Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BIOS problemer-kommer ikke inn på PC-en


Anbefalte innlegg

Hei.Har en liten gutt som klarte å komme inn på Biosen og så forandre ting og tang på den og nå er skjermen helt svart når vi starter pc.maskinen jobber men ingenting skjer.

Man hører at maskinen jobber men skjermen er helt svart. Han hadde forandret på forskjellige ting og savet og nå kommer jeg ikke inn i biosen sånn at jeg kan få fikset dette.

Hva kan jeg gjøre, noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste hovedkort har en eller annen "Clear CMOS Settings"-funksjon, vanligvis ved at man setter en "jumper" mellom to pinner på kortet (- for deretter å ta jumperen vekk igjen). Da setter man BIOS-settingene i den tilstand de var da kortet kom fra fabrikken, og så er det bare å begynne fra scratch med å endre BIOS-settingene til det man trenger. Det er ikke sikkert det er så mye, men det vet du bedre enn meg.

 

En ting er at skjermen er svart når du slår PC-en på, men har du prøvd å taste "Del" eller hva det nå er du må taste for å komme inn i BIOS? Skjer det noe da, eller er alt like svart? Det virker litt rart at det ikke kommer noe video ut til skjermen, men hvis settingen for "Primary Display" e.l. har blitt endret, så kan det nok bli svart. (Sjekk likevel først om det kan være en løs VGA-kabel ...)

 

Er ikke helt sikker på om jeg har papirene til hovedkortet ...

Sånt finner man på internett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...