Gå til innhold

Amazon.co.uk - Delivery estimate: 14 Jan 2008 Leveringstider


Anbefalte innlegg

Amazon.co.uk - Delivery estimate: 14 Jan 2008... Stemmer dette for adresser i Norge også? Eller er det kun engelske adresser det stemmer for.

 

På ordrebekreftelsen står det:

 

Items dispatched on 9 Jan 2008:

Delivery estimate: 14 Jan 2008

1 package via International Mail

 

Noken som har shoppa fra amazon.co.uk før? Går vel litt kjappere enn amazon.com?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring fra Amazon UK er at hvis ting ikke er over mva-grensa leveres ting snarere fortere enn 'delivery estimate' enn seinere, selv om det hender det er forsinkelser i systemet (det er streik/gå sakte-aksjon/sammenbrudd pga dårlig styring i det britiske postvesenet minst en gang i året, og det påvirker også pakker som sendes ut av England i noen grad).

Lenke til kommentar

bestillte en bok der. boka hadde de ikke på lager,men pengene ble trukket fra min konto alikevel. etter lang tid fikk jeg beskjed om at varen var ikke mulig å få tak i og pengene ble ført tilbake på min konto. dessverre var det endringer i kursene så da ble det ca 30kr i tap på meg. handler aldri med møkka-amazon igjen

Lenke til kommentar
Amazon.co.uk - Delivery estimate: 14 Jan 2008... Stemmer dette for adresser i Norge også? Eller er det kun engelske adresser det stemmer for.

 

På ordrebekreftelsen står det:

 

Items dispatched on 9 Jan 2008:

Delivery estimate: 14 Jan 2008

1 package via International Mail

 

Noken som har shoppa fra amazon.co.uk før? Går vel litt kjappere enn amazon.com?

 

Du får den nok på mandag. Ting går som kjent litt tregt i helga. Sist jeg bestilte fra amazon.co.uk kom den dagen etter at jeg fikk mail om at de hadde sendt den.

 

bestillte en bok der. boka hadde de ikke på lager,men pengene ble trukket fra min konto alikevel. etter lang tid fikk jeg beskjed om at varen var ikke mulig å få tak i og pengene ble ført tilbake på min konto. dessverre var det endringer i kursene så da ble det ca 30kr i tap på meg. handler aldri med møkka-amazon igjen

 

Du visste vel selv at boka ikke var på lager da du bestilte den, tenker meg at det var ei bok med 4-6 ukers leveringstid, og da er du ikke garantert at de får tak i den til deg. Ser ingen grunn til at valutaforskjellen skal kompenseres fra amazon.co.uk sin side, da det er du som har valgt å handle der. Valutasvingningen kunne like godt (teoretisk) vært i din favør.

Lenke til kommentar
Amazon.co.uk - Delivery estimate: 14 Jan 2008... Stemmer dette for adresser i Norge også? Eller er det kun engelske adresser det stemmer for.

 

På ordrebekreftelsen står det:

 

Items dispatched on 9 Jan 2008:

Delivery estimate: 14 Jan 2008

1 package via International Mail

 

Noken som har shoppa fra amazon.co.uk før? Går vel litt kjappere enn amazon.com?

 

Du får den nok på mandag. Ting går som kjent litt tregt i helga. Sist jeg bestilte fra amazon.co.uk kom den dagen etter at jeg fikk mail om at de hadde sendt den.

 

bestillte en bok der. boka hadde de ikke på lager,men pengene ble trukket fra min konto alikevel. etter lang tid fikk jeg beskjed om at varen var ikke mulig å få tak i og pengene ble ført tilbake på min konto. dessverre var det endringer i kursene så da ble det ca 30kr i tap på meg. handler aldri med møkka-amazon igjen

 

Du visste vel selv at boka ikke var på lager da du bestilte den, tenker meg at det var ei bok med 4-6 ukers leveringstid, og da er du ikke garantert at de får tak i den til deg. Ser ingen grunn til at valutaforskjellen skal kompenseres fra amazon.co.uk sin side, da det er du som har valgt å handle der. Valutasvingningen kunne like godt (teoretisk) vært i din favør.

men hvorfor trekke pengene før de faktisk har boka? velger nå å ikke handle der mer nei. finnes rimeligere sjapper og i tilfelle ebay

Lenke til kommentar
*snip*

men hvorfor trekke pengene før de faktisk har boka? velger nå å ikke handle der mer nei. finnes rimeligere sjapper og i tilfelle ebay

Ifølge Amazon trekkes ingenting før varen er klar for forsendelse men jeg vil tro at beløpet blir reservert. De kan selvfølgelig ha dummet seg i ditt tilfelle og faktisk trukket pengene og da er det jo forståelig at du blir sur. Hvordan fremkom dette på kontoutskriften?

Feil kan skje hos andre sjapper og på ebay også og min erfaring er at når det går galt hos Amazon er det enkelt å få rettet på.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Estimert leveringsdato ligger vel med tanke på hvor det skal sendes (land, adresse, osv) og lagerstatus. Har selv bestillt et par ganger på Amazon.co.uk og fått varene utrolig fort. Bestilte 03. januar hvor ordren fikk estimert levering 22-29 januar. Bøkene fikk jeg 12. januar. Sikkert litt flaks, men morsomt at det gikk såpass fort også.

 

Risikoen med å bestille fra utenlandske webshoper er kursen. Her er det faktisk man selv som må ta tapet dersom kursen endrer seg. Selv om det er surt, så er det slik. Betaler man 100£ så vil man få tilbake 100£ ved en kansellering uavhengig hva kursen er. Man kunne faktisk vært så heldig at krona stod bedre til og da hadde man fått tilbake mer. Men uansett jeg er ingen fasit, så hadde jeg opplevd det samme så hadde jeg sendt en mail til dem og spurt. :)

 

Så for å avslutte så har jeg ingenting negativt å si om Amazon ennå :)

Lenke til kommentar

jeg bestilte et par dvder fra amazon.co.uk og fikk under en uke ca, posten i norge tar jo et par dager i tillegg til den britiske ^^

 

og ja amazon.com tar noe lengre tid, alså lengre men kommer ann på hvilken shipping du valgte som standard eller priority osv, i tillegg er det lengre fra usa til norge

 

å ja

du blir ikke trekket noe, varen blir bare reservert ca den summen på kontoen din

og når varen blir sendt blir du trekt, du kan ringe banken din vis det står reservert og få dem til å slette den og få igjen de pengene

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Hvor stor er verdien på pakka? Er den over 200 har den nok blitt stoppa.

selv om det er en bok f.eks?

trur det kommer ann om den er fra usa eller england, jeg bestilte noe kjølepasta utstyr fra en butikk i tyskland og den ble ikke stoppet i tollen og den var på over 31,46 euro alså 250kr (22.46 euro + 9 euro frakt) hehe

;)

 

amazon dot com og co dot uk er greie sapper, mye bedre en play.com som reserverer over 5 ganger beløpet før du greier å få kortet til å funke, mye dårligere hos play.com,

 

amazon.co.uk har mye bedre betalings system, fikk til og med bestilt hva jeg skulle ha på under 5 min

 

amazon.co.uk = enkel betaling, grei frakt pris, rask levering ca 4-7 dager

amazon.com = enkel betaling, grei frakt, noe trengre en co.uk runt 10 dager

play.com = gode priser og gratis frakt, men ræva betalings system, går amok når kortet ditt har gått ut og skal sette inn ny utløpsdato

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Hvor stor er verdien på pakka? Er den over 200 har den nok blitt stoppa.

selv om det er en bok f.eks?

 

Bøker er det ikke mva på i Norge, så hvis den er merket som bok kan den koste så mye den vil uten at den blir stoppet i tollen. Har handlet dyyyre lærebøker på amazon som ble levert på under en uke.

 

K

Lenke til kommentar
Men hvis det er en bok og en DVD f.eks. vil du måtte betale mva på hele pakka.

Neida:

Bestiller du avgiftsfrie og avgiftspliktige varer i én sending, må du fortolle forsendelsen dersom den overstiger en samlet verdi på kr 200,-.

 

Eksempel:

En sending inneholder en avgiftsfri bok med til kr 150,- og en avgiftspliktig CD til kr 100,-. Ettersom sendingens samlede vareverdi er på kr 250,- må den fortolles. I dette tilfelle beregnes det avgift på CD-en og for CD-ens andel av frakten.

HER. Nederst på siden.

 

trur det kommer ann om den er fra usa eller england, jeg bestilte noe kjølepasta utstyr fra en butikk i tyskland og den ble ikke stoppet i tollen og den var på over 31,46 euro alså 250kr (22.46 euro + 9 euro frakt) hehe

Spiller ingen rolle hvor det kommer fra. Pakken din var ikke tollpliktig siden vareverdien var under 200 kroner (22.46 euro)

 

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar
Men hvis det er en bok og en DVD f.eks. vil du måtte betale mva på hele pakka.

Neida:

Bestiller du avgiftsfrie og avgiftspliktige varer i én sending, må du fortolle forsendelsen dersom den overstiger en samlet verdi på kr 200,-.

 

Eksempel:

En sending inneholder en avgiftsfri bok med til kr 150,- og en avgiftspliktig CD til kr 100,-. Ettersom sendingens samlede vareverdi er på kr 250,- må den fortolles. I dette tilfelle beregnes det avgift på CD-en og for CD-ens andel av frakten.

HER. Nederst på siden.

 

 

Joda, amazon.co.uk hadde merka siste pakke til meg med DVD £20.00, i den pakken lå en DVD til £13 og ei bok til £7, så det kommer an på hvordan pakken er merket. Posten kunne ikke refundere fortullingsgebyret, men tollvesenet refunderte momsen under tvil.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Joda, amazon.co.uk hadde merka siste pakke til meg med DVD £20.00, i den pakken lå en DVD til £13 og ei bok til £7, så det kommer an på hvordan pakken er merket. Posten kunne ikke refundere fortullingsgebyret, men tollvesenet refunderte momsen under tvil.

Det er ikke merkingen på pakken som avgjør om/hvor mye du skal betale avgift men feil/mangelfull merking kan gjøre at du blir feilaktig avkrevd avgift. I ditt tilfelle skal du ifølge regelverket betale avgift for DVD-en siden den var del av en forsendelse der totalbeløpet for varene overstiger mva-grensen.

Ingen grunn til at posten skulle refundere noe gebyr til deg.

Det beste er å levere dokumentasjon på hva du faktisk har betalt før du tar ut pakken.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...