Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm gir ingen respons


Anbefalte innlegg

Jeg var borte fra PCen min en stund, og da jeg kom tilbake var skjermen svart. Jeg prøvde å skrue den av å på, samt å trykke litt på tastaturet. Da dette ikke ga noe respons startet jeg maskinen på ny. Etter flere omstarter, og etter å sjekket alle ledninger er jeg helt blank.

 

Hva kan jeg gjøre for å få skjermen til å fungere igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var borte fra PCen min en stund, og da jeg kom tilbake var skjermen svart. Jeg prøvde å skrue den av å på, samt å trykke litt på tastaturet. Da dette ikke ga noe respons startet jeg maskinen på ny. Etter flere omstarter, og etter å sjekket alle ledninger er jeg helt blank.

 

Hva kan jeg gjøre for å få skjermen til å fungere igjen?

 

Har du mulighet til å prøve den på en ekstern skjerm? samme skjedde med pc-en min, hele skjermen hadde gått i dass.

Lenke til kommentar

Da har jeg demontert PCen og satt den sammen igjen, samt resatt CMOS. Nå booter ikke maskinen i det hele tatt, viftene går for fullt slik de vanligvis gjør de første sekundene etter at jeg har startet PCen, men går ikke ned til vanlig hastighet, de bare fortsetter å gå for fullt uten at noe skjer. Dette problemet har jeg hatt flere ganger før, men jeg har aldri funnet ut hva det skyldes. Det pleier enten å virke etter at jeg har ventet en stund, eller etter at jeg har demontert og satt den sammen igjen noen ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet. Etter jeg resettet CMOS kjørte viftene på fullt og den ville ikke vise noe som helst på skjermen. Anskaffet meg en sånn PC-analyzer som gir ut en kode for hva som kan være feil.

jeg fikk kode 63.

 

Hær er hva jeg fikk:

Error Code – 63

AMI(63) DMA #2 base register test passed. About to go for BIOS ROM data area check.

 

AST(63)Cache memory.

 

Award (63)If there is any changes in the hardware configuration, update the ESCD

information(PnP BIOS only. Clear memory that have been used. Boot system via

INT 19h.

 

Compaq (63)Get CMOS size.

Chips & Tech (63)Protected mode interrupt

 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Dette ble prøvd med flere RAM (med/uten), skjermkort(med/uten) og Med/uten prossesor. Jeg fikk alltid kode 63.

 

Noen tips?

Endret av Tronsn
Lenke til kommentar

Rare greier dette, har samme problem selv.

Skjedde første gang nå etter at jeg hadde vært på juleferie og maskinen hadde stått av en stund i strekk. Hadde koblet fra alle strøm og nettverkskabler da jeg var borte.

Nå booter ikke pcen, og jeg må inn og koble fra, ta ut skjermkortet, koble av og på div andre kabler, og vips så fungerer alt normalt igjen....

Håper noen har noen gode løsninger på dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...