Gå til innhold

Noen som vet hvilken rase dette er?


Anbefalte innlegg

Hei, vi ser for tiden etter en hund og har lett en liten stund. Vi fant en rase vi syns er kjempe søt men

klarer ikke å finne ut hva den heter. Hvis det er noen som vet noe som helst hadde vi vært takknemlige

hvis dere kunne hjelpe oss.

 

Her er et bilde av rasen. (vi tror den heter noe med, boomers eller noe lignende)

 

sstttez3.th.jpg

 

 

Vi vet fra før av at dette er en liten hund, og blir ikke spesiel stor i voksen alder.

 

Hvis dere vet noe så kan dere enten legge igjen en beskjed her eller sende meg mail på

 

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff..

Boomers er en blanding, som de prøver å få godkjent som egen rase..

Jeg så de annonserte på finn.no for en stund tilbake. Valpene er i danmark.

Jeg vil anbefalle deg å STYRE UNNA slike annonser, hvor det er blandingshunder som selges for samme pris som en rasehund. Dette er rett og slett lureri. Denne blandingen kommer aldri til å bli noen rase.

 

Du kan finne en lignende rase ved å kjøpe en Pekineser eller en Tibetansk spaniel. (du kan google bilder av disse rasene, og så ser du hvordan de ser ut og hvor like de er en slik 'boomers'),

De er vist blanding av pekineser og malteser om jeg husker rett... Og husker jeg enda mer rett, er dette en rase som ble krysset fram for å etterligne en filmhund ved samme navn.

 

Jeg blir så provosert på slike selgere, hvor målet er å tjene penger på lettlurte selgere.

Ikke rart man faller for den søte lille valpen, men det er fortsatt en blanding til 12.000 !!! (det er prisen på de rasene Boomers er blanding av).

 

Så til trådstarter, kjøp deg en ekte hund, med stamtavle :) Ikke betal på tusenvis for en blanding.

Endret av Marialn
Lenke til kommentar

Dette visste ikke jeg heller! Nei, sånn avl syns jeg absolutt ikke noe om. Kjøp dere heller en av rasene i blandingen, de er nesten helt like uansett. Da får dere papirer, seriøse oppdrettere å velge mellom + muligheten til å stille på utstilling og slikt. Til samme pris.

Men mushi, jeg vil jo si vi tippet ganske bra da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...