Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP restarter under oppstart.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettopp oppgradert PC`n med nytt kabinett, hovedkort, RAM og strømforsyning.

Det er 4 HDD, så jeg byttet den jeg kjørte som C: med den jeg kjørte som F: for å slippe å formatere under installasjonen (ny C: var tom).

Kjørte XP installasjon, installerte drivere og anti-virus, installerte grafikkkort-drivere til sist (noe dumt, kom jeg på etterpå).

Tidlig i nvidia installasjonen ber den om at jeg restarter, noe jeg trykket ok på.

Jeg kjørte virusjekk samtidig, dette førte til at jeg fikk 'end now' box opp og grafikken på skjermen var på trynet.

 

Når PC`n restarter nå, så får jeg spørsmål om å kjøre safe mode osv, men samme hvilket valg jeg gjør så restarter pc`n igjen mens xp startes (blinker en bluescreen, ser ikke hva som står). Det samme skjer når jeg forsøker å starte installasjonen igjen. Jeg har forsøkt å kjøre Fedora via CD, men dette låser seg under oppstart.

 

Har forsøkt å koble av en og en HDD uten at det hjalp.

 

Noen som har noe forslag? Jeg står helt fast... Kan det være grafikk-kortet?

 

På forhånd takk. Amund.

Endret av Ploppelopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har nettopp oppgradert PC`n med nytt kabinett, hovedkort, RAM og strømforsyning.

Det er 4 HDD, så jeg byttet den jeg kjørte som C: med den jeg kjørte som F: for å slippe å formatere under installasjonen (ny C: var tom).

Kjørte XP installasjon, installerte drivere og anti-virus, installerte grafikkkort-drivere til sist (noe dumt, kom jeg på etterpå).

Tidlig i nvidia installasjonen ber den om at jeg restarter, noe jeg trykket ok på.

Jeg kjørte virusjekk samtidig, dette førte til at jeg fikk 'end now' box opp og grafikken på skjermen var på trynet.

 

Når PC`n restarter nå, så får jeg spørsmål om å kjøre safe mode osv, men samme hvilket valg jeg gjør så restarter pc`n igjen mens xp startes (blinker en bluescreen, ser ikke hva som står). Det samme skjer når jeg forsøker å starte installasjonen igjen. Jeg har forsøkt å kjøre Fedora via CD, men dette låser seg under oppstart.

 

Har forsøkt å koble av en og en HDD uten at det hjalp.

 

Noen som har noe forslag? Jeg står helt fast... Kan det være grafikk-kortet?

 

På forhånd takk. Amund.

 

Samme skjedde på meg engang. Vet ikke hvorfor men når jeg starta så restarta den hele tiden. Så jeg reinnstalla pc en og da fungerte det.

Lenke til kommentar
Samme skjedde på meg engang. Vet ikke hvorfor men når jeg starta så restarta den hele tiden. Så jeg reinnstalla pc en og da fungerte det.

 

Problemet er jo at jeg ikke får reinstallert...

Den rebooter når det står Starter Windows i installasjonsbildet; Før jeg får formatert osv.

Lenke til kommentar

Etter å ha koblet fra disker og resatt bios ser det ut til å gå bedre.

Men når jeg da starter opp igjen med disker i, så begynner det å lukte svidd...

 

Klarer ikke å identifisere hvor lukten kommer fra, men ser ikke ut til å være skjermkort.

Da er det vel egentlig bare hovedkortet som kan være synderen?

Vifter, disker, stasjoner eller PSU skal vel ikke kunne produsere slikt?

 

(3 dager uten egen PC, panikken brer seg).

 

Edit: Hovedkortet er et ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI. Post skjermen viser 00, så da skal det vel ikke kunne være det?

Endret av Ploppelopp
Lenke til kommentar

ting skal ikke lukte svidd. enkelt å greit. da er det en kortslutning en eller annen plass.

du har ikke glemt en skrue bak hovedkortet ?

test skjermkortet på en annen pc om du har mulighet.

ta ut alle ledninger og bare koble til det du trenger for å boote opp og innstalere.

 

når du innstalerer : først hk drivere så skjermkort og så resten. du kan vente med virusprog. til slutt for den vil alltid begynne å mase.

 

siden grafikken ble forverret før du reastartet kan det være skjermkortet, men hvordan virker det når du er i biosen og sånt. er bildet reint og fint ?

Lenke til kommentar
du har ikke glemt en skrue bak hovedkortet ?

 

Tenker du da på festene? Er et feste jeg ikke har brukt ettersom jeg var tom for skiver, men det skal da ikke ha noe å si??

Skjønner ikke helt hva du tenker på her.

EDIT: Hjernen er vist litt treg i dag... Nei, det ligger ingen skruer bak HK :p

 

Klart jeg skulle att skjermkortet før alt annet, men fikk et akutt tilfelle av gullfisk hjerne.

 

I bios er alt av skjermbilder perfekt.

Endret av Ploppelopp
Lenke til kommentar
du har ikke glemt en skrue bak hovedkortet ?

 

Nei, det ligger ingen skruer bak HK :p

 

I bios er alt av skjermbilder perfekt.

 

prøv å bytt hdd til en annen og se om du kommer inn i installasjons vinuet.

 

hehe hadde en kompis som klarte å glemme en skrue bak hk. kan si det kortet røyk ganske fort.

 

logoen til hk kommer vel også i farger?

 

om du kommer inn med en ny disk kan du prøve å koble den c - en i en annen pc og formatere den der eller slette hele partisjonen. men du burde finne ut hvor den svidde lukten kommer fra først.

Lenke til kommentar

Lukten er nå identifisert. Det var en minnekort leser som hadde tatt natten.

 

Fjernet den og starter opp, alt går som smurt.

Formaterer en disk, kjører windows oppdateringerog installerer noe annet småtteri, velger å restarte, gjør noen små endringer i BIOS (fjerner floppy disk, osv.).

Når Windows igjen skal starte er det samme problemet tilbake; Får beskjed om at det ikke ble stengt riktig sist, safe mode osv, så rebooter maskinen... Den uendelige loopen...

 

Noen som har noen tanker om hva dette kan være?

Tipper problemet blir løst ved å resette bios, men kan jo ikke gjøre det hvergang jeg restarter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...