Gå til innhold

[løst] Cisco 7961 med Jabra GN9350


Anbefalte innlegg

Hei,

 

På kontoret kjører vi en Cisco løsning med en blanding av 7961 og 7941 telefoner. Eg sitter på helpdesk og eg har nå fått gjennomslag for å kjøpe inn bedre(og trådløse) headsett en det vi har i fra før(enkle gn netcom).

 

Cisco leverandøren vår kom da med et eksemplar ac Jabra GN9350(Jabra har kjøpt opp GN Netcom?) trådløst headsett.

Fantastisk godt headsett og vi kommer nok til å kjøpe et slikt til alle på helpdesk. Men...

 

Eg sliter litt med å få dette koblet til telefonen på en slik måte at eg kan besvare en samtale fra headsettet. Slik det er nå må eg først "besvare" ved å trykke på en knapp på headsett eller base, og så besvare på telefonen. Da får eg samtalen. Dette synes eg blir litt i det breie litt tungvindt og tåpelig når vi betaler x-antall lapper for telefon(og system) og deretter nesten like mange lapper for headsettet. Det er ikke eg som betaler, men eg synes det er en prinsippsak. To elektroniske duppeditter til over 3k hver og så klarer de ikke å samarbeide? Tåpelig. Dessuten er eg gadget-freak og vil utnytte alle funksjoner.

 

Slik eg forstår det så er det vanligste å bruke en rør-avløfter. Denne synes eg var stygg, unødvendig og utrolig at man må betale 500 ekstra bare for denne. En annen mulighet som eg ser er å bruke EHL/HHC som er en form for sambarbeidsplattform headsett og telefon imellom. Man kobler da en kabel mellom AUX på basen og AUX på telefonen. Problemet der er at dette er først noe som ble introdusert på Cisco 7962/7942 med firmware 8.3(3), eller høyere.

 

Spørsmålet mitt blir om dette er mulig å få til på en 7941/7961 ved å oppgradere til firmware 8.3(3) på telefonen? Ut av det eg kan se på telefonen her kjører vi 8.0(2). Eller er vi faktisk nødt til å bytte til 7942/7962? Ikke umulig å gjøre det da vi utvider ved jevne mellomrom, men vil gjerne unngå om mulig.

 

Noen som har tips eller erfaring?

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...