Gå til innhold

Nettverksproblemer + Raskere pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

1. Starter først med Raskere pc delen. Det har seg sånn at mamma som har en pc hun låner av "jobben" har bestemt seg for å bli treig. Dette er en ganske ny pc, ikke eldre enn 1-2 år så er ikke gammel pc ;)

Som sagt, så har den blitt treig, og hun klager stadig på det. Dette førte til at jeg har fått ansvaret med å ta backup og rense opp i maskinen hennes. Hun vil ikke formatere hele PC-en siden hun har viktige jobbprogrammer som er mildt sagt er leie å legge inn.. Jeg har ganske god erfaring med PC-er, men vil alikevel spørre her før jeg starter;

Noen som har tips til programmer som kan gjøre det hele enklere? Rense register og slikt (helst freeware :whistle: )

__________________________________________________________________________________________

 

2. Så kommer delen med nettverksproblemene mine. Dette gjelder på min egen pc, og skjønner ikke en dritt av det.

Problemet mitt er at det trådløse nettverket mitt på en måte "logger" seg ut. Vanskelig å forklare, men kan prøve:

Jeg sitter en helt vanlig stund på blant annet msn, og kanskje leser nyheter på nettet. Plutselig merker jeg at msn er logga ut og at jeg ikke får lest nyheter osv. Ser da ned på den trådløse nettverks-ikonet nede på startlinja, og der står det enten at det ikke er forbindelse, eller at den ikke er kobla til :hrm: ...

Jeg må da reparere tilkoblingen enten èn eller to ganger før dt funker igjen. Noen som har forslag om dette? :innocent:

 

 

Kan forresten si at jeg har D-Link 635 som router og D-Link DWL- G112 som adapter;)

 

 

Sorry for eventuelt rot, men bare spør om det er noe du trenger å vite hvis du vil hjelpe meg...

Endret av XeLusiOn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...