Gå til innhold

N82 eller Touch Cruise?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny mobil med GPS. Den må også være en smartphone. Det så da ut som valget falt ned på enten N82 til 4325kr og HTC Touch Cruise til 4616kr.

Cruise har 3Mpix kamera og 2,8" touch-skjerm mot N82 sin 5Mpix og 2,4" vanlig skjerm. Cruise har også oppgitt lengre standbytid. Det er de vesentligste forskjellene så vidt jeg ser det. Utifra det jeg har lest kommer Cruise med A2DP, selv om det står annet her på amobil...

 

Noen for og imot valg av disse to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N82:

+ Xenon blitz

+ Videoopptak VGA 30fps

+ 3,5mm lydutgang (hodetelefon)

+ TV-utgang

+ Bevegelsessensor / autoroter skjerm

 

Ser at Touch Cruise kommer med TomTom programvare, men at det følger med kart kun for en by? Med Nokia Maps kan du gratis laste ned veikart for 150 land, men skal du ha "voice guided navigation" må du betale ekstra. TomTom er forøvrig mye bedre isolert sett, men må du uansett kjøpe kartene...

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg en ny mobil med GPS. Den må også være en smartphone. Det så da ut som valget falt ned på enten N82 til 4325kr og HTC Touch Cruise til 4616kr.

Cruise har 3Mpix kamera og 2,8" touch-skjerm mot N82 sin 5Mpix og 2,4" vanlig skjerm. Cruise har også oppgitt lengre standbytid. Det er de vesentligste forskjellene så vidt jeg ser det. Utifra det jeg har lest kommer Cruise med A2DP, selv om det står annet her på amobil...

 

Noen for og imot valg av disse to?

 

Hadde en N80 som var skikkelig treig, jeg byttet over til Windows mobile med en gang og er fornøyd nå. Det spørs jo om du vil ha en kamera telefon eller en Windows mobile telefon. Jeg hadde gått for Touch cruise fordi den har en skikkelig god touch skjerm og en bedre plattform. Men så har jo N82 xenon flash og det beste kameraet på markedet. :hmm:

Endret av Abba91
Lenke til kommentar

Vurderte begge, men kan bare svare for N82 da jeg kjøpte den. Er strålende fornøyd og ser egentlig ikke kritikken mot navigasjonen til Nokia? I bil fungerer den ihvertfall helt strålende og er enkel å bruke. Nydelig kamera, fin skjerm, veldig bra batteri og taster, det siste var litt avgjørende da jeg kom til at touch teknologien, og isærs, HTC sin etter å ha prøvd den, kanskje krever litt mer tilpassning før massene vil bruke det.

Lenke til kommentar
N82:

+ Xenon blitz

+ Videoopptak VGA 30fps

+ 3,5mm lydutgang (hodetelefon)

+ TV-utgang

+ Bevegelsessensor / autoroter skjerm

 

Ser at Touch Cruise kommer med TomTom programvare, men at det følger med kart kun for en by? Med Nokia Maps kan du gratis laste ned veikart for 150 land, men skal du ha "voice guided navigation" må du betale ekstra. TomTom er forøvrig mye bedre isolert sett, men må du uansett kjøpe kartene...

 

Det skal følge med kart for hele vest-Europa på Touch Cruise :)

 

Dessuten må det nevnes at tastene på N82 er ganske så ubehagelig å bruke.

Har ikke prøvd HTC`n selv enda, men den virker utrolig bra.

 

Du burde velge utifra hva du selv føler og hvilket OS du foretrekker og trenger :)

Lenke til kommentar
Det skal følge med kart for hele vest-Europa på Touch Cruise :)

 

Dessuten må det nevnes at tastene på N82 er ganske så ubehagelig å bruke.

Har ikke prøvd HTC`n selv enda, men den virker utrolig bra.

 

Du burde velge utifra hva du selv føler og hvilket OS du foretrekker og trenger :)

Ser at Touch Cruise kommer i to varianter. En med full navigeringspakke for vest-Europa (+holder/lader og minnekort) og en med kun ett gratis bykart. Prisforskjell ca. kr 1.800,-.

 

Noen liker tastene, andre liker dem ikke. Samme med touchscreen antar jeg. Smak og behag. Ingen av dem er vel super på SMS. Som sagt, du må prøve.

 

Du bør også se om det er noen applikasjoner som du har spesiellt ønske om å kunne kjøre. Mange velger duppedit etter applikasjon, ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...