Gå til innhold

Førstegangstjeneste for gammel til neste år?


0l3M

Anbefalte innlegg

Jeg var idag inne til førstegangstjeneste og fikk utsatt et år igjen pga jobb.

 

Jeg hadde ikke trodd det var så vanskelig å dimme, de ville ikke la meg dimme. Jeg har dårlig syn, jeg må ha linse på det ene øyet, men bruker den ikke ofte fordi jeg blir utslitt i øyet og får hodeverk. Dette er noe som stemmer og jeg sliter faktisk med det. I tillegg har jeg åsså pollen allergi som kan bli ganske ille om vår/sommer. Jeg prøvde å forklare dette mange ganger, men de ville ikke la meg gå. Jeg var åsså hos psykolog, fordi jeg har noen gode grunner til dette.

 

Alle andre jeg kjenner har sluppet på ting de ikke engang feiler, åsså blir jeg nekta å slippe. Synes igrunn det er ganske rart, jeg har faktisk noen grunner til at jeg kommer til å slite.

Må man være halveis død eller blind får å slippe unna?

 

Til neste år fyller jeg 24år, er det noen som tror jeg vil få enda en ny innkallelse?

 

Og til dere som mener dette er klaging og sutring kan bare holde kjeft, jeg er i toppform og driver med to veldig harde sporter. Så jeg er ikke noe slappfisk som bare sitter å spiller hele dagen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil ikke tro militæret bør være så ille hvis du driver med det du kaller hard sport. du lever vel ellers også? har du ikke de samme problemene når du driver idrett? og siden problemene ikke hindrer deg i å drive med sport hvorfor skulle det hindre deg i militæret? er da mye man kan gjøre der som ikke krever all verdens innsats.

 

Det er sant som det sies, noen er faktisk redd for å forlate skjørtekanten til mor ;):p

Lenke til kommentar
Til neste år fyller jeg 24år, er det noen som tror jeg vil få enda en ny innkallelse?

 

Og til dere som mener dette er klaging og sutring kan bare holde kjeft, jeg er i toppform og driver med to veldig harde sporter. Så jeg er ikke noe slappfisk som bare sitter å spiller hele dagen :)

 

 

Kommer nok en innkallelse til.

Som du sier, du er i toppform. Da er det naturlig at forsvaret vil ha deg inn.

Du er vernepliktig til du er 44år, så de slipper deg nok om 20år senest.

Lenke til kommentar

Jeg løper ikke rundt i skogen hele dagen, og skulle jeg få noe problemer her hjemme med linsa eller noe er det jo ikke noe problem. Men det er faktisk det hvis jeg er ute i militæret.

 

Jeg ser på militæret her i landet som fullstending bortkasta, og jeg kan nesten garantere at dere som har vært i militæret ikke er noe bedre i form og ikke kan noe mere en andre som ikke har vært i militæret. Jeg har mange familiemedlemmer som er oppi 40-50 årene som har vært inne, å det sier det er et bortkasta år av livet. Alt er bare tull og de har ikke lært noe nyttig.

 

Til neste år fyller jeg 24år, er det noen som tror jeg vil få enda en ny innkallelse?

 

Og til dere som mener dette er klaging og sutring kan bare holde kjeft, jeg er i toppform og driver med to veldig harde sporter. Så jeg er ikke noe slappfisk som bare sitter å spiller hele dagen :)

 

 

Kommer nok en innkallelse til.

Som du sier, du er i toppform. Da er det naturlig at forsvaret vil ha deg inn.

Du er vernepliktig til du er 44år, så de slipper deg nok om 20år senest.

 

 

Jeg er i toppform når det gjelder trening ja, men som du ser jeg skrev, så har jeg åsså psykologiske gode grunner til å slippe.

Lenke til kommentar
jeg sitter faktisk og tenker; slutt å sutre... buhu, psykologiske forhold, det er noe man må takle påsan... med mindre du deler med oss hva du har sagt til psykologen din, og ikke bare skriver "pga de tingene jeg sa til psykologen" er det få her som kan "hjelpe deg".

tenkte det samme selv.

Lenke til kommentar

Så gi meg en god grunn til at folk skal inn da?

Jeg regner med dere 2 har vært inne, tror dere at dere er bedre og tøffere en andre fordi dere har vært inne?

 

Norge er faktisk et av de eneste landene hvor folk blir tvingt inn. Og skulle det først bli krig her i Norge må de sannsynligvis be England eller USA om hjelp.

Endret av Kre99
Lenke til kommentar

Har hvert i militæret selv? ja. disser deg fordi du ikke har hvert i militæret? nei.

Disser deg fordi du er redd for noe som ikke er skummelt? kanskje ;)

 

Ingen som har sagt at men blir tøffere eller kulere av å svime rundt i militæret.

Ser bare ikke grunnen til at det skulle være så farlig å dra i militæret. Det er da digg å komme bort litt å gjøre noe annet. Man kan gjøre det beste ut av det. Dessuten slipper man nesten å tenke selv et helt år.

 

Man møter mange nye mennesker, lærer å samarbeide med andre bedre og "best av alt" man finner ut hvordan man fungerer når man ligger ute i skogen og fryser rævva av seg på øvelse.

Militæret kan være en kul opplevelse å ha med seg i livet. Jeg gikk frivilllig inn i militæret på grunn av jobb mangel for øyeblikket og jeg hadde lyst til å finne på noe annet enn å dingle hjemme og se etter jobb. nesten som et fri år (uten fri da selvfølgelig) :p

 

Vil ikke si jeg angrer på oppholdet.

Lenke til kommentar
Har hvert i militæret selv? ja. disser deg fordi du ikke har hvert i militæret? nei.

Disser deg fordi du er redd for noe som ikke er skummelt? kanskje ;)

 

Ingen som har sagt at men blir tøffere eller kulere av å svime rundt i militæret.

Ser bare ikke grunnen til at det skulle være så farlig å dra i militæret. Det er da digg å komme bort litt å gjøre noe annet. Man kan gjøre det beste ut av det. Dessuten slipper man nesten å tenke selv et helt år.

 

Man møter mange nye mennesker, lærer å samarbeide med andre bedre og "best av alt" man finner ut hvordan man fungerer når man ligger ute i skogen og fryser rævva av seg på øvelse.

Militæret kan være en kul opplevelse å ha med seg i livet. Jeg gikk frivilllig inn i militæret på grunn av jobb mangel for øyeblikket og jeg hadde lyst til å finne på noe annet enn å dingle hjemme og se etter jobb. nesten som et fri år (uten fri da selvfølgelig) :p

 

Vil ikke si jeg angrer på oppholdet.

 

Bra svar.

 

Og de som har vært inne er nok bedre enn de som ikke har vært inne på militære ferdigheter ;)

Men det betyr ikke at man er et bedre menneske.

Men et år i forsvaret er verdt det, og noe jeg selv mener at mann bør oppleve, er bare snakk om et år av alle de årene mann har til disp i løpte av livet.

Lenke til kommentar
Har hvert i militæret selv? ja. disser deg fordi du ikke har hvert i militæret? nei.

Disser deg fordi du er redd for noe som ikke er skummelt? kanskje ;)

 

Ingen som har sagt at men blir tøffere eller kulere av å svime rundt i militæret.

Ser bare ikke grunnen til at det skulle være så farlig å dra i militæret. Det er da digg å komme bort litt å gjøre noe annet. Man kan gjøre det beste ut av det. Dessuten slipper man nesten å tenke selv et helt år.

 

Man møter mange nye mennesker, lærer å samarbeide med andre bedre og "best av alt" man finner ut hvordan man fungerer når man ligger ute i skogen og fryser rævva av seg på øvelse.

Militæret kan være en kul opplevelse å ha med seg i livet. Jeg gikk frivilllig inn i militæret på grunn av jobb mangel for øyeblikket og jeg hadde lyst til å finne på noe annet enn å dingle hjemme og se etter jobb. nesten som et fri år (uten fri da selvfølgelig) :p

 

Vil ikke si jeg angrer på oppholdet.

 

 

Det handler om hvor du havner hen. Det er derfor det er så mange forskjellig oppfatninger, noen opplever å få en meningsløs tjeneste mens andre får virkelig vært med på mye. dessverre er det slik i dag at mange får disse unødvendige kontor og støttefunskjonene. Og da kan man spørre seg om det er verdt det. Etter min mening får du svært lite ut av det, og det kunne være like greit å skippe hele greia.

 

Du gikk inn med en god innstilling, og fikk sikkert en variert og god tjeneste med mye kult. Slike tjenester kan man ha med seg med som positivt. Og det er mange som kunne hatt godt av og hadde trives i sånne tjenester. Men hvis man føler at man bare gjør ting man kunne gjort hjemme for penger så blir det hele så meningsløst at det går på psyken

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg der kristiankh :)

 

 

Jeg fikk åsså utsatt pga jobb.

 

En av de andre store grunnene til at jeg ville hjem igjen når jeg først kom til Oslo var at jeg skulle opp til Nord Norge.

Når jeg faktisk begynte å tenke over dette når jeg kom opp så mista jeg rett å slett hele lysten, jeg hater snø og vinter og har ingen interesse av å til Nord Norge. Jeg kan garantere her å nå at jeg hadde kjeda meg ihjel og garantert blitt gal.

 

Så hvis jeg blir innkalt igjen skal jeg inni Luftforsvaret heller, lenger sør i landet.

 

Når jeg var på innkalling hadde de vaksiner der, noe som jeg nekta å ta bare får å være sta.

Noen som vet om de faktisk kan tvinge deg til å ta disse? Det er jo din egen kropp, og kan ikke skjønne at de kan tvinge deg til det.

Endret av Predatorzx
Lenke til kommentar
Det handler om hvor du havner hen. Det er derfor det er så mange forskjellig oppfatninger, noen opplever å få en meningsløs tjeneste mens andre får virkelig vært med på mye. dessverre er det slik i dag at mange får disse unødvendige kontor og støttefunskjonene. Og da kan man spørre seg om det er verdt det. Etter min mening får du svært lite ut av det, og det kunne være like greit å skippe hele greia.

 

Du gikk inn med en god innstilling, og fikk sikkert en variert og god tjeneste med mye kult. Slike tjenester kan man ha med seg med som positivt. Og det er mange som kunne hatt godt av og hadde trives i sånne tjenester. Men hvis man føler at man bare gjør ting man kunne gjort hjemme for penger så blir det hele så meningsløst at det går på psyken

 

Vil ikke si at jeg havnet et voldsomt spennende sted og at jeg hadde en sinnsykt kul tjeneste.

Var i garden som vaktgardist, til sammen har jeg stått ute i ca 14 døgn :new_woot: yess!

 

Men det har mye å si om man blir kjent med folk, man får mange nye synspunkt på ting og man vokser mentalt av bare det å møte andre mennesker.

 

Kunne helt sikkert valgt å droppe hele greia jeg også, hatet MYE når jeg var inne. Det er det året av mitt liv som har gått tregest.

Men når man ser tilbake på det har det faktisk skjedd endel kult selv om tjenesten var for det meste treg. Man husker kun det som var gøy og glemmer som regel alt det som var ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...