpage.htm
ragamuffin Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har to. Aldri med alt stasjet på en fotoøkt gang likevel.En Lowe Pro Minitrkker AW vil likevel romme vel alt det du nevner, og mer til i lommer på på utsiden (men som sagt, du har vel neppe med det alt, alltid..?) Den andre jeg har er en litt eldre Lowe Pro Phototrekker. Stor sekk, men elendig å bære (de nyere modellene er bedre). Den brukes til lager : ) Hehe. Ok. Hvor godt tåler Lowepro Minitrekker AW vann / snø? Hvordan ser denne ut da? 695,- på nettet. I Loweproen er det et regntrekki en lomme under sekken som du drar over hele sekken når det regner.
Bruker-93156 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 I AW, versonen er det ikke noe regntrekk, ikke i den jeg fikk med i alle fall. Stoffet i sekken tåler dog regn meget bra, men jeg tror sekken ikke blir dyp nok for dette kameraet, min D200 med grep, passer akkurat, og jeg ser for meg at Canonen er større
silverhalide Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 I AW, versonen er det ikke noe regntrekk, ikke i den jeg fikk med i alle fall.Stoffet i sekken tåler dog regn meget bra, men jeg tror sekken ikke blir dyp nok for dette kameraet, min D200 med grep, passer akkurat, og jeg ser for meg at Canonen er større AW - All Weather, det er nettopp den versjonen det følger med regntrekk i. Hva du har prestert å få kjøpt er det ikke lett å si. Når det gjelder størrelse er det en god sjangse for at kamerahuset skal gå ned. Canon 1D MKII er knappe 1 cm høyere.
ragamuffin Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 I AW, versonen er det ikke noe regntrekk, ikke i den jeg fikk med i alle fall.Stoffet i sekken tåler dog regn meget bra, men jeg tror sekken ikke blir dyp nok for dette kameraet, min D200 med grep, passer akkurat, og jeg ser for meg at Canonen er større 1D går helt fint ned i sekken (som har regntrekk i bunn), med mindre Gissans Mark II er mye større enn min ,)
Bruker-93156 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har Lowepro Mini Trekker AW, og det fulgte ikke med noe regntrekk. Mulig det skulle, men det gjorde ikke det. Lowepro Mini Trekker AW vs classic skilles ikke bare på grunn av et regntrekk
tomsi42 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har Lowepro Mini Trekker AW, og det fulgte ikke med noe regntrekk. Mulig det skulle, men det gjorde ikke det. Lowepro Mini Trekker AW vs classic skilles ikke bare på grunn av et regntrekk Eller har du ikke funnet trekket? På min slingshot er trekket gjemt i en lomme på undersiden av sekken. Tom
Thor Håkonsen Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Men det skal være der Olsen.... Jeg vil påstå at MiniTrekkeren fort blir for liten - jeg hadde en slikt - og den ble altfor grunn til D80 med batterigre- 1D er vel ikke så mye lavere ? Samt at det er for liten plass generelt i MiniTrekkern - spesielt om du skal f.eks ha en stor tele montert på kamera Ellers kan jeg anbefale LowePro Nature Trekker AWII, så har du plass til en blits og bittelitt extra, som vi jo alle vet kommer etterhvert.
Bruker-93156 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Trekkeren kan inneholder: Nikon D200 m/grep Nikkor 50mm f/1.8 Tokina 12-24mm f/4 Sigma 150mm f/2.8 Tamron 70-300mm f/4-5.6 Nikon SB-800 Nikon 24mm f/2.8 Sigma 30mm f/1.4 + Kabler, 3-4 ekstra batteri, masse minnekort, cd'er, rensefille, filter, 3-4 blits støtter, 4-5 stativfester + et stort rom utenfor som tar MYE!
Thor Håkonsen Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Trekkeren kan inneholder: Nikon D200 m/grep Men vil da ikke toppen på kamera stikke over den beskyttened paddingen som går rundt inni selve sekken ? Og dermed vil det være mer sårbart.
Bruker-93156 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Trekkeren kan inneholder: Nikon D200 m/grep Men vil da ikke toppen på kamera stikke over den beskyttened paddingen som går rundt inni selve sekken ? Og dermed vil det være mer sårbart. Såvidt det ja, jeg behandler det godt til at jeg tviler det utgjør noe
Thor Håkonsen Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 (endret) Det er jo en grunn til at enkelte sekker er dypere - derfor syntes jeg det blir litt feil å anbefale en sekk som strengt tatt er for grunn til kameraet som trådstarter ha.. Endret 25. januar 2008 av ThorEH
Bruker-93156 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Det er jo en grunn til at enkelte sekker er dypere - derfor syntes jeg det blir litt feil å anbefale en sekk som strengt tatt er for grunn til kameraet som trådstarter ha.. Tja jeg sa den kan være for grunn, men om den ikke er større enn D200 med grep så er det ikke noe problem
Thor Håkonsen Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg hører du sier det - men som jeg har sagt, den er for grunn til ett D80 med grep...
Bruker-93156 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Jeg hører du sier det - men som jeg har sagt, den er for grunn til ett D80 med grep... Hmm, jaja... Er ikke verre enn å ta av grepet for deg da, verre når det er integrert... slitsomt med baufil og superlim hver gang man skal ut
Thor Håkonsen Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Ingen problem for meg det Marius - jeg bytta sekk (og kamera)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå