Gå til innhold

NAD T754 eller Harmankardon AVR !45?


Anbefalte innlegg

Hva ville dere valgt hvis det viktigste kriteriet er at lydkvalitet "stereo musikk" er det viktigste samtidig som surround er ønskelig???? folk som sikter til at man da må separate annlegg kan spare seg.. Jeg ønsker bare å få vite hvilke av disse som erfarings messig gjør en generelt god jobb...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til mine PSB IMAGE T55

 

Image T55 Tower Specifications

 

Frequency Range

On Axis @ 0° ±1.5dB 45-20,000 Hz

On Axis @ 0° ±3dB 32-23,000 Hz

Off Axis @ 30° ±1.5dB 45-10,000 Hz

Lf Cutoff -10dB 28 Hz

Sensitivity

1w (2.83V) @ 1m, IEC-filtered Pink Noise, C-weighted

Anechoic Chamber 91 dB

Typical Listening Room 93 dB

Impedence

Nominal 6 Ohms

Minimum 4 Ohms

Input Power

RMS, Clipping < 10% of the Time

Recommended 10-175 Watts

Program 125 Watts

Acoustic Design

Tweeter (Nominal) 1" (25mm)

Aluminium Dome with Ferrofluid

Woofer (Nominal) 2 x 6 1/2" (165mm)

Injection Molded

Metalized Polypropylene Cone

Rubber Surround

Crossover 2,500Hz, B3; 500Hz, LR4

Internal Volume Design Type 1.56 cu ft (43.7 liter)

Bass Reflex

2 x 2" Front Port

Video Shielded

 

Jeg har nå fått låne en NAD fra hifiklubben i oslo og har omomtrent ikke gjort noe annet enn å smile i 3 timer!!!:-) Den spiller de fleste sjangere av musikk så dynamisk og rått.. At det er stor forskjell på stereo og surround forsterkere har jeg jo både trodd, erfart og fått høre her. Men nå har jeg derimot skjønt at det ikke trenger å stemme heller:-)

 

Nå lurer jeg jo bare på om hk sine kan være like bra eller til og med bedre??

Lenke til kommentar

Tror nok PSB passer best sammen med H/K forsterkere, lyd karakteren er vel mere lik H/K enn Nad i PSB Image serien. Dog så er den er ikke så kraftig, men tror det holder.

 

Men har du Harman/Kardon AVR 145 nå? eller skal du kjøpe brukt? For den selges vel ikke mere.

H/K AVR 245 er på tilbud til 4.995,- hos Oslo Hifi Center

Den har litt mere krefter og er oppgitt til å yte 7x50watt.

Den er også en del tyngere enn forgjengeren.

Så om det var meg tror jeg at jeg hadde valgt AVR 245.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Okey! Så selv om naden spiller sinnsykt dynamisk og bra, utrolig bra faktisk. Så tenker du at Hk spiller enda bedre?? Med bra mener jeg at bassen er fyldig og fast/presis mellom tonen og diskanten er noe av det bedre jeg til og med husker og ha hørt fra da jeg hadde hk 970.. jeg har aldri hatt anlegg i superklassen, men jeg er alikevel veldig klar over hva mine øre bedømmer som balansert og bra. Grunnen til de hyppige spm mine her på forumet, skjyldes det at jeg er voldsomt kravstor men med en lommebok som ikke akk er så stor... Det andre er at jeg jo nå er sykt imponert over servicen hifiklubben gir ved å låne ut sine produkter. Det er jo ikke muligheten for det hva det angår hk og hifi senterkjeden så vidt jeg vet.. Det er derfor jeg må spørre så mye! Jeg er også veldig glad for alle svar, unskjyld om jeg repeterer ting eller virker misfornøyd...

 

Jeg må bare vite at min neste investering og siste på en stund, faller i smak og at det er bra:-)

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror H/K spiller bedre sammen med PSB, men legg merke til tror.

Nå har jeg ikke hørt høyttalerene eller PSB for den sakskyld på verken NAD eller H/K, men har hørt "lydsignaturen" til begge merkene og med det i bakhodet så tipper jeg det.

 

Det beste hadde vært om du fikk låne med det en H/K hjem og testet den også! Så prøv på det før du handler evt høre den i butikken.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...