MrNilsen1986 Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Er ute etter et program jeg kan kjøre backup med over til eksterndisken Og ikke slik at det kjører backup av hele mappen hvær gang. At jeg velger en mappe på PC en, og en mappe på eksterndisken, så syncroniserer disse seg en gang i døgnet eller noe slikt. Noe som vet hva jeg kan bruke til dette?
nebrewfoz Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Du kan jo prøve SyncToy, dersom du bruker Windows. Hvis du vil at det skal kjøre til bestemte tider, så kan du kombinere det med "scheduler'n" i Windows. (Har sett en beskrivelse av dette en eller annen gang, men har glemt hvor. Søk det opp hvis det er av interesse.)
MrNilsen1986 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 Kjører Vista Business Skal prøve dette
MrNilsen1986 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 SyncToy var ikke særlig sammarbeidsvillig med Vista Noen som vet om noen slike programmer som støtter vista ?
nebrewfoz Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Tja, hva med SyncToy 2.0 (beta) ? Den har vært tilgjengelig siden 23/10, så det er sannsynligvis ikke en beta som ødelegger alt du har. (Men det er likefullt en beta.)' Er det ikke et backup-program i Vista som kan brukes, da? (Så langt har jeg ikke kommet i min Vista-utdannelse ennå.)
MrNilsen1986 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 Har ikke funnet noe ennå i viste. Skal teste betaen Selv om jeg innerst inne har dårlig tro på det, med tanke på at det er micorsoft og beta. Det er somregel ikke en god kombinasjon
MrNilsen1986 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 Den synctoy beta virker faktsik veldig bra Bortsett fra at jeg kan ikke velge automatisk sync. Jeg må klikke på en knapp når det skal skje. Og den nekter og kjøre skjult i bakrunnen
nebrewfoz Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 "Windows Vista features a new Task Scheduler service that provides controlled, unattended management of task execution, launched either on schedule or in response to events or system state changes." Les mer om dette her. (Har ikke prøvd dette selv ennå.)
MrNilsen1986 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Skrevet 16. januar 2008 Hehe. Fikk ikke det til i det hele tatt Får jo ikke lov og lage nye oppgaver. Virker nesten som om at det er kun for og synce seg opp mot nettverksmapper
hernil Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Et backup program er nok det siste jeg vil ha beta av. Har hørt mye bra om SyncBack.
nebrewfoz Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Et backup program er nok det siste jeg vil ha beta av. Ja, for når programmet går ut av beta-fasen, da har man funnet alt som er av bugs, right?
hernil Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 (endret) Ikke det jeg sa, men når et program er i beta så er det et slags varsel om programvaren er ikke ferdig fra vår side og derfor ikke helt stabil, men du kan får prøve den ut (hvis man ser bort ifra Google sine produkter da...), selv om dette "stempelet" har blitt litt borte i det siste og "alle" laster ned betaer så er det greit å ha i bakhodet. En nettleser eller en musikkspiller kan du tilgi hvis den krasjer, men et backupprogram er et av de programmene du helst vil se at fungerer feilfritt. Endret 16. januar 2008 av hernil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå