Gå til innhold

DAEMON tools - Hvordan bruke det?


Heine M

Anbefalte innlegg

Jeg har lasta ned DAEMON tools, men nå må jeg bare finne ut hvordan man bruker den til å slippe å sette i cd`n til spill hele tida. Strever med dette, har sett etter filmer på youtube osv.. men fant ikke noe særlig godt beskrivende. Er det noen som kan gi meg en veldig nøyaktig beskrivelse, eller har en link til en god beskrivende film? :hmm:

Endret av Heine M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DAEMON Tools supports the following image files:

 

* b5t (BlindWrite images)

* b6t (BlindWrite images)

* bwt (BlindRead images)

* ccd (CloneCD images)

* cdi (DiscJuggler images)

* cue (Cue sheets)

* iso (Standard ISO images)

* mds (Media Descriptor Files)

* nrg (Nero images)

* pdi (Instant CD/DVD images)

* isz (Compressed ISO images)

Lenke til kommentar
Men jeg vet ikke hvordan jeg komprimerer filene på en cd til en iso - fil... Heelp.. ??? :hmm:

Last ned Alcohol 120% (prøveversjon)

Velg Image Making Wizard (øverst)

Velg CD rom

Merk ruten skip reading errors

Trykk på Next

Så velger du kor du skal lagre filen(e).

Det ska då kome opp at det er noko feil, etter at dei er kome opp minst 5 gongar, kan du avbryte. Når du blir spurd om å slettte filena så trykke du på nei.

Så har du dei filane du treng.

 

Merk: Av og til kjem det ikkje opp at det er noko feil. Då må du berre venta til han har holdt på ei stund, så avbryt du.

 

 

Håper du forstod dette, ellers kan du jo berre spørra kva du lure på.

Lenke til kommentar

Jepp, fordi du ikke får det til på første forsøk er Daemon Tools noe dritt. :thumbup:

 

Hvis det ikke er verre enn at spillet må være i stasjon D - noe jeg forøvrig synes er merkelig - kan du prøve å endre navnet på det virtuelle DVD-drevet til å hete D. Det kan endres under datamaskinbehandling.

Lenke til kommentar
Er det INGEN her som kan hjelpe? Daemon tools må være noe dritt...
Ingen andre programmer vil overskrive cd-romstasjonen din så ikke kall det dritt før du vet hva du prater om. Frister ikke å hjelpe negative folk, men jeg skal prøve å være snill.

min datamaskin - andre musetast - behandle - andre musetast på cd/dvd-rom - endre stasjonsbokstav - e:/f:/g:/h:/whatevah: .... andre musetast på iso-rom - endre stasjonsbokstav - d:

Lenke til kommentar
Er det INGEN her som kan hjelpe? Daemon tools må være noe dritt...
Ingen andre programmer vil overskrive cd-romstasjonen din så ikke kall det dritt før du vet hva du prater om. Frister ikke å hjelpe negative folk, men jeg skal prøve å være snill.

min datamaskin - andre musetast - behandle - andre musetast på cd/dvd-rom - endre stasjonsbokstav - e:/f:/g:/h:/whatevah: .... andre musetast på iso-rom - endre stasjonsbokstav - d:

 

Takker :D

Endret av Heine M
Lenke til kommentar
Etter du har startet programmet kommer det opp et rødt ikon på oppgavelinjen, like ved klokken. Høyreklikk på det > Virtual CD/DVD-ROM > Device 0: > Mount image. Deretter finner du den fila du vil mounte.

 

Evt bare venstreklikk > Device 0: og velg imagefila.

 

Litt enklere. ;)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...