Gå til innhold

Lottotrekning i paneltyper


Sakkosekk

Anbefalte innlegg

Har sjekket diverse skjermer da jeg vil ha en god skjerm med et godt panel og er villig å betale en del for det.

 

Er jo mange gode tester på weben og mange av dem oppgir også hvilken paneltype som er brukt og som selvsagt gir utslag på testresultatet.

 

Problemet er at produsentene ikke er konsekvent og dytter inn det de har for hånden.

Derfor kan man jo faktisk risikere å få en skjerm som ikke står helt i forhold til hva man kunne forvente.

 

Her er f.eks svar fra Benq vedrørende FP241W da jeg spurte om det var S-PVA panel som stod i denne modellen.

 

"Dear Customer,

We can not confirm it as the panel types may vary in a same model so we do not have this information."

 

Også Samsung og Dell farer rundt med slikt fanteri ref andre forum.

 

Forskjellige panel må jo gi utslag i kvalitetsforskjeller og når du velger en skjerm ut fra tester og spesifikasjoner men ender opp med et annet panel da må det være lov å si at man er lurt....eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung forbeholder seg retten til å endre innholdet i sine produkter etter hva som er meg bekjent. Og det er nemlig produktet, og ikke paneltypen, man kjøper. Så dermed har Samsung en juridisk legitim salgsmodell for sine skjermer som kommer med paneler ifra minst 3 ulike produsenter. Kjipt for kundene som er obs på forskjellene i paneltypene, men slik er business i den bransjen. :)

Lenke til kommentar
finnes det en enkel måte å sjekke hvilket panel en har fått? isåfall kan en bruke returrett og håpe på at den neste er riktig

 

Hva med å heller styre unna de produsentene som farer med bullshit & fanteri?

 

Vil man ha 100% sikkerhet for å motta "riktig" panel-type, så var det vel (husker ikke i farten hvilken av de) enten Eizo, Iiyama, eller NEC, som gir garanti vedr. dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...