Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ram er vel 128MB, også har den 2GB med flash.

 

http://www.nseries.com/nseries/v3/media/se...n810_en_R1.html

 

hmm, ser den lister 256MB flash ved siden av rammen, tror det er dedikert swap.

 

eller, etter en smule prat med folk på irc så virker det som den flashen er hvor programmer og slikt blir lagt.

 

det 2GB området blir sett på som en "ekstern" disk. er vist ett SDHC kort som er loddet fast eller noe.

 

rotete greier...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

nei, det er 128MB ram.

 

256MB flash som holder os, installert programvare og filer.

 

2GB som cacher gps kart (og som en også kan lagre filer på om en ønsker det).

 

det er den beste forklaringen jeg kan gi på infoen som nokia har liggende ute.

 

vil tro at HTCen har en viss mengde ram (som jeg sjeldent ser blir oppgitt når det snakkes om telefoner), og en samlet mengde flash for lagring av alle mulige filer, programmer og tilsvarende.

 

det virker som at nokia har tatt det interne designet på N800, loddet fast minnekortet i sporet bak batteriluka, og designet inn ett tastatur.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bestilte en N810 fra CDON på fredag. Valgte denne til fordel for iPod Touch. (Var i utgangspunktet på jakt etter en god mp3-/videospiller, men denne saken her er jo så mye mer!) Den er ikke sendt ennå, så jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Skal skrive en liten review når jeg har fått testa den.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en N810 fra CDON på fredag. Valgte denne til fordel for iPod Touch. (Var i utgangspunktet på jakt etter en god mp3-/videospiller, men denne saken her er jo så mye mer!) Den er ikke sendt ennå, så jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Skal skrive en liten review når jeg har fått testa den.

 

 

Jeg har kjøpt meg N810, har hatt den noen dager nå og er fornøyd med den, har selv en iPod Touch også men jeg synes ikke de to kan sammenlignes.

 

 

Jo, begge har touch skjerm, der synes jeg iPoden er betraktelig bedre en N810 vist du trykker med fingrene, men så er det jo med en ”pinne” på N810 og når du bruker den er den også enkel å bruke.

 

På N810 kan du legge til en mengde med programmer, du kan sitte på skype, pidgin og chatte med andre osv. noe som ikke er mulig på iPoden

 

 

Synes GPS’n til N810 bruker lang tid på å finne satellittene i forhold til min N82 som bare bruker noen sekunder så er den klar til bruk, men den ser bra ut når den først har funnet satellittene.

Endret av Kurt-Angle
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg N810, har hatt den noen dager nå og er fornøyd med den, har selv en iPod Touch også men jeg synes ikke de to kan sammenlignes.

 

Man burde vel kunne sammenlikne de hvis det man først og fremst er ute etter er video og internett, noe som finnes på begge enhetene.

 

Mitt største ankepunkt mot iPod er at man MÅ bruke det forferdelige iTunes-programmet, og at den er ekstremt format-kresen. Kan vel ikke regne med at N810 godtar alle formater heller, men så vidt jeg har forstått, er N810 mye mer medgjørlig på det området enn iPod.

Hvordan er det generelt å se video på N810? Ikke noe hakking eller noe slikt?

Lenke til kommentar

er redd video er ett underfundig område på N8x0...

 

i teorien skulle maskinvaren klare det fint, men i praksis så er det en eller annen "designfeil" ute å går etter hva jeg har forstått, enden på visa er at video ikke får full uttelling av maskinvaren...

 

en må nok kode ned i oppløsning for å få det til å matche maskinen bedre, men når det er gjort skal vist resultatet være høyst akseptabelt. men jeg har ikke hatt noen grunn til å teste ut dette nærmere...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Jeg avbestilte min Nokia n810 fra CDON fordi de ikke veit når de får den inn. Det er jo ingen nettbutikker som har n810 på lager. Hva skyldes dette? Har Nokia trukket den tilbake eller noe slikt? (Deal.no er den eneste butikken som har den på lager. De har for øyeblikket 1 stk. For de andre er det ikke oppgitt noen estimert leveringsdato en gang!)

Lenke til kommentar

vet ikke hva som foregår, men jeg kan med sikkerhet si at nokia ikke har trukket den tilbake. i så fall hadde det vært nyhetsoppslag om det.

 

tror jeg leste noe om at ett prosjekt i england skulle prøvde med utlånte N810 til studenter eller skoleelever der, så det kan være en forklaring hvorfor det er dårlig forsyning for øyeblikket.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Jeg avbestilte min Nokia n810 fra CDON fordi de ikke veit når de får den inn. Det er jo ingen nettbutikker som har n810 på lager. Hva skyldes dette? Har Nokia trukket den tilbake eller noe slikt? (Deal.no er den eneste butikken som har den på lager. De har for øyeblikket 1 stk. For de andre er det ikke oppgitt noen estimert leveringsdato en gang!)

 

Hvis du har lyst på ein N810, så kan du kjøpe min hvis du vil. Er omtrent 2 uker gammel, kjøpte den ifra USA, men kan mappe tastaturet til nordisk oppsett. Si ifra hvis du er interessert i å kjøpe den, prisen er ca 3k

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kjøpte meg en N800 i stedet. Det var egentlig et bedre valg, med to minnekortplasser. Og det beste var prisen: 1300 på finn.no. Funker som en drøm, og med et 16 GB SD-kort som jeg kjøpte på ebay har jeg massevis av plass til film og musikk. Film fungerer helt ypperlig. Bare å installere et program som heter MPlayer. Det spiller så å si alt av interesse (tenker da spesielt på DivX og XviD). Og jeg kan spille gode gamle spill som Monkey Island 1, 2 og 3, Doom og Quake med mer. Strålende fornøyd! Glad jeg holdt meg unna iPod!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg fant ingen spesiell tråd om denne dingsen så jeg prøver her.

 

Er det noen som vet forskjellen på N810 med og uten WiMax? Har den nye versionen (som ikke er kommet i butikken enda?) bedre maskinvare eller noe i den dur?

 

Jeg fant det ut, og det er ingen ting som skiller de om noen andre lurte. Jeg har bestilt en. Gleder meg:)

Endret av Kjelkeskrekk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...