Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nettopp satt opp XAMPP og Wordpress, og nå vil jeg gjerne implementere Wordpress inn i mitt design, men kunne trengt en liten guide på det. Den bør ikke være for avansert forklart, fordi jeg har minimalt med PHP-kunnskaper. Tor, anyone?

Edit: I samme slengen, før jeg leser 140 sider med lisensregler for Wordpress: Kan jeg modifisere utseendet på admin-panelet(jeg beholder linker til Wordpress osv. men inkluderer min logo el.l), implementere Wordpress i nettsider og selge disse? Eller må jeg lære meg PHP el.l og kode mitt eget CMS?

Endret av -Kiman-
Skrevet

Det jeg gjør, er å strippe ned header, index, sidebar, footer og single.php - så finner jeg ut som Wordpress spytter ut infoen jeg skal ha, også setter jeg "tagsene" inn i designet mitt :)

Når det gjelder modding av adminpanelet, så hadde jeg ikke brydd meg så mye med lisenseringa, assa.

Skrevet

Clever stuff :)

Hadde bare vært kjekt å vite om det faktisk er lov :)

Med det samme jeg er i testhjørnet når det gjelder CMS, hvilket CMS passer til en nettside med forside, blogg, "about me" og portefølje?

Porteføljen skal være som dette:

Porteføljeforside med thumbs av prosjektene mine, trykke på et av de -> egen side med info om hvert enkelt prosjekt. Porteføljen bør også inneholde en RSS-løsning.

På forsiden skal det vises random/siste prosjekter i porteføljen og siste blogginnlegg.

Skrevet

Tror jeg går for WP, det ser enkelt og greit ut, og man trenger ikke være codemaster i PHP for å skjønne oppsettet. Når jeg får kikket litt mer på admin-panelet og blitt mer kjent med systemet bør det bli bra.

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Har lest en del om det ja, pleier å følge med på feeden til Veerle, og hun bruker Expression Engine. Men det er jo relativt dyrt, og det er ikke jeg interessert i.

Skrevet (endret)

Dæven, det var jeg ikke klar over!

Edit: Men jeg vil heller bruke et CMS som jeg kan levere til mine kunder uten at det koster en formue.

Endret av -Kiman-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...