Gå til innhold

Latop med 4:3, koble til TV med 16:9 (widescreen)?


Black Star

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ny LCD TV til stua, og ønsker i den forbindelse å koble den opp til laptopen som også står i stua.

 

Problemet er at den nye TV'n er 16:9 (selvsagt), mens laptopen er 4:3. Jeg finner ingen innstillinger for å stille inn en oppløsning som er tilpasset 16:9. Alle oppløsningene er tilpasset 4:3.

 

Finnes det noen muligheter til å presse oppløsningen på skjermkortet på laptopen til å gi en annen oppløsning enn de som er listet? Dvs. en oppløsning som er tilpasset 16:9? For slik det er nå, så får jeg kun TV'n til å vise bildet som 4:3, eller så strekkes det så alt blir tykt og rart.

 

Noen som har en løsning? Eller må jeg kjøpe ny laptop som har 16:9?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bruk hdmi eller vga kabel istedenfor svhs? eller bruk zoomen på tv'en ;)

Jeg bruker vga kabel (er ikke hdmi/dvi ut på laptopen), og har prøvd alle skjermmoduser/zoom på TV'n... den strekker bare bildet i bredden om jeg vil det skal fylle hele skjermen. Det er det som er problemet.

 

Ser for meg ytterligere noen tusen ut fra sparekonto til ny laptop, mens den fortsatt slikker sine sår etter innhogget til TV'n :cry: Hvis noen kunne hjelpet meg med å unngå det, så blir jeg veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Hvis du cropper bilde til 16:9 (:10 avhenging av TV ;) i playern på dataen og zoomer inn tv'en skal det bli riktig hvis dataen sender i 4:3. Blir som en letterbox sending på TV'en.

Får ikke til dette, i PC modus på TV'n. Men har nå kjøpt ny laptop med 16:9 og et mye bedre program for dualview. Så nå er jeg happy :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...