Gå til innhold

Må bestemme meg til mandag! Nokia 95 8G Eller LG KU990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Nokia N95 8gb, det er ikke tvil om hva du bør velge.

N95 8gb er en KJEMPE telefon med ett fantastisk bra kamera, selvom blitzen

kunne vært bedre (den er utstyrt med fotolys).

Skrevet
HA HA HA! Helt ny verden ?? GPS og Wifi? Har hatt N95 før og det er ikke no ny verden!

Husk nå at N95 er en smartphone! KU990 er en såkalt "dum" telefon... Altså, blir du lei menyen til KU990, så sitter du godt i det.. Man kan vel ikke endre noe som helst da? Man kan heller ikke installere programmer, med mindre det er gode gamle ekle Java?

Hmmz.. Ja.. tenkte meg det :p Hehe

Skrevet
HA HA HA! Helt ny verden ?? GPS og Wifi? Har hatt N95 før og det er ikke no ny verden!

Husk nå at N95 er en smartphone! KU990 er en såkalt "dum" telefon... Altså, blir du lei menyen til KU990, så sitter du godt i det.. Man kan vel ikke endre noe som helst da? Man kan heller ikke installere programmer, med mindre det er gode gamle ekle Java?

Hmmz.. Ja.. tenkte meg det :p Hehe

Nei, men på en annen side så virker den dumme telefonen, uansett hvilke javaprogrammer man putter inn i den, i motsetning til en påstått smarttelefon, som ofte får hikke, særlig når man installerer og bruker 3.parts programvare. Og er det noe man virkelig blir lei av, er det de samme triste s60 menyene, dag ut og dag inn... Dessuten mangler N95 både trykkfølsom skjerm, og qwerty tastatur, noe som gjør den til en mindre smart telefon... ;) Så valget er vel ikke så opplagt som du prøver å gi uttrykk for?

Skrevet

Vil nå tro man blir lei LG's meny etter hvert. Og med s60, så kan man i det minste installere nye temaer, med custom ikoner. Men, ja jeg synes ikke Nokia sine menyer er noe å hoppe i taket for heller, så der er vi nok to.

Så kommer det også an på hva trådstarter er ute etter. Personlig hadde jeg gått for KU990 pga. jeg har en Nokia E61 liggende, så jeg trenger ikke en til Nokia. Men jeg tviler på at dette er tilfellet her.

Skrevet (endret)

Er ikke lett..

De symbian menyene til nokia er jo bare grusomme og ulogiske.

Derfor ikke nokia. n95 virker for meg som en stor kloss, med

halvveis dugenes gps osv.

Men er egentlig alternativet noe bedre? (Windows Mobile)

Jeg har egentlig veldig lyst på KU990, men liker ikke at den

har lukka os.. Så da har vi jo altids KS20, som ikke har så

godt kamera, men som har wifi og windows mobile..

En god grunn for meg for å gå for denne, men Win Mobile?

Da tenker jeg med en gang: Tregt, knotete. En god grunn

for å gå for KU990, men da har jeg jo igjen lukka os, og

ikke wifi.. :/

Virker ikke som det er veldig lett å få tak i gratisprogrammer

til wM heller.. Det er jo fordelen med Symbian.. er el litt

enklere der?

Noen som har noen formening om det vil gå greit å legge

inn Andeoid på KU990 når Google kommer med detta systemet?

Og evt. det gamle systemet igjen?

Endret av Danieluh
Skrevet
Er ikke lett..

De symbian menyene til nokia er jo bare grusomme og ulogiske.

Derfor ikke nokia. n95 virker for meg som en stor kloss, med

halvveis dugenes gps osv.

Men er egentlig alternativet noe bedre? (Windows Mobile)

Jeg har egentlig veldig lyst på KU990, men liker ikke at

den hat lukka os.. Så da har vi jo altids KS20, som ikke

har så godt kamera, men som har wifi og windows mobile..

En god grunn for meg for å gå for denne, men Win Mobile?

Da tenker jeg med en gang: Tregt, knotete. En god grunn

for å få for KU990, men da har jeg jo igjen lukka os, og

ikke wifi.. :/

Noen som har noen formening om det vil gå greit å legge

inn Andeoid når Google kommer med detta systemet? Og evt.

det gamle systemet igjen?

Jeg skjønner dette ja!

Jeg har en HTC Touch. Dette er min første telefon med Windows Mobile, og synes det fungerer helt utmerket. Google Android kan flashes inn på WM telefoner (Hvertfall HTC) når det kommer ut på markedet. Leste jeg ikke feil, så er det noen kloke hoder på XDA-developers.com som holder på med dette.

Men skal også nevnes at menyene på KS20 ikke er like som på andre WM telefoner. LG har selv laget ett "skall", som er over WM, slik at det er enklere å bruke fingrene. Jeg har selv denne menyen på min HTC, og det fungerer strålende. Så skal det også nevnes at WM7 kommer iløpet av neste år tror jeg. Har du en WM telefon fra før av da, så kan du flashe WM7 rett inn. Null problemer.

Skrevet

Jeg og syntes symbianmenyen var håpløse, men etter at jeg fort fant ut at jeg kunne flytte om på nær sagt alt var det ikke så ille lengre. Har nå alt jeg trenger mer tilgjengelig enn på f.eks min gamle K750i hvor jeg ikke kunne endre noe som helst. Smarttlf-definisjonen synes jeg er litt snodig, da jeg heller ville kalt det avansert tlf. Enklere tlfer har jo etterhvert fått multitasking, man har enormt med javaprogrammer som ofte kan være fullverdie konkurrenter til programmer til windows mobile, symbian osv. I java får jeg excel og wordpad gratis, i symbian må jeg betale for versjoner som strengt tatt ikke er særlig bedre enn java-utgavene.

Skrevet

Hei i gjenn ja har hatt LGen KU900 i en uke nå. Må si eg hadde trodd eg sko bli lei touch men har nå blitt vant til det, går like fort å skrive meldinger med touch som med vanlig taster. Veldig stillige temaer på mobilen akvarium kjører eg nå, sånn fisk som svømmer rundt i skjermen hehe. Men blei litt skuffa over at batteri tiden ikke varte lenger, ca 2 dager med helt normal bruk. Ellers så kunne jo menyene våre litt kjappere men det er i grunnen bara pirking :)

Skrevet

Jeg har pr dags dato nokia n95 8gb. Men vurderer å bytte til lg ku990. Aldri brukt LG mobiler før, så tenkte prøve det. Men er det smart å bytte? må også legge til at jeg har iphone som jeg bruker som ipod nå for jeg venter på turbosim. Så er det lurt valg å bytte ut n95 8gb'en mot lg ku990 og iphone som en ekstra mobil?

Skrevet

Har hatt den vanlige nokia 95 og var veldig fornøyd uten om batteriet, men blei lei den. Har du bruk får 3 mobiler da? Lgku990 har jo mangen stillige funksjoner og har et knallbra kamera, pluss den ser bra ut :)

Har et spørsmål.

Har noen andre som har LGKU900 som sliter med batteriet? Føler eg må lade den alt får ofte!!

Hver andre dag minst!

Skrevet

Har den ikke, men vurderer å kjøpe en. Sjekk lysstyrken på skjermen, står det på 100%, i så fall kan du redusere til 40% hvis du synes det er nok.

Skrevet
Har hatt den vanlige nokia 95 og var veldig fornøyd uten om batteriet, men blei lei den. Har du bruk får 3 mobiler da? Lgku990 har jo mangen stillige funksjoner og har et knallbra kamera, pluss den ser bra ut :)

Har et spørsmål.

Har noen andre som har LGKU900 som sliter med batteriet? Føler eg må lade den alt får ofte!!

Hver andre dag minst!

jeg skal ikke ha 3 mobiler da. vurdere bytte n95 8gb mot lg ku990 . altså ender da opp med bare lg'en og iphone'en

Skrevet

hvis man har lysstyrken på 100% og bruker musikkspilleren aktivt må den lades ca 3 hver dag. Sånn er det ialefall med min,men jeg ser ikke på det som noe stort problem,er storfornøyd med min;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...