Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 24" LCD


andylove

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny skjerm, min gamle (se sign) skal på loppemarked.

 

Mine krav til den nye er at den skal være lyssterk, har et godt kontrastforhold og har HDCP. Det er fint om skjermen har flere innganger, type HDMI eller 2 * DVI. Prisen bør helst være under 3500,-. Jeg kan strekke meg til 4k, men ønsker å bruke minst mulig og få mest mulig.. hehe.

 

hvilken er å anbefale? Jeg har sett på Samsung 24" 245B, men har hørt at mange er misfornøyde med skjermen og blir fort slitne i øya.

 

Ellers har jeg tatt en titt på Denne fra BenQ 24" G2400W

 

Er det andre jeg burde ha sett på? Hvem av de jeg allerede har sett på burde jeg velge?

 

takk ;)

 

edit:

fant noen brukererfaringer fra newegg, noen som kan bekrefte hva de sier om BenQ skjermen? Virker veldig bra!

 

http://www.newegg.com/Product/ProductRevie...N82E16824014158

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10259582

Kjempefin uformell test av -alias-.

 

 

Har selv skjermen, gå for G2400W og ikke G2400WA siden sistnevnte bare har D-SUB/VGA tilkobling, mens G2400W har DVI/HDMI + VGA!.

Prøv også å søke på produktnummeret i forumet når du trenger hjelp.

 

Takk takk!

Skal følge oppfordringen å søke på produktnr. Det har jeg faktisk aldri tenkt på. Jeg har også vurdert en annen skjerm fra Lenovo siden denne er 22" men kan kjøre 1900*1200 oppløsning. denne har jeg sett på, men lurer på hvordan den er f.eks i spill og film. Hender jeg spiller, men gjerne sånn at jeg spiller et spill ferdig og that's it. Med andre ord så gamer jeg sjeldent, men ønsker å ha en fin opplevelse når jeg gjør det.

 

Film og media er hovedfokus samt vanlig kontoroppgaver (surfe pron, msn etc...).

Lenke til kommentar

Mulig mange entusiaster ville forkastet 24`` LCD skjermer i den prisklassen du skisserer 3-4000 når det er snakk om film og sånt. Men for min del er jeg kjempefornøyd med min skjerm, anser meg heller ikke opptatt utover det normale hva kvalitet angår.

 

Likevel tror jeg forskjellen er mer merkbar hvis du skifter skjerm fra bra->dårlig eller omvendt, eventuelt sammenligner de ved siden av hverandre. Men utenom dette, kan jeg bare si at 24 tommern til Benq er relativt "digg" der den står alene.

Lenke til kommentar
Mulig mange entusiaster ville forkastet 24`` LCD skjermer i den prisklassen du skisserer 3-4000 når det er snakk om film og sånt. Men for min del er jeg kjempefornøyd med min skjerm, anser meg heller ikke opptatt utover det normale hva kvalitet angår.

 

Likevel tror jeg forskjellen er mer merkbar hvis du skifter skjerm fra bra->dårlig eller omvendt, eventuelt sammenligner de ved siden av hverandre. Men utenom dette, kan jeg bare si at 24 tommern til Benq er relativt "digg" der den står alene.

 

Ja, det er det jeg har tenkt selv. At en 24" i min prisklasse kanskje blir noe svak. Men BenQ skjermen virker temmelig "digg" ;)

 

Jeg har i dag en ikke altfor bra NEC2070NX. Den er jo bra, men sliten, så jeg må ha ny. Jeg har ikke villet gå fra 20" til 22" da jeg synes at spranget blir så lite, men det kan jo tenkes jeg spiller meg selv et puss.

 

Takk for innspill, jeg skal ta meg en runde å se på skjermene fysisk tror jeg. Blir ikke enig med meg selv ved å se på nettet..

Lenke til kommentar

Ja får denne snart.

https://prisguiden.no/product.php?productId=77654

 

Skal bil gått og bytte ut min gamle ctr eizo 21"

Var dyr for ja må vel være 8-9år siden 15.000.-

 

Lest my bra om skjermen,pris spiller ikke så stor rolle for meg.

Kvalitet er mye viktigere.

Driver en god del med 3d software og photoshop.

Må være god til spill og.

 

Skal bli gøy og teste den.

Skrive litt om den når jeg får den,snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...