Gå til innhold

AJAX problemer i IE7 - "løst"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du, jeg har sett litt på koden din og har ikke funnet de støreste feilene, bortsett fra at jeg absolutt ville satt semikolon bak hver linjekode. Dette er ikke et absolutt krav i JS, men det er absolutt å anbefale.

 

En annen ting jeg lurer på er hvorfor du velger å hente alt innhold på sidene vi AJAX, istedenfor vanlig HTTP request. Det er jo litt "kulere" via AJAX, men siden din er totalt ubruklig i nettlesere der JS er deaktivert / ikke støtter JS (litt søkt, men dog ;) ).

 

Jeg ser i IE at IE alt klager over scriptfeil allerede rett etter sideinnlasting, og jeg tror jeg hadde brukt alert() for å alert'e meg frem til å finne hva nøyaktig IE kicker på (IE er beklagligvis elendig på å gi info om hvilke linje feilen faktisk kom på) for å luke vekk dette.

 

Btw, hvilken browser bruker xmlHttp.readyState=="complete"?

I funksjonen findWorklog(str) er xmlHttp definert uten bruk av var, noe som gjør den global.

If sjekken if (window.XMLHttpRequest) ser ut som har 2x else hvis jeg klarte å matche blokkene riktig hehe. Altså if () { } else { } else { } :)

Lenke til kommentar
Hei du, jeg har sett litt på koden din og har ikke funnet de støreste feilene, bortsett fra at jeg absolutt ville satt semikolon bak hver linjekode. Dette er ikke et absolutt krav i JS, men det er absolutt å anbefale.

 

En annen ting jeg lurer på er hvorfor du velger å hente alt innhold på sidene vi AJAX, istedenfor vanlig HTTP request. Det er jo litt "kulere" via AJAX, men siden din er totalt ubruklig i nettlesere der JS er deaktivert / ikke støtter JS (litt søkt, men dog ;) ).

 

Jeg ser i IE at IE alt klager over scriptfeil allerede rett etter sideinnlasting, og jeg tror jeg hadde brukt alert() for å alert'e meg frem til å finne hva nøyaktig IE kicker på (IE er beklagligvis elendig på å gi info om hvilke linje feilen faktisk kom på) for å luke vekk dette.

 

Btw, hvilken browser bruker xmlHttp.readyState=="complete"?

I funksjonen findWorklog(str) er xmlHttp definert uten bruk av var, noe som gjør den global.

If sjekken if (window.XMLHttpRequest) ser ut som har 2x else hvis jeg klarte å matche blokkene riktig hehe. Altså if () { } else { } else { } :)

 

Jeg sier bare en ting:

http://www.prototypejs.org/

Bruk prototype og json..

er 100% cross browser etc... Gjør ett søk på google på "prototype js" http://www.google.no/search?hl=no&q=pr...G=Søk&meta=

så ser du at det er dette som gjelder... pluss jQuery og scriptaclus... Koden blir mye mere lesbar, og scriptene fungerer i alle browsere.. jeg skrev som du gjør en stund, men mista etter hvert kontrollen, fordi det ble så mye kode..... Begynte å bruke prototype, og fikk tilbake kontrollen.. Hadde spessielt en funkjon som oppdaterte innholdet i en div.. den var på 1 side med vanlig ajax.. med prototype, ble det 1(en) LINJE!

Lenke til kommentar

function showHome(url) {
url = url + '.php';
new Ajax.Updater('ajaxtext', url, { method: 'get' });
}

 

protoype kode jeg bruker for å endre innholdet til div med id ajaxtext. Funker fint i Firefox/Opera. Men ikke i IE7 fortsatt, trudde protype skulle klare alle browsere jeg.

Lenke til kommentar
protoype kode jeg bruker for å endre innholdet til div med id ajaxtext. Funker fint i Firefox/Opera. Men ikke i IE7 fortsatt, trudde protype skulle klare alle browsere jeg.

Hva med og bruke DHTMLGoodies sin løsning. Vet ikke om den gir errorer, men den funker i Firefox, Opera, Epiphany, IE5, IE5.5, IE6, IE7 og Safari i alle fall. Og det beste av alt, det er en Norsk side, på Engelsk =D

 

http://www.dhtmlgoodies.com/index.html?whi...dynamic-content

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...