Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Kia Cee'd SW eller Ford Focus stasjonsvogn?


Hovis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prismessig kommer de ganske likt ut akkurat nå. Var på Ford i Trondheim tidligere i dag og de har en kampanje på -20.000 kr på nye Ford Focus. Skal prøvekjøre denne i morgen. Men jeg må faktisk si at jeg likte meg veldig god i Kiaen. Følte meg ikke like bekvem bak ratter på Focusen som på C'eed SW, men en prøvetur kan jo forandre dette (ikke bare sitte bak rattet i bilhallen). En annen ting er jo at ventetiden på en Focusen er 8-12 uker, Kiaen kan leveres omgående. Garantitiden er jo også ganske forskjellig, men annenhåndsverdien er vel sikker bedre på Focusen vil jeg anta?

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Verditapet er nok høyere på Kia Ceed, men så spørs det jo selvsagt hva du kan få av reparsjoner når Ford sin garanti er ute, da har du tross alt 2 år igjen av garantien på hele bilen og 4 år på motor\drivverk på en Ceed.

 

Det med verditap kan jo selvsagt snu seg for Kia, når de satser på meget gode garantier og de faktisk leverer et godt produkt, de fleste tester gir den mye ros. 5 stjerner i krasjtest fikk den også.

 

Ser forresten at Focus stv kun har 480liter bagasjerom, mens kia Ceed SW har 534liter, er jo endel forskjell.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Har kjørt en Cee'd og er nærmest bestemt på å kjøpe den. Ser i instruksjonsboken at bilen er tectylbehandlet i Norge 20/11-07. Kan man kalle dette "ny" bil da? Har tross alt stått i norge i snart 4 mnd uten å bli brukt. Er dette standard praksis at de står så lenge før de blir brukt til demo eller lignende? Bilen ble første gangs registrert forrige fredag, bare jeg som har kjørt den. Lurer veldig på akkurat dette da jeg ikke har peiling. Håper noen kan hjelpe raskt.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Hei,

jeg har bestilt Kia Cee'd SW, med partikkelfilter, og gleder meg helt utrolig til å få den (antatt levering i begynnelsen av mars) :D

Hvordan fikk du denne med partikkelfilter? I Trondheim fikk jeg beskjed om at den ikke ville komme med partikkelfilter før i mai. Var det noe ekstra i rpis for dette?

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Denne selges nå bare med partikkelfilter, fra og med Februar-produksjon. De som nå leveres uten partikkelfilter er da overliggere på norsk lager. I følge pristilbud jeg har fått koster dette 5000.

Er dette et must å ha med? Fått tilbud på Kiaen uten pratikkelfilter. KOster jo litt mer også, men kan differansen på årsavgift bli veldig mye større enn det den er i dag? Ford Focus ble heller ikke levert med pratikkelfilter på Diesel 90 hk.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Kjenner jeg politikerne riktig, så blir det sikkert enda dyrere å kjøre uten filter etterhvert. Dessuten er det jo fint å vite at en ikke gjør luften mer helseskadelig enn nødvendig. Jeg fikk stipulert prisen for partikkelfilter til ca 8000 kr da jeg bestilte bilen, men de hadde ikke fastsatt den endelige prisen (hvis det ble vesentlig billigere eller dyrere så blir prisen jeg betaler justert, så jeg håper dere som nevnte 5000 har rett, så får jeg 3000 i avslag :)).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå som jeg har fått denne bilen (Kia Cee'd SW), og prøvd den litt, må jeg si meg veldig fornøyd så langt. Den har som kjent et stereoanlegg med USB og aux-inngang. Disse i kombinasjon skal en kunne bruke til å koble til iPod, og dermed kunne styre musikken fra iPod-en fra rattet. Det jeg lurer på, er om denne funksjonaliteten er begrenset til kun iPod av forskjellige varianter? Kan en også få tilsvarende muligheter med MP3-spillere fra andre produsenter?

 

Det er selvsagt mulig å spille av musikk fra en hvilken som helst MP3-spiller, siden det er aux-inngang, men jeg vil også gjerne kunne styre musikken fra rattet. Er det noen som har prøvd mulighetene med MP3-spillere i denne bilen?

Lenke til kommentar
Det er selvsagt mulig å spille av musikk fra en hvilken som helst MP3-spiller, siden det er aux-inngang, men jeg vil også gjerne kunne styre musikken fra rattet. Er det noen som har prøvd mulighetene med MP3-spillere i denne bilen?

 

Jeg har prøvd med forskjellige Ipod, Ipod Touch fungerer ikke hos meg av en eller annen grunn (sikkert for ny programvare?). Har en eldre Iriver som heller ikke fungerer når den kobles til med USB. Men AUX er jo et alternativ som du sier, men da kan man ikke styre fra rattet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...