Gå til innhold

Mulig å ha to telefoner med samme nummer (2 simkort, 1 nummer)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er mulig å ha to telefoner med samme nummer, altså 2 simkort men 1 nummer?

Feks at man kan ha en arbeidstelefon og en man er litt mer forsiktig med, uten å måtte bytte simkort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mener at enten Telenor eller Netcom hadde noe de kalte Tvillingkort før. Er usikker om dette finnes fortsatt.

NETCOM HAR DET. TRILLINGSIM

Eller tvillingsim :p

Telenor har også dette.

Skrevet
Mener at enten Telenor eller Netcom hadde noe de kalte Tvillingkort før. Er usikker om dette finnes fortsatt.

Telenor har også dette.

Telenor: " Vær oppmerksom på at du ikke kan motta SMS på Tvilling SIM-kortet."

--> Stemmer dette for de andre operatørene også?

Skrevet

Telenor har også dette.

Telenor: " Vær oppmerksom på at du ikke kan motta SMS på Tvilling SIM-kortet."

--> Stemmer dette for de andre operatørene også?

telenor kan du ikke motta sms på tvillingkortet. men netcom har tjeneste som heter TRILLINGSIM. jeg har det. du kan ha to tillegskort til hovedsimkortet. jeg har altså 1 tillegskort. det har jeg i en annen mobil. hovedsim ligger i hoved mobil. når noen ringer meg ringer det på begge. sms og kommer på begge. men det fine med netcom sin tjeneste er at jeg kan stille på netcom meny på hovedsim'en at sms kommer til begge eller bare til tilleggskortet. mms kommer bare til hovedkort da og ikke til tilleggskortet. mms kan sendes fra tillegskort men da vil det komme opp en såkalt "skyggenr" dvs en annen nr enn ditt. sms og anrop som blir tatt fra begge kort er ditt eget nr.

håper jeg har forklart det godt nok. men er ikke verre enn å ringe til netcom, der vil de forklare deg veldig nøye.

50 kr koster det å etablere, 25 kr i mnd for hver ekstra simkort du har.

Skrevet

Noen som vet Hvorfor telenor ikke kan motta sms på tvillingkortet? Syntes dette er litt dårlig når dette går hos NetCom uten problemer..

Skrevet (endret)
Noen som vet Hvorfor telenor ikke kan motta sms på tvillingkortet? Syntes dette er litt dårlig når dette går hos NetCom uten problemer..

Dette er ikke helt riktig. Jeg har selv tvillingkort fra Telenor, og skal man ha meldinger til tvillingkortet må det sendes til tvillingkortnummeret (eget nummer for sms/mms)

Jeg har løst problemet med dette ved å bruke et program som heter sms forwarder (symbian), da videresendes sms'ene fra hovednummeret til tvillingkortet.

Vil ikke akkurat si at Netcom sin løsning er spesielt bra heller. En kompis av meg har det, og hver mandag ramler det inn alt av meldinger han har fått i løpet av helga på nytt igjen inn på jobbtelefonen hans :!:

Endret av Chivas610
Skrevet

Dette er ikke helt riktig. Jeg har selv tvillingkort fra Telenor, og skal man ha meldinger til tvillingkortet må det sendes til tvillingkortnummeret (eget nummer for sms/mms)

Jeg har løst problemet med dette ved å bruke et program som heter sms forwarder (symbian), da videresendes sms'ene fra hovednummeret til tvillingkortet.

Vil ikke akkurat si at Netcom sin løsning er spesielt bra heller. En kompis av meg har det, og hver mandag ramler det inn alt av meldinger han har fått i løpet av helga på nytt igjen inn på jobbtelefonen hans :!:

Men det hørtes jo ikke så dumt ut... Fungerer dette programmet uten problemer? Er det freeware, hvis ikke - hva koster dette? :)

-pixi

Skrevet

Har brukt det rundt en uke nå, og har funket helt fint. Det fungerer slik at hovedtelefonen videresender alle sms'er til tvillingkortet ditt, så lenge programmet er aktivt (sms kan lagres på hovedtlf også) Sjekk her: http://www.wireless-labs.com/smsforwarder/

er også tilgjengelig som freeware, men med færre funksjoner. $14.50 koster fullversjon som er "gratis" i disse dollar tider :D

Skrevet
Har brukt det rundt en uke nå, og har funket helt fint. Det fungerer slik at hovedtelefonen videresender alle sms'er til tvillingkortet ditt, så lenge programmet er aktivt (sms kan lagres på hovedtlf også) Sjekk her: http://www.wireless-labs.com/smsforwarder/

er også tilgjengelig som freeware, men med færre funksjoner. $14.50 koster fullversjon som er "gratis" i disse dollar tider :D

Takker! :)

Det så jo helt kurant ut dette programmet. Er bare å teste det og om det fungerer bra så får jeg kjøpe fullversjonen. Alt blir litt enklere om tlf med tvillingkortet kan motta sms også!

Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...