Gå til innhold

harddisk spinner konstant

Anbefalte innlegg

Skrevet

har installert vista 64-bit. alt fungerer, bortsett fra mine to western digital disker som nå har begynt å lage en del merkelige lyder: det høres ut som diskene "spinner" opp (samme lyd som når jeg tar oppstart på maskinen), og så ned igjen. dette gjentar seg med 2-20 minutters mellomrom, men er mest hyppig når jeg har svært få programmer oppe som feks bare internet explorer.

diskene laget ikke disse lydene når jeg kjørte windows 2000 med samme hardware.

speedfan rapporterer at diskenes helse er i topp stand.

jeg har slått av vista sin indexing service. antivirus og spyware program kjører jeg manuelt, så de skulle ikke stresse diskene. bare de absolutt nødvendige prosesser kjøres i bakgrunnen.

noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for at diskene ikke spinner konstant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt dette problemet selv på en helt ny maskin med Vista64. Det ga seg etter noen uker og tipper det kan være noe indexering (i forbindelse med "qick search"). Uansett det ga seg som sagt (mulig det ble løst av de Hot-Fixene som er installert). Last ned de Hot-Fixer du kan finne og installer de dersom dette ikke bllr borte eller vent på SP1 (slippes nå i februar ser det ut til).

/L

Skrevet
Har hatt dette problemet selv på en helt ny maskin med Vista64. Det ga seg etter noen uker og tipper det kan være noe indexering (i forbindelse med "qick search"). Uansett det ga seg som sagt (mulig det ble løst av de Hot-Fixene som er installert). Last ned de Hot-Fixer du kan finne og installer de dersom dette ikke bllr borte eller vent på SP1 (slippes nå i februar ser det ut til).

/L

Hvor finner jeg disse Hot-Fix`ene?

Takker for svar!!

Skrevet

/L

Hvor finner jeg disse Hot-Fix`ene?

Takker for svar!!

Tja hvor tror du:

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/931770

Google er til for å brukes vet du ;)

/L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...