Gå til innhold

Montere nattsenking til panelovn.


Anbefalte innlegg

Jeg varmer opp noen rom i huset med panelovn, disse ovnene står selfølgelig med termostaten på 21 hele døgnet da enkelte i huset synes det er en *forferdelig* dårlig ide å skru dem ned manuelt om kvelden(tar for lang tid før det blir varmt om morran).

 

Hvordan kan jeg ettermontere nattsenking på disse ovnene? Det er bare snakk om 3 ovner så en løsning med strømstyringsentral blir nok litt i overkant.

 

 

 

Du kan få et tidsur til under 50-lappen på clasern så en tilsvarende dings med termostat og nattsenking i tillegg burde strengt tatt ikke koste noe særlig over 200 kr men hvor finner man sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok noe forskjell fra merke til merke, hos noen kan du skifte ut termostaten med en termostat med nattsenking. Hos andre merker kan du sette på en "spareplugg" i ovnen slik at den senker seg på natta. Men kommer ann på hvilken type ovn det er.

 

Hvilket type/merke er det?

Lenke til kommentar

Den greia på clasern hadde en alvorlig mangel, den manglet klokke!

 

"Nattsenkingen" var en bryter du trykker på ved behov. Mangelen på programmeringsmuligheter gjør at jeg har vanskelig å se noe som helst bruksområde for denne dingsen. :(

 

Ut fra bildet ser det ut til å være samme som de har på elfa så da er jeg like langt...jaja da får vi kjøre på med 21 grader hele døgnet.

Lenke til kommentar

Den ser ut til å gjøre jobben men den ser også ut som den trenger elektriker. :(

 

 

Ny plan, jeg kjøper et elektronisk koblingsur hos clasern og kobler ut all varme om natta. Jeg satser på at huset er så godt isolert at tempen ikke synker mer enn at ovnene mine klarer å få den opp igjen på en time eller to.

 

Jeg får kalle det nattsenking light. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...