Gå til innhold

Gjør alle hjemmeLAN en tjeneste, kutt nettet


Anbefalte innlegg

morsomt korleis folk snur og vender på ting en skriver..skreiv aldri at wow suger..poenget mitt er at det er i DEI FLESTE tilfeller et ganske uegnet lan-spill fordi folk flest vil sitte å spille det "alene", dvs grinde main character..har sjøl spelt wow på lan, og det fungerer så lenge en gjeng begynner på en ny character sammen. det er faktisk veldig gøy! så slapp av folkens.. ikkje ta alt så blodseriøst fordi eg skreiv eit teit innlegg.

takk for meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter at jeg og kompisene mine begynte å ha internett på LAN har det skjedd en ting: Vi som har WoW spiller det, han som ikke har det spiller det ikke.

 

Mange kommer nok til å spørre hva som er hensikten med tråden. Det er et råd til alle som skal ha et hjemmeLAN:

 

KUTT NETTET!

Helt enig! Hos meg er jeg han ene som ikke spiller WoW. LAN-ene vi hadde før var mye bedre før WoW kom inn i bildet. Husker tilbake til den tiden da vi skrek til hverandre over et slag Unreal Tournament eller liknende. I dag går det mer i kryptert WoW-språk, og temperaturen og spenningen er selvsagt helt fraværende. Det er gått fra Local Area Network til vanlig nettgaming, og eneste forskjellen er at vi sitter i samme rom i stedet for hver for oss, og dermed har det litt mer koselig. Men aktiviteten er lik.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Haha, har hatt LAN i helgen og må si meg mye enig her.. Vi var seks stykker. Alle spilte wow og stort sett spilte dem ikke sammen engang. Jeg spiller ikke det spillet og prøvde og dra fram div. lan spill som c&c, cs, battlefield og masse annet.

 

På max klarte jeg lure med meg 2 stk på en runde c&c. Når jeg satt og surfa og kjeda meg fikk jeg kjeft for og ta all linja og lage lægg. Faen i helvette... Jeg lagde tilogmed en gnom og kom til level 7 bare for og bli med i gjengen.. Ikke min type spill.

Jeg skal ikke slenge dritt om wow, men det dreper litt av LAN opplegget.

Ellers er helt enig med og koble ut internetten. Hadde tanken slått meg i helgen hadde jeg gjort det.

Lenke til kommentar

Ka i faen har MMORPG på lan å gjør i det hele tatt? Drar du på LAN så ikke gidd å fyr opp wow for å raide etc. Skal du bare sitte på nettby og leke fjortis eller sitte på msn og leke fjortis kan du og bare holde deg hjemme imo.

LAN _SKAL_ være en sosial aktivitet der du spiller ilag med andre. Ikek asosialiser deg fra lanet med wow/ms/nettby osv.

 

- Takk -

Endret av xaviator
Lenke til kommentar

Ah, LAN og WoW. Har vært offer for den der sjøl, var på et LAN for et par somre siden hvor fem mann satt og spilte WoW mens jeg og en til endte opp med å sitte og glo. Det er uten sammenligning det stussligste LANet jeg har vært med på noensinne (ved siden av TG, men den diskusjonen tar vi ikke her, selv om jeg vet noen av dere klør i fingrene allerede ;)).

 

Samtidig er det litt godt å ha nett til ting som patcher og lignende, og hvis man føler det høver seg med en ørliten spillpause nå og da. Jeg for min del orker ikke å sitte og spille helt konstant, jeg må ha et avbrekk, og da er det egentlig godt å kunne sette seg ned og surfe litt en liten stund. Klart, problemet er at noen har større problemer med å gi seg med surfinga/chattinga slik at de blir sittende der i flere timer, da har man et problem :p For ikke å snakke om de som sitter med BT-klienter og lager pinneved av hele linja (og jeg håper han leser dette nå!).

 

Så i utgangspunktet er jeg enig med OP, nett på LAN blir ofte krøll og burde unngås så langt det er mulig. Samtidig er det kjekt å ha hvis man trenger en pause eller må ha noe fra nettet, og hvis man klarer å lage en deal med de man er på LAN med, så er det det beste i mine øyne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-77217
En annen mulighet er jo å blokke portene WoW.exe bruker da..

Hvilke porter bruker det? Skal huske det til neste LAN jeg har.

3724, 8086, 8087, 9081, 9090, 9097 og 9100.

 

Hvis du blokker disse kan det hende at noen andre programmer også får problemer, men du får ikke startet WoW i alle fall.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Arena(2v2, 3v3 eller 5v5 kamper online i WoW) er SYKT gøy på LAN.

 

Har spilt endel 3v3 med 2 kompiser, bare oss 3 da, og det blir syk stemning etterhvert:D

 

Men jeg må også si at jeg har vært offer får folk som sitter å grinder WoW på lan og ikke gidder å joine multiplayer games(der man spiller med folka på lanet!).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

må si meg heltenig i at man ikke burde ha nett på lan. Husker før vi begynte med wow, vi kunne sitte oppe hele natta med Halo 1, stemninga var høy omtrent hele tia og det var kjempemorsomt.

Nå som vi har gått over til PC, pleier vi å sitte med wow eller msn/nettby og gjøre litt random PVP eller lignende. Kjedeligste jeg kan tenke meg egentlig, man gjør jo ikke annet enn hva man kunne gjort alene..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ahh husker ikke gamle dager for 2 år sia. vi lana alltid 12 stk hos en venn 6 satt opp og 6 nede. det var bare cs noobs der så jeg eide alle. men en dag kom wow, nå sitter folk og grinder sammen og sitter på msn mens vi abre er 4 stk som spiller cs. problemet med wow er det blir ingen forskjell og sitte hjemme og game og lan. bare du har noen karer rundt deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...