Gå til innhold

Tvangsinnmeldt i Statskirken!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er både døpt og konfirmert. Sistenevnte angrer jeg på, men da var jeg ung og dum.

Vel, nå vil jeg ut. Holder det med en mail? Sendte følgende til mailen som ble nevnt i førstepost:

Hei,

Ettersom jeg både er døpt og konfirmert kristelig antar jeg at jeg står oppført i medlemsregisteret til den norske kirke? Da jeg ikke er troende eller intressert i den norske kirke overhodet ber jeg om å få bli utmeldt snarest.

Hvordan går jeg frem? Holder det med denne mailen? Er det mulighet å få en bekreftelse i posten på at jeg faktisk er utmeldt en gang for alle? En utmeldingsattest rett og slett?

På forhånd takk.

 

Med vennlig hilsen

Steffen (fjernet bare etternavnet fra posten her på diskusjon)

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket, så må de ha signaturen din. Hvis du scanner inn signaturen din eller noe slik så kanskje de er heldig og blir utmeldt. Kommer nok en del ann på hvor prippen den personen som behandler utmeldingen din er. Men du må mest sannsynlig sende ett fysisk brev eller reise ned til den lokale kirken.

Lenke til kommentar
Om jeg avviser astrologi så er det ikke slik at jeg ikke tror på astrologi. Det er ikke noe å tro på, et logisk nullrom.

 

Å avvise er noe aktivt. Det er å ta et standpunkt. Det er å benekte noe(n)s mulighet til noe. Er du ikke enig?

 

Jo, er forsåvidt enig i prinsippet, men mener det først må etableres at dette noe er reelt og ikke bare oppkonstruerte meningsløsheter. For meg er uttrykket og idèen astrologi like meningsfull som en påstand om at det er observert rosa flodhester i plissèskjørt som kjører gocart i Serengeti.

Det samme gjelder guder, spøkelser og annet "woo-woo".

 

Å si at en ikke tror på noe gir en altfor positiv tilbakevirkende effekt på eksemplene nevnt over da det faktisk antyder at det er noe å tro på. Jeg ville heller sagt at det affekterer meg så lite at ignoreringsnivået går mot uendelig omvendt proporsjonalt med det aktuelle emnets sannsynlighet.

 

Så jo, i prinsippet enig, men mener det er feil uttrykk/ordbruk angående dette og andre tema rundt "totalignoreringen av det supernaturlige" for å kalle det det.

Lenke til kommentar
Vel, da stikker jeg til kirkekontoret rett etter skolen og leverer utmeldingsskjemaet. Bruker en PDF jeg fant på HEF sine nettsider. Ikke at jeg skal inn der, men skjemaet funker utmerket til å melde seg ut med. Skal bli godt å slippe fri ;)

 

Velkommen tilbake din hedning!! He he. Brukte sjemaet fra HEF jeg og.... En hedning jeg også og som om ikke det var nok er alle ungene mine hedninger også? Hadde blitt den reneste familie grillingen for 200 år siden det :D

 

Eller som sagt i Matrix: Welcome to the real world....

Lenke til kommentar

Ble oppført rundt konfirmasjonstider selv om jeg ikke skulle konfirmere meg, aldri har hatt noe med statskirken å gjøre, og har tilhørt et annet trossamfunn omtrent siden jeg ble født.

Det skulle ordne seg automatisk etter en stund, synes jeg å huske, men nå må jeg neimen sjekke igjen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Helvete. Etter å ha lest om folk som har blitt feil innmeldt i statskirken så sendte jeg de likegjerne en mail for å sjekke. Guess what, jeg var medlem.

 

Hei!

 

Ja du står oppført som medlem av Dnk. Hvis du ikke er døpt er dette en feil. Hvis du ønsker å bli tatt ut av medlemsregisteret, vennligst send meg en bekreftelse på det.

Its a fucking insult.

 

For de som vil sjekke seg selv, så er [email protected] et bra sted å maile.

Lenke til kommentar
Helvete. Etter å ha lest om folk som har blitt feil innmeldt i statskirken så sendte jeg de likegjerne en mail for å sjekke. Guess what, jeg var medlem.

 

Hei!

 

Ja du står oppført som medlem av Dnk. Hvis du ikke er døpt er dette en feil. Hvis du ønsker å bli tatt ut av medlemsregisteret, vennligst send meg en bekreftelse på det.

Its a fucking insult.

 

For de som vil sjekke seg selv, så er [email protected] et bra sted å maile.

hmm, kanskje jeg burde sjekke igjen :hmm:

Har vell meld med ut 2 ganger uten å være innmeldt, så alle gode ting er 3 har jeg hørt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...