Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo till russebuss - innendørs


Anbefalte innlegg

Hei, skal sette sammen et anlegg til dansegulvet inne i russebussen. Prismessig burde det ligge på omkring 15-20 000, kanskje kan vi få en del sponset mot promotering. Anlegget skal bygges inn i barddisken i bussen i egne stativer og vi kan derfor ikke ha tårn som rager 2 meter i været. Lydtrykk og bass er hovedfokus.

 

Har sett meg ut noe alla dette :

 

-CERWIN-VEGA A0.8KW2

 

-CERWIN-VEGA VE-15F

 

- Cd spiller har jeg ingen anelse, men regner med at det ikke er så vanskelig å finne en til under 5 000.

 

- Kabler 1500kr?

 

Ved siden av dette har vi et mindre anlegg som skal brukes sammen med 2 x 50" plasma lenger bak i bussen til spill og film titting.

Endret av Met_Fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ja vi skal ha 2 x 50" plasma i bussen, begge er forsikret og skal festes i en arm som kan vippes slik at de ligger flatt og unna veien hvis det behøves.

 

Onkeljan

Takk fors svar, men jeg er litt usikker.. Mener du at et CV oppsett er en god løsning? Og kjempe flott hvis vi kan spare penger på cd spiller som du sier.

 

Jeg ville bare høre om det var noe annet jeg burde se på fremfor CV oppsettet, er ingen ekspert på stereo men har blitt imponert over trøkket i de CV anleggene jeg har hørt.

Lenke til kommentar
- Kabler 1500kr?

 

Ved siden av dette har vi et mindre anlegg som skal brukes sammen med 2 x 50" plasma lenger bak i bussen til spill og film titting.

Må nok regne med en del ekstra tusen til kabler, hvis ikke strømkabler ligger klart og signalkilden er ved siden av forsterkeren.

 

Skal dere virkelig sitte så mye inne i russebussen deres i russetia at dere har behov for to 50" skjermer?

Lenke til kommentar

Snakket i går en som selger både PA og CW anlegg og har bygget mye til russebuss og han sa at hadde vi råd var jo PA flotte greier, men vi må oppp i enormt mye penger for å få den store lyden folk forbinder med gode PA anlegg.

Han mente et CW anlegg gir mye bedre pris/morro for en russebuss og vi ble enige om å både gå for større høytalere 2 x CLS 2 x 15" og sterkere forstkerker, med mulighet for et høytalersett til så vi får 8 x 15 " elementer.

 

Takk for svar uansett.

Endret av Met_Fredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...