Gå til innhold

Uxtheme.dll gir svart skjerm


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har havnet i et stort problem her: Jeg skulle installere nye skins i Vista og lastet derfor ned en "patched" uxtheme.dll, men straks jeg erstattet den gamle uxtheme.dll-filen med den nye og restartet - ville ikke maskinen fungere lenger. Jeg kommer til innloggingsskjermen og får mange feilmeldinger før skjermen blir svart. Det store problemet er at særemnet mitt, flere logodesigns og mange andre viktige filer ligger på PC'enm og jeg må derfor få fikset den (raskt).

 

Noen som vet om en måte å fikse dette på, uten å reinstallere Vista? Klarer å komme meg til DOS-vinduet. Er det noen som vet om en kommando jeg kan skrive for å fikse dette?

 

Setter sinnsykt stor pris på svar! :)

 

EDIT: Har forresten tatt en kopi av den originale uxtheme.dll som ligger under "Mine dokeumenter". Hvordan skal jeg erstatte den patchede med den originiale?

Endret av Sinqh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for raske svar!:D

 

kan du ikke bare starte pcen i sikkerthetsmodus? trykke F8 i oppstarten.

 

Vis ikke kan du jo trykke F8 også velge dos linje , deretter skrive kommando for systemgjennomretting ,du har sikkert ett veldig nylig opprettingspunkt på maskinen du kan bruke isåfall.

 

Hvilken kommando er det? Kunne du skrive den for meg? :)

 

Samme skjedde med meg, det er enormt viktig å ta backup før en prøver seg på slikt. Jeg fikk fikset det ved å boote opp på Vista-DVD-en og velge reparer.

 

Jeg har en Vista-DVD fra ASUS, og på den går det ikke ann å velge reparer. Noen taster jeg må trykke på for å få den til å reparere?

Lenke til kommentar

Hadde en Live-CD av Linux Mint liggende og kopierte filene over til iPoden :) Og ja, dokumentene mine lå på samme partisjon som Vista så jeg kunne ikke reinstallere det uten å redde dokumentene. Men har nå reinstallert og reddet filene samtidig :D

 

Tusen takk til alle som svarte! Utrolig hyggelig at folk på hw.no er så hjelpsomme! :D

Lenke til kommentar

Bruker Vista Glazz og patcher system files, legger *.msstyles-filen jeg ønsker å benytte meg av i c:\windows\resources\themes, men finner den ikke under innstillinger for utseende hvor en velger tema. Om jeg dobbeltklikker på en av filene kommer innstillinger for utseende opp og velger Windows Vista Basic under fargevalg.

 

Har prøvd med flere forskjellige themes for å sjekke at det ikke bare var det enkelte det var noe feil med.

 

Har også prøvd med *.theme-filer med samme utfall.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg pleier også å dobbeltklikke på *.msstyles-filen for å "aktivere" den. Hos meg dukker det da opp to ekstra valgmuligheter; Basic og Aero. Hos meg er det den nye Aero-oppføringen som er det nylig lagt til temaet. Har du prøvd å velge den i stedet for Basic?

 

Litt upraktisk at de ikke dukker opp med sine reelle navn, men det fungerer nå lell.

Lenke til kommentar

hmmm, pussig. :hmm: Det virker rett og slett som om uxtheme.dll ikke er patchet hos deg. Står det "Your system files are patched..." i VistaGlazz?

 

Ingen tvil om at XP har et mye bedre utvalg av VS ja, savner mange av de temaene jeg brukte i XP. Det bedrer seg sikkert etter hvert.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...