Gå til innhold

A7V8x


guttorm

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et asus a7v8x hovedkort med kt400 brikkesettet.Minnet er pc3200 2x512 mb TwinMOS.Når jeg kjører noe som maskina må jobbe litt med,så fryser den med en gang,liksom bilde fryser fast i skjermen,og alt står i syv steiner :cry: .Har to ram brikker,har prøvd å kjøre dem single,og har testet begge i alle tre bay`ene,ingen forskjell,når dem står single så fryser den tidligere.

 

Det er ikke skjermkortet,jeg har testa flere av dem,og d er samme resultat.

 

Har hørt at det KT400 brikkesettet er svært ustabilt,men vet ikke om dette stemmer :shrug:

 

Syns liksom at d virker som et ram problem,men rart at begge de nye brikkene skulle være broken.?

 

Noen som har forslag?,need some help here!

 

Ps,tempraturen er fin ,både på CPU og RAM!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må definnetivt prøves killer,bare synd d ligger fjorten dager frem i tid,er på jobb ser du.

 

Vi har akkurat samme delene,så jeg må nå klare å søke meg frem til feilen.

 

Bildet fryser etter ca 15 sek,vist jeg prøver og spille et spill feks...

Desto lenger maskina har stått på,desto verre blir det,den klikker bare tidligere.Hvor bilde fryser varierer.....det er liksom hvor mye maskina jobber med,som avgjør klikken...

Lenke til kommentar

Siden vi har samme delene skulle jeg tro at en oppjustering av volten på AGP porten til 1.7V skulle løse dine problemer. La meg få et svar når du har fått prøvd dette.

 

Denne feilen tror jeg skriver seg fra en svakhet i KT400's brikkesett, i forhold til kort basert på ATI's RADEON™ 9700 PRO Visual Processing Unit (VPU). Etter å ha lest om dette spesielle problemet i flere av forumene på nettet, ser det ut til at ”mitt” forslag løser problemet for ca 99% av brukerne.

Lenke til kommentar
Hei jeg har et asus a7v8x hovedkort med kt400 brikkesettet.Minnet er pc3200 2x512 mb TwinMOS.Når jeg kjører noe som maskina må jobbe litt med,så fryser den med en gang,liksom bilde fryser fast i skjermen,og alt står i syv steiner :cry: .Har to ram brikker,har prøvd å kjøre dem single,og har testet begge i alle tre bay`ene,ingen forskjell,når dem står single så fryser den tidligere.

 

Det er ikke skjermkortet,jeg har testa flere av dem,og d er samme resultat.

 

Har hørt at det KT400 brikkesettet er svært ustabilt,men vet ikke om dette stemmer :shrug:

 

Syns liksom at d virker som et ram problem,men rart at begge de nye brikkene skulle være broken.?

 

Noen som har forslag?,need some help here!

 

Ps,tempraturen er fin ,både på CPU og RAM!

 

A7V8x støtter bare 1 pc3200 brikke om gangen. I tillegg så sier asus at pc3200 brikker som skal brukes på dette hovedkortet må være fra en av flere spesifiserte produsenter. Tror ikke twinmos ligger på den lista.

Lenke til kommentar

RAZ skrev

A7V8x støtter bare 1 pc3200 brikke om gangen. I tillegg så sier asus at pc3200 brikker som skal brukes på dette hovedkortet må være fra en av flere spesifiserte produsenter. Tror ikke twinmos ligger på den lista.

 

Dette stemmer ikke. Jeg bruker 2 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 brikker uten problem. 1.7v på AGP løste alt, og kortet går helt stabilt nå.

Lenke til kommentar

Jeg leste også i manualen at den bare støtter en pc3200 brikke,men tror det var opp til 512MB ram.Uansett så har jeg jo prøvd og kjøre en av dem singel,og problemene var det samme.Nei jeg får prøve volten :wink:

 

Men uansett så får vi altfor lite info om produktene på de pc shop sidene i norge.Di kan ikke forvente at vi skal laste ned manualen og lese den på 15 forskjellige hovedkort,når vi lurer på og kjøpe oss et nytt.

 

Viste dere at på A7V8x med glan osv ikke kan settes opp i raid på den gamle måten,da må en ha s-ata disker,og di vokser jo ikke akkurat på trær om dagen.En kan sette en disk opp i raid,men hva er nå vitsen med det?

 

Nei jeg syns det er helt elendig info,det burde hete s-ata raid,og ikke bare raid i infoen om produktet.

 

Hva mener dere? :shrug:

Lenke til kommentar
RAZ skrev
A7V8x støtter bare 1 pc3200 brikke om gangen. I tillegg så sier asus at pc3200 brikker som skal brukes på dette hovedkortet må være fra en av flere spesifiserte produsenter. Tror ikke twinmos ligger på den lista.

 

Dette stemmer ikke. Jeg bruker 2 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 brikker uten problem. 1.7v på AGP løste alt, og kortet går helt stabilt nå.

 

Det var bra, jeg tok ikke sjangsen på å prøve det.

Lenke til kommentar
Saken er at jeg har to brikker,jeg har kjørt dem både single og begge på en gang,og jeg har prøvd dem i alle bay`ene,OK? :yes:

 

Jeg bare sier det som er offisielt fra Asus. Brikkene dine er ikke offisielt godkjent for a7v8x. 256 mb fra twinmos er godkjent. At killer fikk dette til å fungere kan ha å gjøre med at han kjører 256mb brikker. Jeg fikk heller ikke med meg at du hadde et radoen9700 pro kort som mange har hatt problemer med å få kjørt på dette hovedkortet. Og siden du hadde testet flere skjermkort og problemet var det samme så gikk jeg ut i fra at ikke agp porten var problemet. Jeg forstår ikke at å øke volten til agp skal fikse ram-problemene dine.

 

Det beste hadde kanskje vært om du hadde fått testet en 256 pc3200 brikke fra f.eks TwinMOS.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Mpx har sendt meg en 512MB pc 3200 brikke av typen Apacer.Når jeg får slengt den i så vil d sikkert vise om det er TwinMOS en min som er problemet.

For alt del Raz d kan godt være du har rett,er takknemelig for hjelp jeg :yes:

 

Huff når jeg har betalt den brikka så har jeg brukt 3900 kr på ram,d er smick bad :( Men de lovet meg at jeg skulle komme godt ut av det,God service av mpx foresten :)

 

Når det gjelder det andre skjermkortet jeg testa kan d godt være killer som har rett,pga at orginalinnstillingene til volten på agp porten har stått på det samme hele tiden.Dermed kan jeg ha fått det samme problemene med det kortet.

 

 

Uansett så er jeg ikke happy med 512 MB ram,jeg får gå over til pc2700 ram,siden hovedkortet ikke støtter mer en en brikke av pc3200.

Lenke til kommentar
Mpx har sendt meg en 512MB pc 3200 brikke av typen Apacer.Når jeg får slengt den i så vil d sikkert vise om det er TwinMOS en min som er problemet.

For alt del Raz d kan godt være du har rett,er takknemelig for hjelp jeg :yes:  

 

Huff når jeg har betalt den brikka så har jeg brukt 3900 kr på ram,d er smick bad :( Men de lovet meg at jeg skulle komme godt ut av det,God service av mpx foresten :)  

 

Når det gjelder det andre skjermkortet jeg testa kan d godt være killer som har rett,pga at orginalinnstillingene til volten på agp porten har stått på det samme hele tiden.Dermed kan jeg ha fått det samme problemene med det kortet.

 

Uansett så er jeg ikke happy med 512 MB ram,jeg får gå over til pc2700 ram,siden hovedkortet ikke støtter mer en en brikke av pc3200.

 

Det er bra av mpx! Bra service! Og når det gjelder apacer er den ifølge asus godkjent for bruk på a7v8x :)

 

Apacer PC3200(DDR400) 512MB 77.10736.464

Lenke til kommentar

Jeg hadde A7V8X kortet tidligere, og bildet bare frøs uansett hva jeg stillte av volt på biosen, og uansett bios som jeg hadde. Har et 9700 pro kort, og de går dårlig sammens med det hovedkortet. Er også enig i at supportsidene til Asus er helt ræva. Hadde tidligere 2 stk 3200 512mb rambrikker, og de passet plutselig ikke når jeg leste manualen. Men på infosidene om kortet, stod det at jeg kunne bruke to slike brikker. Byttet nettbutikk fra Norek/Komplett til MPX, hvor sistnevnte også bytter A7V8X-kortet hvis du ikke får det til å funke, til et annet kort som funker. Sitter nå med et ekstra A7V8X som jeg ikke fikk bytte. MPX ga meg det rådet å kjøpe et A7N8X kort som funker som bare det. Har ikke hatt noe problemer, og roser MPX for all service og medlidenhet med meg, pga av alle problemene jeg hadde.

 

KJEMPESERVICE MPX ! ! !

Lenke til kommentar

Burde muligens lese innlegget til guttorm litt bedre. Siden det var snakk om A7V8X kort som fryser, tenkte jeg med en gang på svakheten dette kortet har mot grafikkort basert på RADEON og det står ikke klart om det er RAM eller grafikkortet som er årsaken til hans problem.

 

til raz:

Det å stille opp AGP porten til 1.7V har vært vellykket for mange. Ta en titt på andre slike forum, så vil det se at dette virker for svært mange.

 

Til guttorm

Jeg benytter 2 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 brikker og ikke 256 som jeg kom i skade for å skrive (går litt fort av og til).

Håper ditt problem lar seg løse.

 

Selv skal jeg bytte mitt MSI KT4V med et Asus A7N8X i morgen (ligger på posten :D )

Lenke til kommentar
Burde muligens lese innlegget til guttorm litt bedre. Siden det var snakk om A7V8X kort som fryser, tenkte jeg med en gang på svakheten dette kortet har mot grafikkort basert på RADEON og det står ikke klart om det er RAM eller grafikkortet som er årsaken til hans problem.

 

til raz:

Det å stille opp AGP porten til 1.7V har vært vellykket for mange. Ta en titt på andre slike forum, så vil det se at dette virker for svært mange.

 

Til guttorm

Jeg benytter 2 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 brikker og ikke 256 som jeg kom i skade for å skrive (går litt fort av og til).

Håper ditt problem lar seg løse.

 

Selv skal jeg bytte mitt MSI KT4V med et Asus A7N8X  i morgen (ligger på posten :D )

 

Ja, jeg har lest haugevis poster hvor folk beskriver problemet du nevner. På grunn av dette har jeg ikke kjøpt ett radeon 9700 pro enda, men flott at du nevner at det finnes en løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...