Gå til innhold

W95.CIH (Chernobyl) viruset...Hvordan fjerner jeg dette ??


Anbefalte innlegg

Hei...jeg har fått dette FÆLE viruset på maskinen.

Saken er at det blir informert at det ikke kan infisere XP. Stemmer dette ??

Jeg har søkt maskinen med norton og den finner 5 infiserte filer..men klarer ikke å slette/isolere disse.

Jeg får heller ikke fjernet viruset med KILL_CHI programmet

Når jeg prøver å oppdatere norton,så stopper den under instalasjonen av oppdateringen.

VIRUSADVARSEL kommer opp og det står

"norton antivirus har oppdaget et virus på datamaskinen. C.progra~felles~symant~~virus...0000nav.tmp

Virusnavn: W95.CIH

Utført handling : Kan ikke reparere denne fileen

 

Kan noen hjelpe meg med dette problemet...please :smile:

 

Om jeg prøver å fjerne på feil måte..eller eventuelt hva jeg kan gjøre for å fikse problemet.

 

Vennlig hilsen Mirene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du ikke får fjernet virusinfiserte filer er fordi filene er i bruk, hvis du ikke har kunnskapen til å stoppe de prosesser som holder filene er det beste du kan gjøre å formatere, ikke alle partitioner, men den du kjører systemet fra. Innstalerer Windows fra scratch og innstalere antivirus uten å ha accesert de andre partitionene som kan være infiserte. Dermed kjører du antivirusprogrammet og fjerner virusene.

 

Det finnes bedre måter å fjerne virus på, men jeg har sett alfor mange slite med maskinene sine etter virusfjerning til at jeg vil anbefale disse metodene.

Lenke til kommentar
Jeg får jo ikke fjernet viruset med  W95.CIH  programmet

 

les innlegget mitt igjen og gi meg eventuelt svar på hvordan jeg skal få fjernet det...eller om jeg har gjort noe galt,når jeg prøver å fjerne viruset

 

PS  : jeg formaterer IKKE over 300 GB  !!!!

Det kan bli følgene om du ikke klarer å fjerne virusene på noen annen måte, da må du formatere. Men du trenger ikke formatere alle partisjonene bare c.

Det du kan prøve på er å starte i sikker mode, så kan du prøve å fjerne virusene den veien. Er ikke noen programer og drivere som kjører da?

Prøv om det går, har aldri hatt virus på min pc eg så eg er ikke 100% sikker om det går ann på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...