Gå til innhold

Selvstendige programmer. Hvor kan jeg lære det?


Anbefalte innlegg

Hei jeg er en som nettop har begynt å programmere i c++ og har lagd litt consle applications. Har tenkt å begynne å lage ordentlige programmer... Windows Applikasjoner som kan kjøre uten cmd eller adre ting og ha et design som f.ex. MSN, Word og sånt. Noen som vet hvor jeg kan lære meg det? En innternett-side? En bok?

 

På forhånd takk

Endret av DeathEagle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

disassembler mener du? hva skal du med det?

 

har ikke hørt om noen programmer som kan gjøre om maskinkode til C++, siden dette er en veldig komplisert prosess.

 

edit: men etter kort søk på gewgle fant jeg Boomerang

 

edit2:

 

Jeg vil understreke at dette ikke er så nyttig som man skulle tro, nesten all informasjon fra kildekoden forsvinner når programmet kompileres, Boomerang prøver å gjenoppbygge dette, men det kreves mye arbeid for å kunne se hva programmet gjør.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Det spørs helt på hva du er ute etter å lære.

 

Uansett er det viktig å være forberedt på å miste motivasjonen hvis du skal bruke C++ til å lage windows applikasjoner av den kompleksiteten som de programmene du nevner innebærer. Sist jeg sjekket var det et helvette uten like og det kan være like greit å først som sist lære seg C# og .NET rammeverket.

 

I samme åndedrag kan man jo nevne Delphi, Visual Basic og MFC (til VC++) selv om jeg ikke er spesielt fan av noen av dem.

 

QT kan nok være litt stilig ettersom du da også får kryssplattform applikasjoner (bedre enn Java, men det er en annen diskusjon) og akkurat det poenget begynner å få vind i seilene (kryssplattform altså).

 

Men er du skikkelig rå så gjør du det i assembler ;)

 

EDIT: decompiler/disassembler er bare å gi faen i, du lærer ikke en pøkk med mindre du har skrevet kode i tiår. (jada, unntakene finnes....)

Endret av bonedawg
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Ikke glem IDA Pro, er kanskje det nærmeste du kommer et program som kan "disassamble til C++ code" i dag.

 

 

Tja.

 

IDA Pro er en utmerket dissasembler, men jeg tror det trådstarter er ute etter er ett program som gjør ASM om til C++.

 

 

IDA Pro pluss Hex-Rays pluginen er nok noe av det nermeste man kan komme, men som de fleste sier er det begrenset hva man kan bruke det til.

Lenke til kommentar
Ikke glem IDA Pro, er kanskje det nærmeste du kommer et program som kan "disassamble til C++ code" i dag.

 

 

Tja.

 

IDA Pro er en utmerket dissasembler, men jeg tror det trådstarter er ute etter er ett program som gjør ASM om til C++.

 

 

IDA Pro pluss Hex-Rays pluginen er nok noe av det nermeste man kan komme, men som de fleste sier er det begrenset hva man kan bruke det til.

 

Jepp, men er ikke så veldig vanskelig å gjøre asm om til C++ hvis man gjør det manuelt da :)

Lenke til kommentar
Ikke glem IDA Pro, er kanskje det nærmeste du kommer et program som kan "disassamble til C++ code" i dag.

 

 

Tja.

 

IDA Pro er en utmerket dissasembler, men jeg tror det trådstarter er ute etter er ett program som gjør ASM om til C++.

 

 

IDA Pro pluss Hex-Rays pluginen er nok noe av det nermeste man kan komme, men som de fleste sier er det begrenset hva man kan bruke det til.

 

Jepp, men er ikke så veldig vanskelig å gjøre asm om til C++ hvis man gjør det manuelt da :)

Men da må man jo kunne assembly-språket for den bestemte CPU-en også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...