Gå til innhold

Bra PCI-Express skjermkort til under 1000?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal ta en aldri så liten oppgradering på maskinen om ikke så lenge. Jeg lever fortsatt på DDR1, IDE og AGP her :p så nå tenkte jeg å bytte ut til noe bedre. har ikke all verdens penger å bruke på tull akkurat nå så det får bli med det grunnleggende så jeg kan oppgradere til bedre ting senere i tid. eller, hvem vet.. så treg som jeg er å oppgradere :p

Er uansett på jakt etter et ok pci-ex skjermkort til under 1000kr. jeg spiller ikke noe særlig på pc, har konsoll til slikt. så vil helst bare ha et skjermkort som kjører vista flytende.

Noen forslag? ;)

PS: Vennligst sjekk på komplett bare, siden jeg har funnet alt annet der.

Endret av Sjokoladekake
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ram på skjermkort er ikke så viktig..

feks 1 gig ram på gpu er som regel bare til nOObs ( :p ) for å virke bra men det er hastighetene på kortet som bestemmer...

er en begrensning i agp kort... og radeon kortene er nok det beste valget... nvidia har jo nesten ikke noen ting i agp...

her er 512mb vers..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344779

sjekka litt rund og 512 er det beste på hd 2600

Skrevet (endret)
Ingen andre som har et par forslag å komme med? setter pris på alle forslag! :) er ganske grønn på skjermkort, lenge siden jeg har måttet bestille et så..

Her er et bra og billig kort:

Sapphire Radeon HD 2900 GT 256MB GDDR3 : 1099kr på komplett.

Sapphire Radeon HD 2900 GT Full Retail 256MB : samme kort på mpx.no til 798kr.

Og som du ser lønner det seg å sjekke andre butikker hvis du bryr deg om pris :thumbup:

Endret av Kent -amdme-
Skrevet (endret)

Skal du ikke spille på PCen, så skal det sies at det blir ganske så overkill med såpass "bra" skjermkort. For i underkant av 400kr, så får du et skjermkort som er 100% støyfritt, og som klarer Vista uten problemer: https://prisguiden.no/product.php?productId=85665

(skjermkortet blir ikke særlig tungt belastet i Vista, og det kreves nærmest bare en 256MB (eller mer) og DX9 for at det skal gå smooth)

Spar heller pengene og bruk det på mer RAM/bedre prosessor om du vil at det skal gå enda bedre. ;)

Endret av andrull
Skrevet

Skal ha intel core 2 quad og 4 gig ram.. så gjør ingen ting å spytte "litt ekstra" i et skjermkort :p blir alltid et lan eller noe uansett. klarer meg fint med et slikt kort da :) skal uansett se mye HD film, så det er greiest med beste kort til under 1000 kr

Skrevet
Skal ha intel core 2 quad og 4 gig ram.. så gjør ingen ting å spytte "litt ekstra" i et skjermkort :p blir alltid et lan eller noe uansett. klarer meg fint med et slikt kort da :) skal uansett se mye HD film, så det er greiest med beste kort til under 1000 kr

Ser at du fikk anbefalt Sapphire Radeon HD 2600 XT i AGP-utgave tidligere som jeg synes gir mye for kronene og samtidig styrker budsjettet ditt. Dette kortet finnes også i PCI-E med 512MB RAM her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33892...led#ProductTabs Dette kortet er billig og har alt du trenger og det er spesielt bra i Vista, blant annet fordi det støtter HDMI og har AMD Xilleon™ HDTV encoder. Det støtter også MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, og H.264/AVC encoding og transcoding. Du kan jo lese mer om kortet her http://www.sapphiretech.com/nw/products/pr...d=179&grp=3 Hvis du skal bruke det til video, TV og film fra nettet så er dette kortet midt i blinken og overgår NVIDIA sine alternativer i samme prisklasse for slik bruk.

Skrevet
“..this card would be a video card to reckon with if you plan on using it on a big T.V. or in a home theater PC system. Having 5.1 onboard HDMI sound is a huge plus and coupled with the high.”

Og så tok vi det kortet. hehe. takker for hjelpen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...