Gå til innhold

Bærbar (HP Pavilion) bruker 20 år på å starte opp (Ubuntu 7,10)


Anbefalte innlegg

Nylig installert Ubuntu 7,10 på en bærbar pc. Ting fungerer ganske bra, men den bruker veldig lang tid fra jeg slår på til innloggingsskjermen kommer opp. Etterpå går alt ganske raskt. Syntes det er ganske rart, for jeg har installert Ubuntu 7,10 på en gammel maskin som er mye treigere, og den bruker ikke såpass lang tid, og på den stasjonære pc-en min bruker bare ett øyeblikk.

 

Laptop specs:

HP Pavilion ze2358EA

CPU: AMD Turion 64 Mobile 1600MHz

RAM: 512MB (-128MB delt skjermkortminne)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I grub velger du 'e' for edit og tar bort splash og quiet som oppstartsalternativer. Så kan du ihvertfall se hva som bruker så lang tid. Ingenting lagres på denne måten. Da må du redigere menu.lst fila :)

Jeg fant quiet i lista og tok det bort før jeg bootet. Da fikk jeg fram kubuntu splashen på skjerm nr. 2 som var tilkoblet da. Tror det tok litt mindre tid da, men ellers så har det alltid brukt lang tid. Fant ikke splash i lista.

 

hvis du kun har ubuntu på maskinen må man vel også avbryte nedtelling (3...2...1) for å få opp grub-menyen, for å kunne trykke 'e' tasten

Har både ubuntu og kubuntu nå. Installerte ubuntu først, så installerte jeg kubuntu-desktop og kde.

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...