Gå til innhold

Grunnkurs overklokking..


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Nå har jeg anskaffet meg ny maskin og alt virker brillefint. Da er det kanskje på tide å skru opp effekten litt.

 

Jeg har aldri overklokket før (det er jo ikke noe hokus-pokus på basic-nivå), og er derfor litt usikker på hvilke innstillinger jeg trygt kan velge i Bios. Har ikke ønske om å anskaffe ekstra kjøling og annet overklokkingsutstyr. Enda.

 

Det jeg ønsker er å få en moderat effektøkning bare ved å softwaremodde litt. Jeg vil fortsatt ha en stabil maskin, ønsker ikke noe hardcore.. Kan noen som har erfaring med samme HW som meg hjelpe meg litt på vei? Hva kan jeg trygt(!) stille FSB til osv.

 

 

Asus a7n8x

xp2000+

TwinMos 2700/512mb

8500le 128mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter og ha låst pciagp, kan du prøve å stille fsb litt opp. Dette finner du i biosen, samt sette ned memory innstilingene. Kanskje må du sette opp vcore litt for å få ting stabilt. Skjermkortet kan du også klokke, men jeg er ikke sikker på hvilke program som funker med ATI. Mitt råd : Les i manualen!

Lenke til kommentar
Hei..

 

Nå har jeg anskaffet meg ny maskin og alt virker brillefint. Da er det kanskje på tide å skru opp effekten litt.

 

Jeg har aldri overklokket før (det er jo ikke noe hokus-pokus på basic-nivå), og er derfor litt usikker på hvilke innstillinger jeg trygt kan velge i Bios. Har ikke ønske om å anskaffe ekstra kjøling og annet overklokkingsutstyr. Enda.

 

Det jeg ønsker er å få en moderat effektøkning bare ved å softwaremodde litt. Jeg vil fortsatt ha en stabil maskin, ønsker ikke noe hardcore.. Kan noen som har erfaring med samme HW som meg hjelpe meg litt på vei? Hva kan jeg trygt(!) stille FSB til osv.

 

 

Asus a7n8x

xp2000+

TwinMos 2700/512mb

8500le 128mb

 

 

 

 

 

 

Hei, Jeg er helt ny i overklokking så jeg hakke pæjling på hvordan jeg gjør det: Hvordan stiller jeg på de forskjellige tinga ????????

 

 

p1 200mhz , 62mb ram, 8 mb grafikk,.

 

 

M.v.h Emiiil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...