Gå til innhold

Militæret i utlandet...


Hakonm92

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på om det er mulig å bli med i militæret i USA? Jeg har familie og slektinger der, men er det mulig selv om man ikke er amerikansk statsborger? Har vurdert å bli med i enten US Marine Corps eller US Navy Seals. Så er det mulig å feks utdanne meg i en av de militære enhetene der i et år eller no sånt etter førstegangs tjenesten?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg lurte på om det er mulig å bli med i militæret i USA? Jeg har familie og slektinger der, men er det mulig selv om man ikke er amerikansk statsborger? Har vurdert å bli med i enten US Marine Corps eller US Navy Seals. Så er det mulig å feks utdanne meg i en av de militære enhetene der i et år eller no sånt etter førstegangs tjenesten?

 

Takk for svar.

har hørt om folk som ikke var amerikanske som har kommet med i US Marine Corps, men du må ha greencard for å kunne det tror jeg.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg lurte på om det er mulig å bli med i militæret i USA? Jeg har familie og slektinger der, men er det mulig selv om man ikke er amerikansk statsborger? Har vurdert å bli med i enten US Marine Corps eller US Navy Seals. Så er det mulig å feks utdanne meg i en av de militære enhetene der i et år eller no sånt etter førstegangs tjenesten?

 

Takk for svar.

 

Det er mulig, men det norske forsvaret betaler mye bedre enn det amerikanske.

Lenke til kommentar

Må være det dummeste jeg har lest, jeg ville i alle fall ikke ha utsatt meg for torturen i USMC eller noen av de andre bransjene. Har du først muligheten til å velge det norske forsvaret er det bare dumt å vurdere noe annet. Om det blir for kjedeligt kan du alltids bli leiesoldat.

 

Om du faktisk er i så god form at du kan komme inn i US navy seal ol. da kan du like godt bli marinejeger i norge. da får du bedre lønn, bedre miljø og tryggere jobb, og mere ferie.

Lenke til kommentar

vel..

navy seals er ikke de ultra mega krigerene media vil ha det til..

litt snø så kommer syting og nedlegging av hva de holder på med (i've seen it)

de er utrolig dyktig på krigføring og sabotasje i jungel/ørken miljø men der stopper det.

vil man he variert tjeneste, god lønn og utfordringer er nok FSK eller MJK veien og gå..

 

men.....

nå var det ikke det trådstarter spurte om så,

 

ja man kan komme seg inn i US army selv om man er fra et annet land,

det som kreves er at man har amerikansk statsborgerskap eller tilknyttning til landet (som alle andre steder)

men som noen over sa: vil man bli offiser må man si i fra seg andre statsborgerskap.

 

jeg vil faktisk si at vil du oppleve noe nytt og har tilknyttning til USA kjør på..

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg lurte på om det er mulig å bli med i militæret i USA? Jeg har familie og slektinger der, men er det mulig selv om man ikke er amerikansk statsborger? Har vurdert å bli med i enten US Marine Corps eller US Navy Seals. Så er det mulig å feks utdanne meg i en av de militære enhetene der i et år eller no sånt etter førstegangs tjenesten?

 

Takk for svar.

 

Tillsier brukernavet ditt at du er en 92-mod? Har du ikke vært inn i forsvaret før, så anbefaler jeg på det sterkeste å ta verneplikten din i Norge først å ikke bare hoppe over til USA å prøve deg som Navy Seal eller i USMC, du skal være stærkt motivert for å ta en spesiall gren innenfor forsvaret, å ikke bare for at det høres kult ut..

Lenke til kommentar

ang hvem som er "best" kan jeg ihvertfall si at norske er bedre i dårlig vær og på vinteren enn de i usa.

når de snør er de inne hele dagen, og de hadde ikke tenkt på å bruke snøen til noe nyttig.

Dette sa ihvertfall US marines før vi hadde en øvelse med dem for å lære å overleve om vinteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...