AnaXyd Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Heisann! Jeg tenkte å lage meg noe som jeg syntes virket litt kjekt. Planen er å ha mange store bilder(som jeg vil slippe å resize), som skal brukes som background image i en div/span (eller hva som passer best). Jeg er avhengig av å ha en :hover på dette. Litt av koden er som følger: #pic { background: url(images/bg.pute.produkt.png) center left no-repeat; width: 150px; height: 60px; border:1px solid #E3E3E3; padding:2px; } #pic :hover{ border-color:#FF6600; } Som dere ser, er det ett stor bilde jeg har valgt å bruke, (som ved klikk åpnes opp i en lightbox i full størrelse). Bildet flyttes til center og left, for at vi skal kunne se litt av bildet. Jeg har også valgt å ha en border på dette- Som dere ser trenger jeg en hover på dette bildet, men veit ikke helt hvordan. Hvordan skal jeg få til den hoveren jeg har laget istand som #pic :hover ?
semafor Skrevet 24. januar 2008 Skrevet 24. januar 2008 Vel, :hover støttes kun på a-elementer i IE6. Så da må bildet være en a. Ellers blir det javascript. a#pic:hover { border-color:#f60; } document.getElementById("pic").onmouseover = function() { this.className="hover"; } Eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå