Gå til innhold

Reklamasjon hos moobi


Mann

Anbefalte innlegg

Bestilte meg ny telefon hos moobi via tele2's nettbutikk. Den ble levert raskt, men den var dessverre defekt når jeg fikk den. Ringte support og de sendte meg konvolutt for å returnere telefonen. Så langt alt vel.

 

Både min egen og andres erfaring med netthandel tilsier at det meste går fort idet man bestiller og skal betale, men så snart noe skjærer seg blir ting adskillig vanskeligere. Med dette i tankene begynte jeg på et tidlig tidspunkt å ringe for å høre status på reklamasjonen. Jeg fikk aldri et eneste fornuftig svar; bare beskjed om å smøre meg med tålmodighet og vente. En gang fikk jeg beskjed om at telefonen var ankommet verkstedet, mens neste gang sa de at pakken var registrert ankommet hos moobi, men ikke på verkstedet. Etter ca en og en halv mnd ga jeg opp og jeg krevde å få heve kjøpet.

 

Dette høres kanskje ikke så veldig lenge ut, og det finnes sikkert mange andre som har ventet mye lengre enn meg i sånne reklamsjonssaker, men som kunde nekter jeg å akseptere at dette skal være normalt. Man bør som et minimum få greie på hvor langt saken er kommet i systemet, og når man da får ulike svar alt etter hvem man snakker med virker ting temmelig useriøst. Har man såpass lang ventetid (antageligvis ville jeg ha måttet vente noen uker til på ny telefon) bør man vel se på å ansette flere teknikere eller gjøre avtale med flere verksted.

 

Moobi var imidlertid reale nok til å godta kravet mitt uten spørsmål og jeg ringer i morgen og gir dem kontonummeret mitt. Da gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar dem å føre over penger...

 

Noen andre med erfaringer hos moobi?

 

Noen andre som har

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en HTC Touch en gang i November.

 

Rett før jul, så tok den kveld. Rett etter nyttår, nærmere 7.Januar mottok jeg en konvolutt fra Moobi. Jeg sendte den samme dag. Etter ca. 1 ukes tid, ringte jeg Moobi og spurte om status. De hadde ikke registrert at de hadde fått telefonen. Jeg fant da ut litt senere at Posten hadde sendt mobilen feil, men den kom til Moobi ett par dager senere. Ca. 1 uke etter at Moobi hadde mottat telefonen, ble den sendt til Zodiac. Der klarte de tydligvis ikke å fikse problemet, så den er nå sendt til HTC.

 

Er det noe jeg ikke eier, så er det tålmodighet. Men dette er langt fra nytt når det gjelder meg. Hadde en svært lik episode i fjor med en Motorola RAZR. Den fikk jeg tilbake ca. 2 mnd. etter at jeg sendte den hjemmefra. Men jeg har ca. 18 mobiler liggende her, så det er ikke krise for min del.

 

Skal også nevnes at service-status kan sjekkes på Moobi.no

En annen ting som skal nevnes er at Januar er tiden der folk sender inn mobiler igjen som de har fått til jul, så de hos Moobi sa at ting gikk mye tregere enn vanlig.

 

Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Det er lite jeg/vi kan gjøre med dette.

Lenke til kommentar

Ikke verdens beste erfaringer herfra:

Bestilte 21/12 en ny telefon. Regnet med at det ville ta litt ekstra tid med levering pga. jula. Så 9/1 ringte jeg og spurte høflig hvordan det lå an med levering. Traff ei trivelig dame som beklaget at denne ikke var sendt, det ser ut til at ordren hadde stoppet helt opp i leveringsprosessen. Samme dag ble status på ordren oppdatert og sendt ut to dager senere. -Så langt ganske greit, men da telefonen kom, var det feil farge. Jeg kontaktet Moobi som sendte meg en returkonvolutt. I følge pakkesporingen, var returtelefonen hos Moobi 15/1. Etter dette hørte jeg ingenting. Ringte og spurte etter noen dager, men de mente at de ikke hadde mottatt telefonen fra meg. Etter flere telefoner og e-post har de nå endelig fått registrert inn returtelefonen og sendt ny telefon i går 1/2.

Nå har de imidlertid sendt denne i postoppkrav og skal ha ny betaling!! til tross for at jeg allerede er trukket på VISA for den feilleverte telefonen.

Jeg har vel da ikke annet valg enn å betale den ut, og håpe å få tilbakebetalt beløpet.

 

Nå synes jeg det er utrolig mye treghet i leveringssystemet til Moobi, og dårlig logistikk. 5 uker fra bestilling til utsending av riktig telefon er i overkant lenge. Er derfor spent på når, og i det hele tatt OM jeg kommer til å få igjen disse pengene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte inn min N82 ved hjelp av tilsendt svarkonvolutt til Moobi for en uke siden. ringte service igår, tlf er ikke blitt registrert inn ennå, de veit ikke hvor den er. Fikk beskjed om å ringe igjen iløpet av neste uke. Hvis den ikke dukket opp anbefalte de meg å gå til politianmeldelse. Så skulle de refundere pengene. Er svært enig i at dette er en svært uprofesjonell måte å drive ett firma på, når jeg så leser i tidligere poster her at folk har ventet opp til 1,5 mnd på svar/status så er det for dårlig. Men kanskje er det veien å gå å ty til poitiet når Moobi ikke gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sendte inn min N82 ved hjelp av tilsendt svarkonvolutt til Moobi for en uke siden. ringte service igår, tlf er ikke blitt registrert inn ennå, de veit ikke hvor den er. Fikk beskjed om å ringe igjen iløpet av neste uke. Hvis den ikke dukket opp anbefalte de meg å gå til politianmeldelse. Så skulle de refundere pengene. Er svært enig i at dette er en svært uprofesjonell måte å drive ett firma på, når jeg så leser i tidligere poster her at folk har ventet opp til 1,5 mnd på svar/status så er det for dårlig. Men kanskje er det veien å gå å ty til poitiet når Moobi ikke gjør jobben sin.

 

 

Ja nå er det straks gått en måned siden jeg sendte fra meg mobilen til Moobi. Det tok en og en halv uke fra jeg sendte den til den ankom Zodiac. Imellomtiden purret jeg på Moobi til ingen nytte, før den plutselig dukket opp hos Zodiac. Mobilen ble ferdig behandlet på 2 dager, ferdigdato var 29/2, ble så sendt til Moobi igjen den 4/3. siden har den vært borte. Har ringt, sendt mail og purret. Makan til dårligere service skal man lete lenge etter. Idag mottok jeg en mail der de skriver at den tidligst blir sendt i neste uke, altså påsken, da passerer vi 4 uker etter innlevering. Ringte på nytt og de sa de skulle prøve å få den ut idag. Så vi får se. Jeg undres på om dette er en policy/rykte som Moobi ønsker å være kjent med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå vurderer jeg å kjøpe en mobiltelefon fra moobi, via netcom, men dette var skremmende lesning. Men jeg ser at det er mulig å sende telefonen direkte til Zodiac, sånn at man slipper at moobi roter den bort. Hvorfor gjør ingen dette? Er det ikke mulig allikevel, eller er det fordi man slipper å betale for frakt hvis man bruker den konvolutten?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Bestilte meg ny telefon hos moobi via tele2's nettbutikk. Den ble levert raskt, men den var dessverre defekt når jeg fikk den. Ringte support og de sendte meg konvolutt for å returnere telefonen. Så langt alt vel.

 

Både min egen og andres erfaring med netthandel tilsier at det meste går fort idet man bestiller og skal betale, men så snart noe skjærer seg blir ting adskillig vanskeligere. Med dette i tankene begynte jeg på et tidlig tidspunkt å ringe for å høre status på reklamasjonen. Jeg fikk aldri et eneste fornuftig svar; bare beskjed om å smøre meg med tålmodighet og vente. En gang fikk jeg beskjed om at telefonen var ankommet verkstedet, mens neste gang sa de at pakken var registrert ankommet hos moobi, men ikke på verkstedet. Etter ca en og en halv mnd ga jeg opp og jeg krevde å få heve kjøpet.

 

Dette høres kanskje ikke så veldig lenge ut, og det finnes sikkert mange andre som har ventet mye lengre enn meg i sånne reklamsjonssaker, men som kunde nekter jeg å akseptere at dette skal være normalt. Man bør som et minimum få greie på hvor langt saken er kommet i systemet, og når man da får ulike svar alt etter hvem man snakker med virker ting temmelig useriøst. Har man såpass lang ventetid (antageligvis ville jeg ha måttet vente noen uker til på ny telefon) bør man vel se på å ansette flere teknikere eller gjøre avtale med flere verksted.

 

Moobi var imidlertid reale nok til å godta kravet mitt uten spørsmål og jeg ringer i morgen og gir dem kontonummeret mitt. Da gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar dem å føre over penger...

 

Noen andre med erfaringer hos moobi?

 

Noen andre som har

 

 

Jeg har en gående sak hos Moobi akkurat nå, og akkurat den samme historie som deg. Nå har jeg ventet snart en måned på å få tlf. DOA godkjent av produsenten. Moobi brukte 2 uker fra den datoen de mottok telefonen i retur til å sende den videre til produsenten, skikkelig treg og dårlig service.

 

Dette er en lærepenger for meg. Har klag til tele2, men de sier at de ikke kan hjelpe meg noe særlig. Makan til dårlig service der også.

 

Har kontaktet forbrukerrådet og de hjelper meg videre i saken dersom jeg ikke få tilbake pengene mine. Det er snakk om flere tusen kroner man har lagt ut for en telefon som man eide i maks en time.

 

Hvis det er så mange som er misfornøyde med Moobi så skjønner jeg ikke hvorfor de skal få lov til å drive butikk. Vurdere å skrive til TV2 hjelper deg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har ventet siden februar på å få ordnet opp i en sak med moobi og tele2. I skrivende stund er det over 5 måneder siden jeg sendte telefonen til reparasjon første gang. Detaljer kan jeg poste senere men leser her at jeg ikke er alene om å oppleve servicen som ekstremt dårlig.

 

I ett tilfelle tok det 1,5 uke for moobi å "motta" telefonen - gjett hvem som fikk skylda? Posten. Den har vært til "reparasjon" 2 ganger. Nå driver jeg og reklamerer, det har tatt over en måned - fortsatt ingenting.

 

Får bare unnskyldninger, trenering og henvisninger ved spørsmål om status. Høres ut som disse firmaene trenger en liten episode på Forbrukerinspektørene eller hos TV2 Hjelper Deg.

 

Jeg er med ihvertfall.

Endret av gasman99
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

skal si dere en ting som er helt utrolig..

 

jeg kjøpte meg en N73 for juli 2 år siden

 

navigeringsknappen løsnet og telefonen ble utrolig treig, sente inn en klage , fikk en lånetelfon , så jeg sendte den inn i sept. samme året,

 

etter mange purringer fikk jeg til svar! " telefonen er ikke ankommet"

 

og hvis jeg ikke sender N73'en så ville de ha tilbake lånetelefonen

 

jeg sendte tilbake at de ikke får den før jeg får min N73 tilbake eller pengene for den,

 

fikk inkasso brev på lånetelefonen og hele saken endte opp med at jeg ikke kslyldte dem en dritt

 

sendte så en svært forbanna purring.

 

endte opp med å fylle ut en politi anmeldelse

 

og mye om og men..

 

fikk pengene tilbake i mars året etter,

låne telefonen beholdt jeg, og den får de ikke før jeg får en beklagelse for MYE rot,

 

( nå skal det sies at jeg løy forferdelig mye i den sisste klagen og sa at tv hjelper deg var kontaktet...)

 

aldri hørt noe fra dem etter dette og sitter igjen med en mobil ekstra og en dårlig anbefaling av moobi

Lenke til kommentar
låne telefonen beholdt jeg, og den får de ikke før jeg får en beklagelse for MYE rot,

 

Mulig de ikke synes særlig om deg heller siden du urettmessig har tatt en av deres telefoner til din egen.

men det driter jeg i , når det er dem som har skyld i hele greia..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En gang bestilte jeg telefon fra Tele2 og fikk levert fra Moobi. Det var et poeng at telefonen ikke skulle ha operatørlås (pga dekning på hytta) men det hadde den likevel. Tele2 brukte to uker på ikke å levere låsekode, så jeg krevde å få hevet kjøpet. 1 uke senere hadde Moobi overført penger til meg.

 

-s

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...