Gå til innhold

Blizzard slår ned på botting/afk-leeching i BGs.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så er det bare å vente på at de skal definere hva som er "non-participation"

Siden jeg er rimelig sikker på at å recalle til dun baldar for så å løpe frem og tilbake mens botten prøver på angripe horder gjelder som participating.

Skrevet

Jau, blir nok konsekvenser for drittunger som driver med bot også. På slike mainstream problemer bruker de jo gjerne å vente til de har flere tusen kontoer før de hiver de ut.

Skrevet

Godt å se at de ihvertfall gjør NOE for å få bukt med faenskapen. Ingen slike systemer vil kunne fungere helt perfekt, men det er gøy å se at de ihvertfall prøver å få tatt så mange av afk svina som mulig :evil:

Skrevet

håper dette gjelder for eu servere også.

synes det er en mild straff å kun ta fra de gearet.

burde vært omgjort til gnomer hele gjengen.

Skrevet

regner med at de bare de som eventuelt gjør det fra nå av?

hadde vært latterlig om de jeg kjenner som botta seg til full epic før season 3 bare mista

alt though.... :D

Skrevet

Siden jeg er rimelig sikker på at å recalle til dun baldar for så å løpe frem og tilbake mens botten prøver på angripe horder gjelder som participating.

Jepp. Om det bare gjelder folk som blir merket inactive, så er det fremdeles mange leechere som ikke blir tatt.

Skrevet

Premade AV er win <3

Jepp. Om det bare gjelder folk som blir merket inactive, så er det fremdeles mange leechere som ikke blir tatt.

Kan regne med at de har et system som sjekker honor iforhold til kb's.

(15k honor og 2 kb's er lite uansett, defend eller offense)

Skrevet

Systemet fungerer jo bra nok og folk rapporterer også vanligvis. Problemet var at det fikk ingen konsekvenser å leeche. Før nå :D Endelig, dette har jeg ventet lenge på. Dette er i hvert fall en god start.

Skrevet (endret)

Supert at de gjør dette! For min del kan det gjerne ha "tilbakevirkende" kraft også... Jeg er rimelig sikker på at de som har afk'et seg til full epic gear også har en hel haug med afk notifications på seg, som er logget av Blizzard. Så er det bare å fjerne deres gear, enkelt og greit!

Forøvrig synes jeg fortsatt mitt forslag i en tidligere tråd er et minst like godt tiltak - jeg blir litt mismodig når jeg leser at de skal etterforske ditt og etterforske datt... Ved helt opplagte forseelser er det ikke behov for å etterforske i ukesvis! Argh, min misnøye mot akkurat dette stammer nok fra min egen guild denne uken, hvor en officer fikk sin konto hacket. Resultat ble at items for mange tusen gold ble tatt ut av guildbanken, og alle var lagt ut på AH av en viss "Fdjkrfghjdr" (eller hva han nå het). GM ville ikke avbryte auksjonene som lå ute, fordi de måtte etterforske saken først. Så nå er de spredt rundt på min server, for en slikk og ingenting - og jeg tipper det er nærmest umulig å få de tilbake...

Endret av FunkyMonk
Skrevet

Ønsketenking.

Skrevet (endret)

Herre, tror dere virkelig Blizzard klarer å holde følge med alle som blir markert som afk's eller ikke deltagende i en BG? Tenk hvis jeg vil gjøre noen av de questsa jeg får til en AV for eksempel? Blir jeg da rapportert som en "ikke deltagende BG'er" og så skal Blizzard overvåke meg i en tid frem over? LÅL :p

Og med mage'n min pleier jeg å stå på absurde steder for å skyte igjennom fjell o.l. så jeg får et lite overtak. På map'et kan det se ut som om jeg ikke er "der det skjer".

Sjanseløst prosjekt, blir nok lite forandringer. Kun de som virkelig er afk som vil få dette på seg, og det har vi allerede et system mot...

Premade AV er win <3

Og hvis man er healer? :p Eller rett og slett ikke er så god? Spilte på en warrior med elendig gear, hadde nesten alltid 0 kb's og svært få kills ettersom alle skulle nuke han med plate først. Selv om warrioren hadde dårligst gear ever.

Endret av bandreas
Skrevet

Endelig :)

Har selv farmet fullt Veteran + fullt S1 + PvP trinketene + sockets + Vindicators og mye mer uten noen form for leeching.

Skrevet (endret)
Premade AV er win <3

Må vel heller bli HK's istedet for KB's? Jeg har farma en del honor på locken min i det siste ved å kjøre AV. Er bare lvl 65 så er sjeldent at jeg får mere enn et par KB's, men HK's derimot. Og når jeg gjør BG med druiden (resto) så blir det som regel 0 KB's.

Edit: Det blir teit uansett om de går for KB's eller HK's. Blir vel bedre hvis de ser på damage/healing? Og det står jo i forum tråden angående dette at de vil undersøke spillere som blir rapportert AFK. Så de kommer vel til å gå for de som blir rapportert over lengre tid eller noe sånt. Vet av en i Battlegroupen jeg spiller i som har botet over flere uker nå..

Endret av Overguard
Skrevet

Jada, Jeg har klokketro på at Blizzard får vekk alle afkerne. Det er ikke mer som skal til.

Herregud for noen idioter som jobber i blizzard. Dette blir litt det samme som plateindustrien nå. Vi ser alt de gjør for å bli kvitt mp3 og nedlasting. Er det noen her som laster ned mindre musikk enn de gjorde før plateindustrien ble nazi ? Det tviler jeg sterkt på.

Blizzard må heller ta problemet ved roten. Hvorfor afker folk stort sett bare i AV ?Fordi du trenger ikke gjøre noe spesielt der, du får honor uansett. Og AV er en bgen som gir deg akseptabel honor iforhold til investert tid. 10 mins gir som regel en 300 honor selv om du taper.

Sammenlign det med AB, hvor en 30 min kamp som regel ikke gir med enn 300 honor. Hvor farmer du honor da?

Det blizzard bør gjøre, er å fikse battlegrounds. Gi bedre honor i bgs hvor du faktisk må gjøre noe for å vinne, som feks i wsg, ab og eots. Gi ekstra honor om du forsvarer en node.

Folk afker i av fordi det gir mest honor for minst tid. Problemet er at Av er sørgelig kjedelig og har ingenting med pvp å gjøre.

Blizzard skyter seg selv nok en gang i foten her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...