Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har faktisk så respekt for penger at jeg nøyer meg ei litta D700...

tja...og en 14-24...og en 24-70....og en 70-200. Må jo ha glass til huset, må vite!

Skrevet
Jeg har faktisk så respekt for penger at jeg nøyer meg ei litta D700...

tja...og en 14-24...og en 24-70....og en 70-200. Må jo ha glass til huset, må vite!

Prøvde Tokina-en min på en D3, som ga brukbare resultater på 18mm. Altså like vidt som jeg har nå - 12mm på DX. Er det bare en tullete løsning å satse på? Jeg er så sykt keen på FF. Spørs om jeg går for 24-70 også, da 50mm f/1.8 kommer til å bli langt mer brukt. Så blir det muligens en Sigma 100-300mm. Noen som vet hvordan den er på FF?

Skrevet
Ser for meg Djupviken sitter og småler nå. Alle gutta her som gjerne skulle tatt en runk til utstyret hans. Jeg er helt klart en av dem. :p

Hihi :D

Skrevet

Prøv å få til situasjonsbilder der hunden er opptatt med noe og husk å være på ca samme høyde som hunden. Ikke stå å fotografer ned på den. Se bare på bildene til LuciferLynx i hundetråden eller på hjemmesiden http://www.psycholynx.com/.

Jeg får ikke sett et eneste bilde som det linkes til her jeg sitter nå så jeg får ikke vist deg eksempler dessverre. Jeg har planer om å få fotografert hunden på tur ikveld. Håper bare jeg treffer et og annet blinkskudd :)

Skrevet

Denne gangen tok jeg ikke situasjonbilder, men "studiobilder". Mitt hjemmelagete studio fungerte ikke heeelt optimalt. Oppteipet paraply og blitzer som er spredt i sofaen.

Får legge ut et bilde i kveld, må bare få behandlet det ferdig.

Skrevet

Hmm.. da kan jeg skjønne det var hakket værre ja :)

En hund er flinkest til å være hund, så i et studio skjønner jeg det byr på utfordringer å fange det perfekte bildet.

Skrevet

Men jeg har lånt med meg et Nikon Coolpix 990 (3.36mp) med vidvinkelsats. Ganske morsomt kamera, og vidvinkelsatsen gir geniale portretter holdt foran et mobilkamera. Rett og slett genialt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...