Gå til innhold

Forslag til tv kort med mpg4 og støtte for DVB-C (canal digital)

phun-ky

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg holder på å sette opp min HTPC (igjen...), og i den anledning lurer jeg på om det finns et tv kort som støtter DVB-C (digitalt bakkenett , hvis det er det canal digital har) og mpg4?

Hadde vært et veldig stort pluss hvis det støttet Linux ;) /mythtv/

Og det hadde vært kjekt hvis noen anbefalt et skjermkort som passer til dette TV -kortet ;)

oh, og en ting til, skjermkortet må ha HDMI utgang.

På forhånd takk!!

EDIT: oppdatert til DVB-C

Endret av phun-ky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canal Digital har ikke et bakkenett... De har satelitt og kabel.

Bakkenett (DVB-T): Signal tatt inn med bordantenne/luftantenne

Satelitt (DVB-S): Signal tatt inn med parabolantenne

KabelTV (DVB-C): Signal tatt inn med kabelanlegg, vanligvis via et "hull i veggen".

Nå... Igjen... Hva er du ute etter? :)

-C-

Skrevet

hm. jeg får digital tv fra kanal digital, fra "hull i veggen" igjennom en coaxial som går til en hd dekoder med kort fra canal digital.

here we go:

"Jeg holder på å sette opp min HTPC (igjen...), og i den anledning lurer jeg på om det finns et tv kort som støtter DVB-C (hvis det er rett (se over) ) og mpg4"

Skrevet

Ja det fins mottakere for digital kabeltv fra Canal Digital :)

For en plugandplay-løsning kan du se nermere på FireDTV fra Digital-Everywhere. Men er usikker på om de støtter HD over DVB-C ennå. Ikke at det er så mye innhold å velge blant ;)

-C-

Skrevet

men går det ikke ann å bare bruke den standard dekoderen som Canal Digital gir oss? og så bruke HDMI fra dekoderen til HTPCen og så til tven? eller er jeg på jordet?

Skrevet

hm, tror jeg har tenkt litt feil. det beste ville vært hvis det var hdmi på skjermkortet, da det er skjermkortet som skal levere bilder og ikke tvkortet direkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...