Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermet/spillet fryser/låser seg når jeg spiller! Hva kan være problemet?


Anbefalte innlegg

Min årelange erfaring tilsier at du ar fysisk feil med hardware (hvis det har fungert bra tidligere og du ikke har gjort noen endringer før problemet oppsto).

 

Hvis du gjorde noen endringer, må du prøve å reversere de og se om det blir bedre.

 

Hvis ikke, er jeg redd for at du har et defekt skjermkort.

Mitt beste tips er :

- Test med et annet skjermkort

- Test ditt skjermkort i en annen datamaskin og kjør tester med f.eks 3DMark eller kjør dine spill for fullt for å fremprovosere.

 

Kan også være defekt hovedkort eller RAM, men sannsynligheten er større på grafikkortet.

 

- kjbu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par ting jeg ikke fatter... HVORDAN skal jeg oppdatere BIOS? Og hvordan finner jeg frem til riktig update? Kjører Everest, men linken der fører meg bare til en DriverAgent-scan også må jeg betale for driten for å kunne nedlaste oppdateringer til drivere.

 

Ser at jeg har en god del utdaterte drivere, men vet ikke hvor jeg skal nedlaste alle de driverne...

Lenke til kommentar

bios oppgraderes enkelt via hovedkortets hjemmeside.

 

last ned nyeste bios (winflash utgaven) OG winflash (eller tilsvarende)

 

det skal stå en detaljert framgangsmåte for å laste ned og installere og oppdatere bios både på hjemmesida og i tekst dokumenter som følger med filene du laster ned.

 

i all enkelhet så laster du ned biosen og programmet for å oppdatere i windows. pakk ut biosen, installer programmet, kjør det og oppdater biosen.

 

MEN, jeg mener fremdeles at du bør teste med et annet skjermkort føre du oppdaterer biosen. det er enklere og mest sannsynlig der feilen ligger.

Lenke til kommentar

Greit. Da har jeg kjørt på med alt av oppdateringer, men selvfølgelig så løste ikke det problemet mitt. Så da gjenstår det bare det dere har bedt meg gjøre for lenge siden; skaffe nytt skjermkort som muligens vil fungere på PC-en min... Har pr. i dag G-Force 6800GT (AGP), men finnes det bedre kort som passer maskinen min da..? Hvis ja, hvilken da? Detaljer om PC-en min finner på første side! Tror dere at 6800GT Pro vil hjelpe, kanskje..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...