Gå til innhold

Ice.no mobilt bredbånd


Anbefalte innlegg

På Ice.no kan du bestille mobilt bredbånd ned til 399 per måned om du har 12 måneder avtaletid.

Om du har god dekning kan du få opp til 3mbit nedlastningshastighet.

 

Det de ikke forteller deg er at om du bruker internettforbbindelsen for mye, vil de(og jeg siterer) "STRUPE" forbindelsen din, inntil de føler at det er rett å slippe STRUPETAKET.

 

De presiserer i kontrakten sin at Server virksomhet ikke er tillatt, siden dette kan gå ut over andre kunder.

Dette er fullt forståelig, men en direkte grense for hvor mye du kan laste ned på en måned har de ikke, og er selvfølgelig ikke noe de reklamerer med.

 

Selv lastet jeg, med min Ice USB BREDBÅNDSKOBLING, ned 40 GB på en måned. I snitt 1.3 gig hver dag. Det ble en god del WOW spilling(hver dag), en del Linux distrubisjoner for testing, noe freeware og en del bruk av Skype. Dama som var hjemme mens jeg var på jobb kanskje brukte litt youtube, msn og hotmail. De fleste større filer som image av operativsystemer osv har jeg lastet ned om natta og neppe forstyrret andre brukere. Dette ville jeg klart ikke betegnet som server virksomhet, og opplever selv denne "STRUPINGEN" som et kontraktsbrudd.

 

Tydeligvis er jeg en kunde de ikke ønsker, da de anser MSN, mail og googling som eneste ønskelige internettaktivitet.

Men dette skriver de ikke om i reklamen sin.

 

Så ønsker du å faktisk bruke internett koblingen din og ikke liker å få det du betaler "STRUPET" uten forvarsel, så glem ICE!

De tar gjerne penga dine, men internett har de ikke lyset til å lever mer enn de må.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok sånn.

Det er visse ting som er viktig med mobilt bredband:

 

Dekning(kan variere på meter).

Antall oppkoblinger mot modemet, blir de for mange faller du ut uten at programvaren sier fra.

Feks, om jeg bruker en torrentclient bruker jeg minimal opplasting og aldri mer enn 2-3 torrents av gangen.

Og da er det ikke slack for msn eller internet explorer. Aldri mer enn 3 koblinger samtidig, hvis de skal vare mer eb boen minutter, er mn erfaring. Følger jeg den regelen er alt ok.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Alltid noen som ikke leser vilkårene ved bestilling.

http://consumer.ice.no/sendFile.asp?file=F...VAT_SEP2007.pdf

 

2.3 Kundens benyttelse av Tjenesten forutsetter normal bruk.

Dersom opp- og nedlastingsvolumet blir unormalt stort,

eksempelvis ved server-hosting, fildelingstjenester og

annen spesielt kapasitetskrevende bruk, kan dette påvirke

Tjenesten for andre kunder i nettet. Nordisk Mobiltelefon

kan i slike tilfeller redusere hastigheten/prioriteten i nettet

for enkelte trafikktyper og for kunder med unormalt

bruksmønster/unormal høy bruk.

Endret av taz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Alltid noen som ikke leser vilkårene ved bestilling.

http://consumer.ice.no/sendFile.asp?file=F...VAT_SEP2007.pdf

 

2.3 Kundens benyttelse av Tjenesten forutsetter normal bruk.

Dersom opp- og nedlastingsvolumet blir unormalt stort,

eksempelvis ved server-hosting, fildelingstjenester og

annen spesielt kapasitetskrevende bruk, kan dette påvirke

Tjenesten for andre kunder i nettet. Nordisk Mobiltelefon

kan i slike tilfeller redusere hastigheten/prioriteten i nettet

for enkelte trafikktyper og for kunder med unormalt

bruksmønster/unormal høy bruk.

 

 

Jeg sitter på ICE mobilt "bredbånd" nå. Jeg kommer til å levere det inn på angrefristen. Jeg spurte selger av ICE eksplisitt om det forekom noen strypning av datatrafikk o.l i forbindelse med torrent klienter. Selgeren sa at det ikke var noe problem og det var bare å laste ned det så mye man ville. Jeg har brukt 6gb på en uke og nå strypes linja. Dette er 399,- kr. for veldig dårlig tjeneste, med voldsomt varierende hastigheter, ikke kun beroende på signaler, men hva ICE anser for unormal datatrafikk. (den vil variere med brukerpopulasjon på den enkelte baseantenne..)MAO, ICE må fordele dyrebare båndbredde på den enkelte antenne, og slikt blir det søl av!

Lenke til kommentar

Min erfaring med di fleste selgere(ikke alle) er at di sier akkuratt det du vil høre,di tjener jo på å fixe en kunde og noen sier nesten hva som helst for å få deg som kunde.Så det er smart å lese vilkårene før du ringer og spør i henhold til det som står der.

Lenke til kommentar
Min erfaring med di fleste selgere(ikke alle) er at di sier akkuratt det du vil høre,di tjener jo på å fixe en kunde og noen sier nesten hva som helst for å få deg som kunde.Så det er smart å lese vilkårene før du ringer og spør i henhold til det som står der.

 

Javisst, vi lever i en tid hvor man blir lovet gull og grønne skoger, men sluttavtalen er noe helt annet. Så hvis ICE vil ha fornøyde kunder bør selgers fremleggelse av produktet være i tråd med hva som er de faktiske vilkårene. Ikke at ICE skal dømmes nord og ned her altså, men det handler litt om prinsipp. Man blir fortalt at man har fri nedlastning, men allikevel så er det ikke det i det man ser på vilkårene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...