Gå til innhold

Hva er din OwnIndex?


Anbefalte innlegg

På de fleste nye Polar klokker finnes det som kalles OwnIndex, en form for måling av pulsen din. Nå vet jeg ikke hvor mange som er på denne delen av forumet eller har pulsklokker med ownindex, så får vi se hvordan denne tråden utvikler seg, blir den aktiv, så skal jeg oppdatere den, faller den igjennom så gidder jeg ikke gjøre noe spesielt.

 

Oppgi din ownindex(kanskje du har testet deg flere ganger å sett fremgang?) alder og hvilken sport du driver med.

 

OwnIndex: 40

Sport: sykling

Annet: Har nettopp begynnt å trene etter at halvt års pause/avbrekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

I veiledningen fra Polar om disse testene står det at man ikke skal ha trent den dagen, ha slappet av i en times tid, samt ikke spist på de siste timene. I tillegg tror jeg det ble frarådet å gjøre den om morgenen, men det vet jeg ikke sikkert. Med andre ord er det nesten umulig for meg, og sikkert for mange andre, å få til en slik test under de riktige forholdene.

 

Men dersom du gjør testen med samme forberedelser hver gang, kan du jo i det minste overvåke din egen fremgang selv om du må spise en time før testen og sitter i en stol. Nøkkelen er å gjøre det samme hver gang.

Lenke til kommentar
I veiledningen fra Polar om disse testene står det at man ikke skal ha trent den dagen, ha slappet av i en times tid, samt ikke spist på de siste timene. I tillegg tror jeg det ble frarådet å gjøre den om morgenen, men det vet jeg ikke sikkert. Med andre ord er det nesten umulig for meg, og sikkert for mange andre, å få til en slik test under de riktige forholdene.

 

Men dersom du gjør testen med samme forberedelser hver gang, kan du jo i det minste overvåke din egen fremgang selv om du må spise en time før testen og sitter i en stol. Nøkkelen er å gjøre det samme hver gang.

Trener du 7 ganger i uken og spiser hver eneste time om dagen?

 

Jeg hadde trent og spist heftig mye middag så mye at jeg nesten kasta opp. To timer senere tok jeg testen og fikk level 74. ELITE

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
OwnIndex måler ditt maksimale oksygen opptak (VO2max)

 

Spørsmålet er: hvordan klarer den lille pulsklokka å måle det maksimale oksygen opptaket? Fra tv2-sporten har jeg sett at fotballspillere i oppladningen til seriestart har målt oksygenopptaket ved å jogge på tredemølle mens de puster inn i en "gassmaske" lignende sak. Ledningene til "gassmaska" er koblet til masser av instrumenter, som tilslutt skriver ut en haug med grafer en lege tar hånd om. De måler nok sikkert andre finurlige greier samtidig med tanke på at det nesten kommer en roman med grafer, men jeg er nesten 100% på at det maksimale oksygen opptaket er blant de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...