Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet
5D + brukt 50/1.4

Fordeler:

- Fin walkaround-brennvidde

- Lyssterkt

- Liten DOF

- Relativt skarpt

- Perfekt til portretter

Ulemeper:

- Kan vaere litt trangt

Heftig!

Jeg fikk også selvangivelsen, og det blir veldig mange høvdinger + feriepenger.

Tror det blir en brukt eller splitter ny 5D Mk II kombinert med en Macbook og et par fastobjektiver :)

Men 5D + brukt 50/1.4 høres herlig deilig ut. Problemet (for meg) er at jeg også er ute etter samme objektiv og har vanskelig med å finne det brukt, kanskje er er altfor lat og sjekker det litt for lite. Hehe!

Du kommer til å bli fornøyd med Canon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flickr-brukere overrasker stadig. Fikk mitt første bilde markert som "fav" av noen idag - og det var overhodet ikke et bilde jeg forventet å bli favoritt hos noen.

Jaja. :)

Skrevet (endret)
Så hvor mange her skrur av PC-ene 20.30?

Det er lysene som skal slukkes :) Men jeg kan godt kjøre laptopen på batteri hvis det er noen som føler for det ...

Tom

Endret av tomsi42
Skrevet (endret)

Bare tenk tanken: En hèl time uten TV, lys eller data her i Bardufoss! (Og uten alkohol for den saks skyld) :ph34r:

Endret av W202
Skrevet
En PC bruker da ti ganger så mye strøm som et lys. :p

Hvis du bruker lommelykt, ja.. :p Aldri i livet om jeg slår av noe i en time i dag, forresten.. Det er jo lørdag, jeg har fri, ting å gjøre OG jeg får besøk. Strøm skal brukes, og det med god samvittighet. :)

Hvilke 24"-skjermer gir gode (korrekte) farger til en fornuftig (i hvert fall ikke femsifret, gjerne ganske langt derfra) pris? Fordel om den egner seg til spilling, også, men ikke et must: Det kan 20-tommeren ta seg av..

Skrevet
Bare tenk tanken: En hèl time uten TV, lys eller data her i Bardufoss! (Og uten alkohol for den saks skyld) :ph34r:

Spot on!

Om det ikke er dritt nok å være her ifra før av. :p

Skrevet
Hvilke 24"-skjermer gir gode (korrekte) farger til en fornuftig (i hvert fall ikke femsifret, gjerne ganske langt derfra) pris? Fordel om den egner seg til spilling, også, men ikke et must: Det kan 20-tommeren ta seg av..
https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=min_price og

https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=min_price

Jeg ville kjøpt Eizo, men NEC lager også gode skjermer... Husk kalibreringsverktøy, det er vel så viktig som skjermen...

Skrevet

Jepp.. Tenkte å ha råd til en eller annen Spyder i tillegg til ny pc og skjerm, så derfor må jeg nødvendigvis holde igjen litt på prisklassen til skjermen.. Takker for tips. :)

Skrevet
Jepp.. Tenkte å ha råd til en eller annen Spyder i tillegg til ny pc og skjerm, så derfor må jeg nødvendigvis holde igjen litt på prisklassen til skjermen.. Takker for tips. :)
Når det er sagt - _når_ jeg faktisk skal kjøpe meg skjerm kommer jeg nesten garantert til å kjøpe Lenovo W220x, 22" med 1920x1200 og 92% aRGB-dekning. Grunnen er todelt - det ene er selvfølgelig at den er forholdsvis billig, den andre er at den er fysisk mindre (sparer plass på skrivebordet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...