Gå til innhold

Streng deserter debuff for inactives...

Anbefalte innlegg

Skrevet
PvP:

Next patch will include a deserter debuff for players who get the 'inactive' status in battlegrounds. The new debuff will be similar to the existing debuff, but last for 12 hours.

Yeah, you wish!

Jeg skjønner ikke dette... I en AV-runde var vi nettopp 7 aktive players... Hvorfor i helvete gjør ikke Blizzard noe med alle leechers?

Jeg er en meget enkel løsning: Gi de som forlater BG som 'inactive' en 12 timers deserter debuff! Hvorfor kan de ikke bare innføre noe sånt? Det vil jo i 99% av tilfellene gjøre det direkte ulønnsomt å leeche BG! Da vil det plutselig være være et poeng å rapportere også, halvparten sier jo "what's the point?" sånn som dagens løsning er...

Leechers er i ferd med å ødelegge AV... Gratulerer med det! Jeg gir gjerne alle leechers et ballespark, hvor pinlig er det ikke å måtte jukse i et mmorpg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AV er totalt øderlagt uansett. Å kalle det for PvP blir nesten feil, pga at horde og allianse har minimal kontakt. Det er bare et eneste rush, og den som har minst leechere vinner. Synes faktisk det er flere leechere nå, en før report muligheten kom. Greit at AV i begynnelsen tok 4-5 timer før noen vant, men synes faktisk det var mere gøy enn sånn det har blitt.

Savner mest av alt Tarren Mill - Soutshore kampene. Der var det hvertfall spillere mot hverandre, og ikke en haug med npc'ere det var om og gjøre å drepe først. Virker også som om Blizzard har en lei tendens til å drepe alt som heter PvP. Er vel ca. 1 mill. vakter i alle byene nå, samt de irriterende rogue vaktene som er rundt omkring.

Vet ikke hvordan det er på Deprun Tramp nå siden jeg er horde og ikke har vært der på en stund, men blizz har jaggu satt ut vakter på Zeppelin's også.

Får håpe de har funnet på noen geniale pvp ting når WOTLK kommer. Men tviler endel egentlig.

Skrevet

Jo, man kan godt si at AV er mer PvE enn PvP, men det gjør jo også at det er et fint alternativ til de som ønsker en viss grad av PvP, men ikke alt for mye...

Jeg synes uansett at Blizzard burde inføre noe lignende, i alle fall så lenge man skal ha AV - det er jo en meget enkel løsning. Så lenge man har leechers som jukser seg til PvP gear (som er like mye PvP gear i The Eye/AB/WSG som i PvE-AV), så bør man ta problemet alvorlig...

Skrevet

Hva får deg til å tro at de ikke tar det alvorlig?

Nå jobber ikke jeg i Blizzard, men med såpass mange subscribers som de har så tviler jeg sterkt på at de sitter på kontoret og drikker kaffe mens de ler av alle som klager over leechers i AV.

Å implementere en sånn debuff hadde ikke løst problemet heller, det er rimelig simpelt å unngå å bli tagget som inactive om man bare leecher et annet sted enn startområdet.

Skrevet
Hva får deg til å tro at de ikke tar det alvorlig?

Nå jobber ikke jeg i Blizzard, men med såpass mange subscribers som de har så tviler jeg sterkt på at de sitter på kontoret og drikker kaffe mens de ler av alle som klager over leechers i AV.

Å implementere en sånn debuff hadde ikke løst problemet heller, det er rimelig simpelt å unngå å bli tagget som inactive om man bare leecher et annet sted enn startområdet.

Det er mulig de tar det alvorlig, men jeg vil se dette hos sluttbrukerne også... De har mange subscribers, sant nok... Men en skremmende stor del av disse ser ikke noe galt i å leeche, og mitt inntrykk er at det stadig blir flere! Derfor er det også viktig å gjøre noe med dette så raskt som mulig, og ikke vente til neste content-patch!

Jeg har selv oppdaget at mange leechers oppholder seg i området rundt egen base i AV... De er selvsagt ikke like lett å identifisere, men det går fortsatt an å rapportere disse, det blir rimelig snart tydelig hvem som leecher og ikke... Så får man bare mobilisere i /bg for å orientere om disse. Jeg tror at dersom man benyttet et slikt system, ville det snart bli slutt på leeching i BG... Det er jo ikke kult å komme hjem fra skolen klokka 1400 og se at man ikke kommer inn i BG før klokken 1900 på kvelden, samtidig som man har tjent 0 honor på dette...

Skrevet (endret)
Det er mulig de tar det alvorlig, men jeg vil se dette hos sluttbrukerne også... De har mange subscribers, sant nok... Men en skremmende stor del av disse ser ikke noe galt i å leeche, og mitt inntrykk er at det stadig blir flere! Derfor er det også viktig å gjøre noe med dette så raskt som mulig, og ikke vente til neste content-patch!

Løsningen på dette er å endre det mer i arena retning.. gjøre det slik at hver kamp teller mye mer.. kanskje mye mer honor for å vinne, men maks 10 kamper hver uke pr BG.. etc

Når systemet er lagt opp slik at man må gjøre hver eneste BG gang på gang på gang på gang er det utopisk å tro at alle spillere vil ta hver enkelt kamp like alvorlig. Om 5 minutter starter jo en ny kamp uansett og historien er visket ut, og man vil ha folk som går vekk fra tastaturet litt.. tar en telefon, henter mat, går på dass etc.. Gjør det gjerne selv også....hvis jeg ser at det går galt gjør jeg noe annet til BG er over og har full forståelse for at andre gjør det også...

Endret av pax1
Skrevet

Den største feilen (etter min mening) med BGs er at det knapt nok er noe poeng i å vinne de. Man får jo nesten tilsvarende honor uansett om man taper eller ei. Ja, man får 3x med marks for å vinne, men marks er stort sett bank-fyll for de fleste likevel. Synes man enten burde innføre mer bonus honor for å vinne (eventuelt mindre for å tape) eller gjøre det slik at man kan bytte marks i honor (slik var det vel i gamle dager?)

Dailys er et skritt i riktig retning. Hva med å utvide konseptet til noe som ligner måten man leverer inn rep items til Aldor/Scryer? Vinner du 1 BG i det aktuelle døgnet får du X honor, vinner du 5 får du mer, og vinner du 10 (tall tatt helt ut av luften) får du masse.

Skrevet (endret)

Høyere bonus for å vinne vil ikke ha noe å si, siden det har nokså lite å si for om man vinner eller taper med en mer spiller. Det som ville hjelpe var lavere bonus for å både vinne og tape, men høyere bonus for å delta. Slik det er nå kommer ca 1/3 av honoren min i Eye of the Storm fra bonuser, mens resten kommer fra å sørge for å være der motspillere blir drept. Jeg ville få mer poeng hvis jeg bare lot den stå på hele dagen, enn ved å delta aktivt 2-3 timer om kvelden.

Det som gjør at Blizzard ikke gidder å gjøre mer enn de må er selvsagt at alle som betaler regningen er like mye verd for dem, uavhengig av om de deltar i spillet eller ikke. Så lenge ikke de taper mange aktive spillere fortsetter de gjerne å ta pengene fra snylterene. Akkurat samme grunn som for at de lar folk svindle andre spillere i handel.

Endret av Naranek
Skrevet

Så man får deserter i 12 timer om man leaver en bg pga man vil ha marks og syns det er håpløst at folk driver å denger løs på hverandre i en times tid midt i wsg?

Eller er det om man ikke har hatt pvp kontakt / drept resources?

Skrevet
Så man får deserter i 12 timer om man leaver en bg pga man vil ha marks og syns det er håpløst at folk driver å denger løs på hverandre i en times tid midt i wsg?

Eller er det om man ikke har hatt pvp kontakt / drept resources?

Håper da ikke at det gjelder en selvvalgt exit fra bg.

Innimellom hender det ting i rl som gjør at man for lagets beste leaver og gir plassen til en annen.

Skrevet
Så utrolig koselig at du lot være å linke noe informasjon om den da.

Beklager hvis flere ble forvirret av dette, men det er altså et forslag fra meg og ikke et faktisk trekk fra Blizzard. Jeg antok dette kom fram av det jeg skriver under "sitatet"...

Jeg ser selvsagt for meg at dette kommer i tillegg til deserter debuffen man har i dag, og gjelder kun dersom BG avsluttes og man har inactive debuffen som en følge av at man har blitt rapportert. Kanskje burde man også ha hatt den i feks 5 minutter, sånn at man alltid har tid til å kvitte seg med den før BG stenger.

Jeg har problemer med å skjønne endel av argumentene mot dette - det vil i mine øyne gjøre det direkte ulønnsomt å leeche, og har ingen direkte ulemper så lenge man ikke er den som leecher selv!

Skrevet (endret)
12 timers debuff, ja. Smart trekk.

En liten DC og du er stengt ute fra PvP i 12 timer. GG.

Det er snakk om en slik debuff for afk-/bot-ere, ikke for vanlig /afk-ing.

Endret av Skarstad
Skrevet

Syns Blizzard burde sette inn litt automatikk i det jeg:

- 2 minutter uten å ha vært i PVP combat, så får man en debuff, som reduserer honor med 50%.

- 2 minutter til uten å ha vært i PVP combat, så får man enda en debuff, som tar bort honor gains.

- 1 minutt til etter det, så blir man kicka fra AV, spawner uttafor byen man signa opp, og får debuffen ''Traitor'' og kan drepes av sine egne i 15 minutter.

Genialt.

Skrevet

- 2 minutter uten å ha vært i PVP combat, så får man en debuff, som reduserer honor med 50%.

- 2 minutter til uten å ha vært i PVP combat, så får man enda en debuff, som tar bort honor gains.

- 1 minutt til etter det, så blir man kicka fra AV, spawner uttafor byen man signa opp, og får debuffen ''Traitor'' og kan drepes av sine egne i 15 minutter.

Genialt.

Haha.. Den med Taitor er jeg enig.

Uansett så vet jeg at Blizzard jobber med å utvikle Av..

De burde vel uansett kunne finne en løsning på Botting generelt snart, for det styrer alt av økonomi osv. på stort sett alle server per dag's dato.

Skrevet
Så utrolig koselig at du lot være å linke noe informasjon om den da.

Beklager hvis flere ble forvirret av dette, men det er altså et forslag fra meg og ikke et faktisk trekk fra Blizzard. Jeg antok dette kom fram av det jeg skriver under "sitatet"...

Jeg ser selvsagt for meg at dette kommer i tillegg til deserter debuffen man har i dag, og gjelder kun dersom BG avsluttes og man har inactive debuffen som en følge av at man har blitt rapportert. Kanskje burde man også ha hatt den i feks 5 minutter, sånn at man alltid har tid til å kvitte seg med den før BG stenger.

Jeg har problemer med å skjønne endel av argumentene mot dette - det vil i mine øyne gjøre det direkte ulønnsomt å leeche, og har ingen direkte ulemper så lenge man ikke er den som leecher selv!

Jeg mente ikke deg. Jeg mente utsagnet til yavel. :)

Skrevet

Genialt.

Dessverre er den første delen litt teit, ettersom det hender at folk som f.eks. beskytter ett tårn/bunker eller en graveyard som ikke kommer i PvP-combat på en stund. Derimot den siste likte jeg godt :D Er ett par fra min server som jeg kunne tenkt meg å ganke litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...