Gå til innhold

Test av Service Pack 1 til Vista


Anbefalte innlegg

Siden det ikke så ut som om noen hadde lagd det tenkte jeg at jeg kunne lage et lite emne om SP1 til Vista, som begynner å bli ferdig. Har testa det de kaller beta versonen, og tenkte jeg kunne skrive litt om fordeler og ulemper.

 

Fordeler:

 

Den første fordelen starter allerede når man skal loade windows, selv om jeg har en pc som skal takle vista bra, tok det en evighet å loade (rundt 30 runder hvis man kan kalle det det), mens det nå tar 6 "runder".

 

Også når du har logget inn er det noe forbedring, alt loader mye fortere, særlig programmer som MSN og programmer som legger seg i oppgavelinjen.

 

Ulemper:

 

Jeg kommer meg ikke lenger inn på kontrollpanelet. Hadde ett tilfelle, men fikk ikke fram noen ting.

 

Jeg kommer meg ikke inn på tilpassing av skjerm. (Når man høyreklikker på skrivebordet)

 

Internet Explorer er 10 ganger tregere. Får ofte feilmeldinger og flere tilfeller hvor jeg har måttet lukke fanen for å komme meg videre.

 

Får ikke startet opp pcen etter dvalemodus. Får bare en morsom effekt av en rekke morsesignaler fra høytalerne. Tastatur lyser, og pc starter, men ingen reaksjon fra skjerm.

 

Kommer meg heller ikke inn på "Standarprogrammer" i startmenyen. Mens "Hjelp og støtte" ikke er noe problem:P

 

Kommer ikke inn på egenskaper til datamaskin.

 

Det er det jeg har funnet ut til nå etter en dag, men anbefaler ikke å installere det på en pc du bruker til vanlig.

 

Det er ingen forandringer utseende messig.

 

Har også sett noen av beregningene dems, hvor det meste skulle bli tregere, som å overføre filer og slike ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til beta.... Du kunne i det minste ha testet RC-versjonen, den er hvertfall noenlunde i nærheten av en lansering.

 

En ting, ble denne lastet ned via MS sine sider, eller lastet ned via andre metoder? Vær obs på at mange slike filer kan være modifisert å inkludere virus/trojanere/ormer.

Lenke til kommentar
det er rc versonen, og ble lastet ned fra ms sine sider...

Ok, men RC er ikke beta. :)

 

Vet du om dette er problemer som mange har fått? Har ikke selv hørt om noen av disse problemene med SP1 så langt. Har de fått ordnet stabiliteten med nettverk og filkopiering?

Lenke til kommentar

Hehe, den er grei:P

 

Nei, jeg vil si at nettverk og slikt bare var mer ustabilt. Fikk ikke lenger koblet meg over lan til andre maskiner eller overført...

 

For å si det sånn, jeg har innstallert XP igjen etter at jeg skulle gjenopprette pcen for å avinstallere SP1, fordi det stod at det var eneste utvei, og når den skulle starte opp igjen fikk jeg en melding om at loading fila var borte, og prøvde å reparere med cd, men det funka dårlig...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For den som spiller, her er en test mellom XP SP2 og Vista SP1 (RC Refresh)

http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?t=72298

 

WOW, dette gikk over mine forventninger. Vista er jo nå på nivå med XP når det gjelder spillytelse, og i følge Wikipedia har jo også en nyere kjerne blitt introdusert med SP1 til Vista:

 

"The whitepaper also notes that Service Pack 1 will include a kernel (6001) that will be up-to-date with the version to be shipped with Windows Server 2008, also the new version will use less resources than the old 6000 build making it better for gaming."

 

Ryktene sier jo at SP1 kan bli offisielt lansert om ikke så mange dager heller (i følge IT-Avisen kan det bli lansert allerede i dag).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...