Gå til innhold

Ny prosessor kjøler, men varm likevell.

bjornw7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt meg en Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm. Kjøpte med artic silver 5. Satte kjøler'n på prosessoren og hadde på kjølepasta. Skrudde på PC-en og tempraturen lå på 42 grader idle. Det den gamle stock kjøleren min lå på. Noen som vet hva jeg kanskje gjorde feil ? Har hørt att folk får prosessorene sine på 12 og 13 grader idle med denne kjøleren. Men jeg er jo langt unna 12-13 grader idle. Må vere noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har akkurat kjøpt meg en Noctua NH-U9F, 4 Dual-Heat-Pipes, 92mm. Kjøpte med artic silver 5. Satte kjøler'n på prosessoren og hadde på kjølepasta. Skrudde på PC-en og tempraturen lå på 42 grader idle. Det den gamle stock kjøleren min lå på. Noen som vet hva jeg kanskje gjorde feil ? Har hørt att folk får prosessorene sine på 12 og 13 grader idle med denne kjøleren. Men jeg er jo langt unna 12-13 grader idle. Må vere noe jeg kan gjøre?

Du kan ikke få lavere temperatur enn romtemperaturen, så for at du skal få 12-13 grader idle temp må romtemperaturen være lavere enn 12-13, mest sannsynlig 5-10 lavere.

Hvilken prossesor er det du har? 42grader idle er helt greit det om du har normal romtemperatur (20-25grader)

Temperaturen på CPU er også avhengig av at det er god nok luftgjennomstrømning igjennom kabinettet

Skrevet (endret)

Kabbinettet har 2 stk 80mm vifter som drar ut luft og en 120mm som drar inn luft og prosessor vifta står på fult. Han som hadde skrevet komentar på komplett.no om kjøleren hadde 24-28 grader romtempratur og 13 grader på prosessoren! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328736 Jeg har en AMD athlon 64 x2 4400+ 2,3 ghz

Endret av bjowii
Skrevet

De resultatene er bare tull!

Det er sikkert noen luringer som har lest rett av Speedfan eller noe. Min Speedfan viste 13 grader idle på meg, søk på google etter Core Temp, så får du mer realistiske verdier..

Skrevet (endret)

12-13 grader, yea right, jeg har en thermalright 120 extreme og prøvde med en delta på den, gikk ikke under 20 i load, og den viften har så mye RMP at den kan lett blåse bort en dørmatte^^ nå bruker jeg en mist 120mm vifte, ligger på rundt 30 grader i load core 1-2, og 3-4 ligger på 25-28

Endret av lunnr
Skrevet

Jeg har en AMD athlon 64 x2 4400+ 2,3 ghz... Sliter fortsatt med høy tempratur. Ville fått den ned på 34 i alle fall med denne kjøleren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...